محیط کاری را لذت‌بخش کنیم

محیط کاری را لذت‌بخش کنیم

زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که ما بخواهیم چندین ساعت از هر ۲۴ ساعت آن را در محل کارمان به گونه‌ای سپری کنیم که از آن لذت نبریم. بنابراین لازم است با ایجاد یک محیط کاری لذت‌بخش برای همه، به سمت کار بیشتر و شادتر حرکت کرد. در اینجا به ۱۰ توصیه برای تزریق لذت و سرزندگی به محیط کاری اشاره می‌شود.

کد خبر : ۴۷۴۹۴
بازدید : ۱۳۷۰
محیط کاری لذت‌بخش برای همه
کارل استایب؛ زندگی بسیار کوتاه‌تر از آن است که ما بخواهیم چندین ساعت از هر ۲۴ ساعت آن را در محل کارمان به گونه‌ای سپری کنیم که از آن لذت نبریم. بنابراین لازم است با ایجاد یک محیط کاری لذت‌بخش برای همه، به سمت کار بیشتر و شادتر حرکت کرد. در اینجا به ۱۰ توصیه برای تزریق لذت و سرزندگی به محیط کاری اشاره می‌شود.

۳۰ دقیقه را در هر روز به ایده‌پردازی خلاقانه اختصاص دهید:
اگر در محل کارتان دچار چنین حالاتی شدید و حس کردید که در آنجا انرژی کافی وجود ندارد، از سر جایتان بلند شوید و از ذهن خود کار بکشید و بکوشید تا ایده‌های خلاقانه‌ای را در ذهن خود بپرورانید. در این حالت کار کردن برای همه لذت‌بخش‌تر خواهد بود و دستیابی به اهداف نیز آسان‌تر.
هر روز یکی از مشکلات آزاردهنده خود را حل کنید:
حل‌کردن تنها یکی از مشکلات مزمن کاری در هر روز می‌تواند شادی و انرژی فوق‌العاده‌ای به همه کارکنان بدهد. این فضای مثبت و سازنده را می‌توان با یک جشن کوچک با شرکت همه اعضای گروه و سرو یک نوشیدنی تکمیل کرد.به یاد داشته باشید که «هر کس را بهر کاری ساختند»: افراد هنگامی اوج بهره‌وری را از خود بروز می‌دهند که همان کاری را انجام دهند که برایش ساخته شده و به آن علاقه‌مندند. پس همیشه از اعضای تیم خود بپرسید که کدام بخش از یک پروژه را می‌توانند بهتر انجام دهند.
طالب شادی در کار باشید:
نگرشی که افراد نسبت به کارشان دارند تاثیر بسزایی در شکل‌گیری احساس‌شان در محل کار دارد. پس گفت‌وگوی درونی مثبت درباره کاری که انجام می‌دهیم می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود عملکردمان داشته باشد..
پرتکاپو و پویا باشید:
کار کردن پیوسته و پرتکاپو اما با ریتم آرام نه تنها فرد را خسته نمی‌کند، بلکه به او احساس مفید و سرزنده بودن در محیط کار می‌دهد و در این حالت، ساعات طولانی کاری به گونه‌ای برای فرد سپری می‌شود که گویی فقط چند دقیقه گذشته است.همیشه به دنبال یادگیری باشید: یادگرفتن چیزهای جدید در محل کار و به چالش کشیدن دانسته‌ها و آموزه‌های قبلی می‌تواند به افراد احساس سرزندگی و تحریک دهد به ویژه زمانی که بتوان آموخته‌های جدید را بلافاصله مورد استفاده قرار داد.

به دیگران توجه و از آنها ستایش کنید:
اینکه به دیگران کمک کنید تا روز کاری بهتری داشته باشند برای شما نیز بسیار خوب و سازنده است. پس اگر هر کدام از همکاران، مافوق‌ها و زیردستان‌تان در حال انجام کاری مهم است یا دستاورد فوق‌العاده‌ای داشته است، نظر مثبت‌تان را درباره آن بیان کنید.به دنبال انجام کارهای پرانرژی و مطلوب‌تان باشید: همیشه آن کاری را انجام دهید که عاشقش هستید. به هر کاری که علاقه دارید بپردازید و از آن نهایت لذت را ببرید.نقش فردی خود برای شادتر کردن محل کارتان را ایفا کنید: حتی اگر در یک محیط کاری خشک و بی‌روح کار می‌کنید باز هم ناامید نباشید و به نوبه خود برای بهتر شدن شرایط گام بردارید. برای این کار از یک لبخند ساده و انرژی مثبت دادن به دیگران شروع کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید