شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

آئودی ای5 کابریو/ کوپه محصولی است که هم مولفه های یک خودروی لوکس را دارد و هم شمایل یک خودروی اسپرت را. این اتومبیل ورزشی مفرح ساخت کشور آلمان است و از کیفیت بالا در کنار سرعت و شتابی عالی برخوردار است.

کد خبر : ۴۸۱۰۳
بازدید : ۲۲۸۱

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

فرادید | ارسلان سلیمانیان، سال 2007 بود که خودروساز مشهور آلمانی برای نخستین بار از یک محصول جدید در کلاس کوپه های سایز متوسط رونمایی کرد. آئودی نام این محصول جدید را A5 گذاشت تا فاصله بین دو مدل A4 (در کلاس کامپکت اقتصادی) و A6 (محصول نیمه لوکس خانوادگی) را پر کند. نسل اول A5 در بازارهای جهانی موفق عمل کرد و حدود یک دهه بی وقفه برروی خط تولید رفت. اما به تازگی شرکت آئودی برای عقب نماندن از کورس رقابت، از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد.

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

به گزارش فرادید، نسل جدید «A5 کوپه/کابریو» را می توان ادامه راه مدل قبلی دانست. خودرویی نسبتا اقتصادی (البته در مقیاس یک محصول آلمانی) که تلفیقی استادانه از یک خودروی لوکس و اسپرت است. طراحی نسل جدید A5 کوپه، نه آنقدرها شلوغ و پرزرق و برق است که بیننده را یاد محصولات شرقی اندازد و نه آنقدر ساده و محافظه کار است که دل خریداران جوان و مدگرا را بزند. اوضاع در داخل کابین نیز تقریبا به همین روال بوده و طراحان آئودی توانسته اند فضای مدرن و جذابی را برای چنین خودروی نه چندان گران قیمتی خلق کنند.

توانایی های دینامیکی

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

چطور راننده ای هستید؟! میانسال و اهل احتیاط، یا جوان و پرشور؟ یا نترس و عشق سرعت؟ آئودی برای همه این افراد، پیشرانه های متنوع و کارآمدی در نظر گرفته است. اگر اهل گاز دادن نیستید و صرفا می خواهید از پرستیژ برند «آئودی» لذت ببرید یک پیشرانه 2 لیتری 190 اسب بخاری از نوع دیزل می تواند کار شما را راه بیاندازد! پیشرانه ای که با مصرف سوخت تنها 4.4 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش، شما را دیر به دیر راهی جایگاه سوخت گیری می کند. اگر هم معتقد هستید که پیشرانه یک آئودی اسپرت باید قوی تر از این حرف ها باشد، مهندسان آئودی پیشرانه 3 لیتری 286 اسب بخاری را نیز برای A5 در نظر گرفته اند. اما اگر این اعداد و ارقام هم برای شما جذاب نبود، گزینه آخر، گزینه شماست!

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

یک پیشرانه 6 سیلندر خورجینی 3 لیتری که به توربوشارژر مجهز شده و می تواند 354 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار دهد. حالا دیگر مدل جدیدA5 کوپه/کابریو با این پیشرانه، آتشین تر از همیشه خواهد بود. گفتنی آنکه پیشرانه مذکور تنها 4.7 ثانیه زمان می خواهد تا این خودرو را از حالت سکون به مرز صد کیلومتر بر ساعت برساند.این پیشرانه 6 سیلندر با مصرف حدود 7.3 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر حرکت (در سیکل ترکیبی)، یکی از کم مصرف ترین پیشرانه های کلاس خود به شمار می آید. همچنین مشتریان A5 حق انتخاب جعبه دنده از بین گیربکس 7 سرعته اس-ترونیک و 8 سرعته شیفت ترونیک را خواهند داشت.

سطح تجهیزات و قیمت

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

شرکت آئودی،مدل جدید A5 را تا دلتان بخواهد به آپشن های جدید مجهز کرده؛ از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می توان به مواردی چون 8 کیسه هوای ایمنی، سیستم صوتی هوشمند ساخت برند «Bang &Olufsen» با نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، شارژر بی سیم موبایل، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه (Head up Display)، تهویه مطبوع دوکاناله برای صندلی های جلو، پکیج CoolBox در کنسول میانی، سامانه کنترل کروز هوشمند با قابلیت ترمز خودکار، صندلی های برقی با روکش چرم ناپا، رادار 360 درجه، سامانه هشدار خروج از مسیر مستقیم، سامانه هشدار خواب آلودگی راننده و فناوری پارک خودکار اشاره کرد.

شخصیت تازه داستان ارباب حلقه ها

تولید این محصول به تازگی در بزرگ ترین سایت تولیدی آئودی در شهر «اینگولشتات» آلمان آغازشده و طبق گفته سازنده، قیمت پایه A5 کوپه از 41 هزار دلار شروعمی شود که این رقم در مدل فول آپشن کابریو (روباز) به حدود 60 هزار دلار می رسد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید