رونمایی از اختلاف لاریجانی و باهنر

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت وگویی با روزنامه اعتماد از اختلاف محمد رضا باهنر با نایب رییس مجلس با علی لاریجانی رییس مجلس خبر داده است.

کد خبر : ۴۷۸
بازدید : ۱۳۲۱

فرادید | کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت وگویی با روزنامه اعتماد از اختلاف محمد رضا باهنر با نایب رییس مجلس با علی لاریجانی رییس مجلس خبر داده است.

نماینده شاهرود با اشاره به برخی اظهارات رسانه ای باهنر درباره مخالفت با تشکیل حزب رهروان ولایت گفت: «همواره با آقاي لاريجاني جلسه داريم و ايشان همواره تشويق مي‌كنند كه به نوعي داراي تشكل باشيم ولي آقاي باهنر مصاحبه مي‌كنند و مي‌گويند كه چنين تشكلي وجود ندارد يا وجود نخواهد داشت، يا آقاي دكتر لاريجاني با آن مخالف هستند.»

رهروان ولایت فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی است که مدتی است برخی از نمایندگان عضو آن به دنبال تبدیل ان به یک تشکل سیاسی هستند.

اظهارات جاللی نشان می دهد که علی لاریجانی رییس مجلس نیز با این ایده موافق است، اما باهنر ناییب رییس و یکی از اعضای اصلی رهروان ولایت با آن مخالت می کند.

جلالی می گوید: «من هنوز متوجه نشدم كه اين تشكل چه منافاتي با اهداف آقاي باهنر دارد در حالي كه من به صورت خصوصي هم با ايشان صحبت كردم و گفتم كه همين دوستان اصولگراي ما كه تشكل ما را موجب تفرق مي‌دانند چطور ديروز وقتي تشكل درست مي‌كردند عامل تفرقه نبودند؟ مثلا جريان رهپويان و ايثارگران، دو جريان در داخل اصولگرايي است كه به هر حال هم‌فكر هستند و معمولا در جلسات همگرايي اصولگرايي اين دو جريان داراي كرسي هستند ولي هنگامي كه به ما مي‌رسد كه بخش بزرگي از جريان اصولگرايي در داخل كشور هستيم گفته مي‌شود كه هويت شما چيست و اساسا براي چه مي‌خواهيد كرسي داشته باشيد و همين الان هم برخي برافروخته شدند كه چرا شما بايد تشكل داشته باشيد. ما مي‌گوييم تشكل عامل تفرق نيست، كما اينكه وقتي اصولگرايان دور هم جمع مي‌شوند تشكل‌هاي مختلف اصولگرايي هستند.»

این نماینده نزدیک به علی لاریجانی افزود: «خود جبهه پيروان خط امام و رهبري مي‌گويند كه ما ٣٠ تشكل هستيم و بعد شوراي هماهنگي تشكيل دادند. حالا چطور اگر تشكيلات ديگري مثل «اصولگرايان رهروان ولايت» به اين جمع اضافه شود «موي دماغ» خواهد بود و بايد عليه آن موضع گرفت. اين چه رفتار ناصوابي است كه در حال انجام است؟»

جلالی با بیان این که "اين رفتارها، رفتارهاي درستي نيست و با اين برخوردها نمي‌توان به سمت وحدت پيش رفت"، اظهار کرد: «اينكه بگوييم در جريان اصولگرايي هيچ كسي جز ما وجود ندارد و ما ليدر اصولگرايي هستيم، درست نيست.»

جلالی در ادامه با انتقاد از افرادی که خود را لیدر جریان اصولگرایی می خوانند، افزود: «اتفاقا ما با همين موضوع مشكل داريم، چراكه وقتي صحبت از اصولگرايي مي‌شود يكي از مشكلات ما همين است كه در اين جريان عده‌اي به شكل سنتي ليدر جريان اصولگرايي نام گرفته‌اند.»

رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: «اين ليدرها به هيچ‌وجه هم نمي‌خواهند اين ميز و عنوان را رها كنند و حتي به قيمت قرباني كردن كل اصولگرايي حاضر نيستند صحنه را به نسل جديدتر و افرادي كه داراي فكر هستند و مسائل جديد را مي‌فهمند واگذار كنند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید