تازه‌های نشر

تازه‌های نشر

پرفسور اوزادا بخش کوچکی از این گزارش‌ها را در قالب کتابی گردآوری و منتشر کرد. ار آن پس این کتاب میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان تکان داد.

کد خبر : ۴۷۴۲۷
بازدید : ۱۸۴۴
فرادید | اول این هفته بازار کتاب شاهد چند اثر تازه ترجمه شده بود. با هم نگاهی کوتاه به این آثار داریم.

*بچه‌های هیروشیما
پروانه‌ها بر آتش
پروفسور آرتا اوزادا یکی از دانشمندان و کارشناسان علوم تربیتی ژاپن در سال ۱۹۵۱ از شاگردان دبستانی و دبیرستانی درخواست کرد که خاطرات خود را از واقعه شوم فرود بمب اتمی در شهر به کاغد بیاورند. واکنش‌ها غافلگیر کننده بود. بیش از ۲۰۰۰ کودک و نوجوان به فراخوان او پاسخ دادند.

پرفسور اوزادا بخش کوچکی از این گزارش‌ها را در قالب کتابی گردآوری و منتشر کرد. از آن پس این کتاب میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان تکان داد. ارزش این یادداشت‌ها بسی بیش از یک گواهی و گزارش رویدادی مرگبار است. هر یک از آن‌ها در واقع دادخواستی است بر ضد جمگ افروزان و در همان حال هشداری تکان دهنده نسبت به خطر جدی و نابودی همگانی در فاجعه اتمی.

تازه‌های نشر

این کتاب را نشر شورآفرین با ترجمه میر حمید عمرانی منتشر کرده است.

*تماس سرد
مجموعه داستان
این کتاب مجموعه‌ای از دوازده داستان کوتاه فوق العاده از چاک پالانیک نویسنده پراوازه باشگاه مشت زنی است که نمی‌توانید از خواندنش صرف نظر کنید. این مجموعه شامل داستان هایی است توامان با رنج و لذت که ذهن مخاطبان را درگیر روایت‌های شگفت انگیز خود می‌کند. پالانیک یکی از نویسندکان محصور کننده ادبیات معاصر آمریکا با روایت‌های که پوچی مرگ و زندگی را ترسیم می‌کنند مخاطبان خود را وارد دنیایی می‌کنند که فراز و نشیب هایش هم مایه عذاب ان‌ها را راهم می‌کند و هم خوشنودی شان.

این کتاب را نشر چترنگ با ترجمه محمد مومنی منتشر کرده است.
عناوین مرتبط:
آثاری از اسدالله امرایی و عبدالله کوثری در بازار کتاب *عطر فرانسوی
امیر تاج السر اهل سودان در این کتاب روایت گر زندگی مردمان خویش است با خلق و خوی خاص و کم نظیرشان.بیشتر آثار تاح السر این پزشک دلبسته ادبیات ناشی از تجربیات طبابت وی در مناطق پرت و دورافتاده کشورش است. عطر فرانسوی داستان سر راستی دارد خبر حضور زنی از کشور فرانسه در محله ای متوسط به پایین که خود سروع ماجراهای بعدی است.آشنایی و همراهی با علی جرجار که از قضا راوی نیز هست و ما را به هزارتوی افکار و روش و منش مردمان سودان می برد.

تازه‌های نشر

عطر فرانسوی را نشر هیرمند با ترجمه محمد حزبایی زاده منتشر کرده است.

*تعقیب
آله خو کارپانتیه رمان کوچک تعقیب را به شکل سونات موسیقی نوشته و تصویرسازی‌های کم نظیر او از هاوانای قدیم و توصیف صحنه‌ها و حس‌های کاراکتر اصلی داستان چنان قوی است که سبب شده این کتاب را یکی از سینمایی‌ترین آثار ادبیات مدرن به حساب بیاورند. تعقیب با لایه بندی روایت‌ها و بازه‌های زمانی مقطع که مفاهیمی مکرر در آن‌ها طنین می‌اندازد به شدت سینمایی است. قصد نویسنده این بوده است که تعقیب بیشتر بر صدا مبتنی باشد تا تصویر و به نوعی می‌توان آن را یک قطعه موسیقی نامید که به ادبیات منتقل شده است.

این کتاب را نشر چشمه با ترجمه ونداد جلیلی منتشر کرده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید