فولکس واگن اول شد

فولکس واگن اول شد

برندهای آلمانی مرسدس بنز و ب.ام.و از آلمان، جیلی چین، سایک چین ، مزدای ژاپن، چانگان چین ، دانگ فنگ چین ، فوجی هِوی چین ،جی‌ام وولینگ چین ، تاتای هندوستان، گریت‌وال چین، چری چین، ماهیندرای هندوستان و گک چین هم در رده 11 تا 25 جهان جا خوش کرده‌اند.

کد خبر : ۴۸۷۰۹
بازدید : ۲۰۱۶

فرادید | با اعلام میزان قطعی تولید برندهای ممهم صنعت خودرو فولکس‌واگن باز هم توانست عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کند. این شرکت بالاتر از رقبای عمده خود مثل تویوتا، رنو نیسان، کیا هیوندای و فورد موتور توانست با تولید حدود 10.4 میلیون دستگاه خودرو در سال 2017، باز هم عنوان بزرگترین خودروساز جهان را از آن خود کند.

فولکس واگن اول شد

به گزارش فرادید، جنگ سختی در سپهر صنعت خودرو در گرفته که نتیجه نهایی هنوز برای کسی آشکار نشده است. 2 اتحاد بزرگ فولکس‌واگن و رنو نیسان اِلاینس در کنار شرکت تویوتا که مجموعا بیش از 30 میلیون دستگاه خودرو در سال 2017 تولید کرده‌اند، با داشتن لیست بلندی از کارخانه‌ها و یا مالکیت خودروسازان کوچک موفق شده‌اند یک مثلث قدرتمند را تشکیل دهند که در تاریخ صنعت خودرو کمتر مشابهی دارند و به واسطه تولیدات موفق و متعددشان در اغلب بازارهای مهم جهان خریدار دارند.

فولکس واگن اول شد

پس از این برندها اما یک کنسرسیوم معتبر و خلاق وجود دارد که توانسته در کمتر از 2 دهه به بالاترین جایگاه متصور در صنعت خودروی جهان برسد. کیا هیوندای که تا قبل از سال 2000 مجموعا کمتر از 2 میلیون دستگاه خودرو می‌ساختند امسال موفق شده‌اند با نزدیک شدن به مرز 7.3 میلیون دستگاه خودرو، بالاتر از بسیاری برندهای مشهور در رتبه چهارمین خودروساز بزرگ جهان جای گیرند. در این گزارش به معرفی 10 خودروساز برتر جهان در سال 2017 می‌پردازیم و لیستی از 25 تولیدکننده اول اتومبیل در جهان را به شما ارائه می کنیم.

فولکس‌واگن
بزرگترین خودروساز اروپا بازهم اول شده است و با تولید بیش از 10.413میلیون دستگاه، توانسته با اختلاف مناسب باز هم تویوتا را پشت سر بگذارد. هاچ‌بک گلف پرفروش‌ترین خودروی این شرکت بوده است که گویا بیش از 700 هزار دستگاه از آن امسال به فروش رفته است. 2 شاسی‌بلند تیگوان و توارگ در کنار هاچ‌بک‌های آپ و پولو در موفقیت فولکس واگن نقش اساسی ایفا کرده‌اند. در عین حال رشد فروش آئودی، پورشه، سئات و اشکودا به فولکس در راه برترب با سایر برندها کمک شایان توجهی نموده است.

فولکس واگن اول شد

تویوتا موتورز
بزرگترین خودروساز آسیا و ژاپن امسال هم دوم شده است. این هلدینگ که مالک شرکت‌های خودروسازی تویوتا، سایون، لکسوس و دایهاتسو است امسال بیش از 10.163 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. سدان کورولا پرفروش‌ترین محصول این گروه بوده است و پس از آن مدل راو4، سدان کمری، خودروی هیبریدی پریوس و شاسی‌بلند هایلندر از جمله ستون‌های اصلی فروش بالای تویوتا در جهان بوده‌اند.

فولکس واگن اول شد

اِلاینس رنو نیسان
اتحاد فرانسوی-ژاپنی اِلاینس با وجود همه تلاشی که از خود بروز داد، همچنان سومین خودروساز جهان است و با تولید 110.117 میلیون دستگاه خودرو ضمن کسب سهم 10.7 درصدی از بازار جهانی، بیشترین تیراژ را برای محصول ایکس‌تریل یا روگ داشته در حالی که کلیو محصول رنو نیز فروش بالاتر از انتظاری را به ثبت رسانده است. این گروه تلاش بسیاری کردند تا با خرید میتسوبیشی موتورز ژاپن بر رتبه نخست صنعت خودروی جهان تکیه زنند اما گویا عملیات رنو نیسان شکست خورده است.

فولکس واگن اول شد

کیا هیوندای
کنسرسیوم کره‌ای کیا هیوندای که در یک گستره وسیع به تولید اتومبیل‌های سبک و نیمه‌سنگین سواری و تجاری مشغو‌لند با تولید بیش از 7.28 میلیون دستگاه خودرو، سهمی 7.7 درصدی از بازار جهانی به دست آورد. کراس‌اوور توسان محصول هیوندای پرفروش‌ترین خودروی این گروه در سال 2017 بوده در حالی که مدل سراتو از شرکت کیا فروش بالایی را تجربه کرده است. البته تولید این شرکت امسال حدود 8 درصد نزول کرده است.

فولکس واگن اول شد

جنرال موتورز
خودروساز اول آمریکا دیگر شرکتی است که توانسته با تولید بیش از 6.875 میلیون دستگاه خودرو، عنوان پنجمین خودروساز جهان را به خود اختصاص دهد. این شرکت تا سال 2007 بزرگترین خودروساز جهان بود. 3 محصول شورولت یعنی سیلورادو، اکویناکس و تراکس در کنار خودروهایی از جمس موجبات این موفقیت را فراهم آورده‌اند.

فولکس واگن اول شد

فورد موتور
دومین خودروساز آمریکایی یعنی فورد موتور نیز با تولید 6.452 میلیون دستگاه خودرو در رتبه ششم جهان حا خوش کرده است. فورد فوکوس، فورد فیستا و فورد اسکیپ از جمله خودروهای موفقی بوده اند که در فروش گسترده دومین خودروساز آمریکا دخالت مستقیم داشته‌اند.

فولکس واگن اول شد

هوندا موتورز
سازنده موتورسیکلت‌های سریع ژاپنی هم موفق شده با تولید بیش از 5 میلیون و 359 هزار دستگاه خودرو، رتبه هفتم را در جدول خودروسازان بزرگ سال 2017 جهان به خود اختصاص داده است. سه مدل بسیار موفق هوندا سی-آروی، هوندا سیویک و هوندا آکورد در مجموع بیش از 40 درصد تولید سالانه هوندا را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

فولکس واگن اول شد

فیات کریسلر
اف‌سی‌ای (FCA) خودروساز روبه نزول چند ملیتی هم سال 2017 را در حالی به پایان رسانده که مجموعا 4.863 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و هشتم شده است. خودروهایی نظیر دوج رام، جیپ گرند چروکی، فیات 500 و کریسلر پاسیفیکا در این موفقیت نقش اساسی داشته‌اند.

فولکس واگن اول شد

پژو سیتروئن
شریک فرانسوی ایران خودرو هم با قرارگرفتن در رتبه نهم توانسته امسال بیش از 4.161161/4 میلیون دستگاه خودرو تولید نماید. سه مدل موفق سیتروئن سی3، پژو 208 و پژو 308 از جمله خودروهایی هستند که در موفقیت پژو سیتروئن نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

فولکس واگن اول شد

سوزوکی
دیگر سازنده ژاپنی موتورسیکلت‌های اسپورت هم به عنوان یک خودروساز موفق ژاپنی توانسته از مرز تولید 3.148 میلیون دستگاه خودرو در رتبه دهم جهان در سال 2017 جای گرفته است. سوزوکی با تولید گسترده سویفت، ویتارا و بالنو به این موفقیت بزرگ در سال 2017 نائل آمده است.

فولکس واگن اول شد

برندهای آلمانی مرسدس بنز و ب.ام.و از آلمان، جیلی چین، سایک چین ، مزدای ژاپن، چانگان چین ، دانگ فنگ چین ، فوجی هِوی چین ،جی‌ام وولینگ چین ، تاتای هندوستان، گریت‌وال چین، چری چین، ماهیندرای هندوستان و گک چین هم در رده 11 تا 25 جهان جا خوش کرده‌اند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید