سه سوال جادویی برای دوام رابطه عاشقانه

سه سوال جادویی برای دوام رابطه عاشقانه

گروهی از ریاضیدانان دانشگاه هاروارد سه پرسش را مطرح کرده‌اند که به عقیده‌ی آن‌ها می‌توانند احتمال دوام رابطه را پیش بینی کنند.

کد خبر : ۴۹۳۶
بازدید : ۵۵۳۷
سه سوال جادویی برای دوام رابطه

فرادید | گروهی از ریاضیدانان دانشگاه هاروارد سه پرسش را مطرح کرده‌اند که به عقیده‌ی آن‌ها می‌توانند احتمال دوام رابطه را پیش بینی کنند.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، گروهی از ریاضیدانان دانشگاه هاروارد معتقدند که پاسخ‌های مطرح شده به این سه سوال می‌‎تواند به شما بگوید که آیا می‌توانید با شخص مورد علاقه‌تان رابطه‌ی طولانی مدتی داشته باشید یا خیر.

به گفته‌ی این پژوهشگران، زوج‌ها همواره از خود می‌پرسند: کلید ایجاد و حفظ روابط شاداب و طولانی مدت چیست؟ چنین به نظر می‌آید که این گروه ایده‌ی جالبی برای رسیدن به پاسخ آن سوال دارند. آن‌ها سه سوال را مطرح کرده‌‎اند که پاسخ‌های مطرح شده کلید رسیدن به پرسش اصلی است.

آن سه سوال عبارت‌اند از: «آیا از فیلم ترسناک خوشتان می‌آید؟ آیا تاکنون به تنهایی به کشور دیگر سفر کرده‌اید؟ آیا به نظر شما جالب نیست که همه چیز را ترک کنید و در یک قایق بادی زندگی کنید؟»

پژوهشگران می‌گویند که کافی است این سه سوال را از شخص مورد علاقه خود بپرسید. اگر پاسخ‌های آن شخص به تمامی سوالات مشابه پاسخ‌های خود شما به سوالات بود، بنابراین می‌توان گفت که شما دو نفر شباهت‌های بسیار زیادی با هم دارید.

این گروه متشکل از چهار پژوهشگر است که آن‌ها پیشتر توانسته بودند با کمک هم یک وبسایت دوست یابی اینترنتی را به راه بیندازند.

سه سوال جادویی برای دوام رابطه

آن‌ها در طول مصاحبه‌های انجام داده شده سوالات فراوانی را از شرکت کنندگان پرسیدند. در نهایت، آن‌ها بر اساس «الگوریتم‌های سازش‌پذیری» توانستند به سه سوال کلیدی دست پیدا کنند که از طریق آن‌ها زوج‌ها می‌توانند احتمال دوام طولانی‌مدت روابط خود را بسنجند.

البته این نخستین باری نیست که برای بررسی رازهای دوام طولانی مدت پژوهش انجام شده است. سال گذشته میلادی، دانشمندان بر روی نشانه‌های عشق واقعی کار کردند. آن‌‎ها به طور مشخص بر روی واکنش مغز نسبت به آشنایی با یک شخص جدید کار کرده بودند.

دانشمندان دانشگاه استونی بروکِ نیویورک نیز در پژوهشی جداگانه به این نتیجه دست یافتند که نوعی فعالیت الکتریکی جدید در مغز داوطلبانی که به تازگی عاشق شده‌اند، وجود دارد. در آن مطالعه، پژوهشگران دریافتند که احتمالا می‌توان از اسکن‌های مغزی برای تشخیص اینکه دو شخص می‌توانند به هم بمانند، استفاده کرد. بر اساس یافته‌های آن تحقیق، ایجاد رابطه‌ی طولانی مدت بین دو شخص از روی فعالیت نورون‌های مغزی قابل تشخیص است.

منبع: Telegraph
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید