نگه داشتن عطسه منجر به مرگ می‌شود؟

نگه داشتن عطسه منجر به مرگ می‌شود؟

حتما متوجه شده اید که نحوه عطسه کردن شما زمانی که در خانه حضور دارید با زمانی که بیرون از منزل به سر می‌برید (برای مثال در جلسه‌ای که با مدیرتان دارید یا در زمان صرف شام با دوستتان) کاملا متفاوت است. برخی افراد تصورشان این است که در زمان حضور دیگران بهتر است به نشانه ادب و احترام عطسه خود را نگه دارند. امروزه پزشکان درباره این عمل به نظر مودبانه هشدار‌هایی می‌دهند.

کد خبر : ۴۸۹۱۵
بازدید : ۷۷۴۱
فرادید | هنگامی که در سالن تئاتر نشسته اید یا در یک مکان ساکت، فکر می‌کنید با نگه داشتن بینی و دهان بسته می‌توانید عطسه مودبانه‌ای کنید.

به گزارش فرادید، حتما متوجه شده اید که نحوه عطسه کردن شما زمانی که در خانه حضور دارید با زمانی که بیرون از منزل به سر می‌برید (برای مثال در جلسه‌ای که با مدیرتان دارید یا در زمان صرف شام با دوستتان) کاملا متفاوت است. برخی افراد تصورشان این است که در زمان حضور دیگران بهتر است به نشانه ادب و احترام عطسه خود را نگه دارند. امروزه پزشکان درباره این عمل به نظر مودبانه هشدار‌هایی می‌دهند.

درست پس از زمانی که یک فرد دچار آسیب‌های شدیدی در ناحیه گلو شده بود، پزشکان توصیه‌هایی کردند که از نگه داشتن عطسه خودداری کند. این فرد ۳۴ ساله زمانی که در بیمارستان بستری شد دچار اختلالاتی در بلع و حتی صحبت کردن شده بود .

هنگامی که پزشکان او را معاینه کردند، دریافتند که به گلوی وی آسیب های جدی وارد شده.

متخصصان گوش و حلق و بینی بیمارستان دانشگاه لستر NHS Trust جزئیات وضعیت بیمار را در گزارشی منتشر کردند و هشدار دادند که تلاش برای نگه داشتن عطسه می‌تواند منجر به تجربه عوارض متعددی از جمله آنوریسم مغزی باشد.
دکتر وندینگ یانگ نویسنده گزارش می‌گوید، "نگه داشتن عطسه از طریق مسدود کردن بینی و دهان، عملی خطرناک است و باید از انجام این عمل اجتناب کرد."

" این مسئله می‌تواند منجر به عوارض متعددی نظیر pseudomediastinum، پارگی پرده گوش و حتی آنوریسم مغزی شود.

پزشکان این وضعیت را پرفوراسیون مری یا پارگی مری می‌نامند که در نتیجه آن ممکن است استفراغ شدید رخ دهد. اما در مورد آن فرد باید بگوییم، فشار هوای به دام افتاده در گلو باعث از هم گسستن بافت‌های مری شده و اختلالاتی را در عملکرد و سیستم ایجاد کرده بود.

دکتر‌ها بیان می‌کنند، عطسه به طور بالقوه با خروج شدید هوا همراه است که می‌تواند ناشی از ذرات تحریک کننده موجود در هوا باشند. مسدود کردن مسیر خروج هوا، نه تنها ممکن است سبب پارگی مری شود بلکه می‌تواند زمینه ساز بیماری آسم نیز باشد.

کارشناسان، توصیه می‌کنند مالیدن اطراف بینی ولب، نفس گیری عمیق می‌تواند در کاهش اثرات عطسه تاثیر گذار باشد.

منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید