رکوردزنی صنعت خودرو ایران

رکوردزنی صنعت خودرو ایران

صنعت خودروی ایران تا پایان آذرماه 96، حدود 1 میلیون و 103 هزار دستگاه خودرو تولید نموده بود که با اضافه شدن آمار 141 هزار دستگاهی تولید خودرو در دی ماه 96، تولید اتومبیل در ایران به بیش از 1 میلیون و 244 هزار دستگاه رسیده است.

کد خبر : ۵۰۹۵۷
بازدید : ۱۶۷۹

فرادید | بررسی نتایج تولید خودرو در کشور در طول 24 ماه اخیر از یک رشد 58 درصدی حکایت دارد. مقایسه نتایج تولید ده ماهه اول سال 96 با دو سال 95 و 94 خبر از یک رشد سریع السیر در میزان تولید خودرو در کشور می‌دهد. در واقع طبق آنچه خودروسازان ایرانی از تولید خود در 10 ماهه نخست سال 96 گزارش کرده‌اند، تولید مجموع خودروسازان بزرگ و واحدهای کوچک مونتاژ به مرز 1 میلیون و 245 هزار دستگاه نزدیک شده است. به طور دقیق تر، صنعت خودروی ایران تا پایان آذرماه 96، حدود 1 میلیون و 103 هزار دستگاه خودرو تولید نموده بود که با اضافه شدن آمار 141 هزار دستگاهی تولید خودرو در دی ماه 96، تولید اتومبیل در ایران به بیش از 1 میلیون و 244 هزار دستگاه رسیده است.

رکوردزنی صنعت خودرو ایران

به گزارش فرادید، این آمار در حالی به دست آمده که در ده ماهه اول سال 95 کل تولید صنعت خودروی ایران کمی بیش از 1 میلیون و 50 هزار دستگاه بوده در حالی که در سال 94 در همین مدت، صنعت خودروی ایران تنها 782 هزار دستگاه اتومبیل مونتاژ کرده است. کنار هم قرار دادن این آمارها کنار هم نشان می‌دهد ما با رشدی سریع، در کمتر از 24 ماه موفق به جهشی 58 درصدی شده‌ایم و تولید خود را در ده ماهه سال 96 به اندازه کل تولید خودروهای سبک در سال 95 رسانده‌ایم. در عین حال صنعت خودرو در 2 سال اخیر همواره رشد‌های ماهانه بالای 10 درصد را تجربه کرده که ادامه این رویه با توجه به اجرایی شدن قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو، امیدواری به تحقق تولید 2 میلیون دستگاه خودرو در سال 97 را بیش از همیشه بالا می‌برد.

چه خبر از تولید دی‌ماه 96؟

در دی ماه امسال تولید خودروهای سواری در تمام خودروسازان داخلی به جز یک شرکت، با افزایش همراه بوده است. در واقع دی ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری با رشد ۹.۲ درصدی همراه بوده و از ۱۲۹ هزار و ۷۴۳ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به ۱۴۱ هزار و ۷۲۰ دستگاه افزایش یافت.

در این مدت تولید انواع خودروهای سواری در گروه صنعتی ایران خودرو از ۶۳ هزار و ۲۸۱ دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۶۷ هزار و ۱۰۲ دستگاه رسید.تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا به عنوان رقیب ایران خودرو نیز صعودی بوده و از ۵۴ هزار و ۶۰۴ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به ۶۲ هزار و ۲۳۰ دستگاه افزایش یافت.در این مدت تولید انواع سواری در خودروسازان بم نیز از چهار دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۴۸۳ دستگاه رسید.

تولید این محصولات در خودروسازی مدیران نیز افزایش یافته و از ۶۲۴۴ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به ۶۷۵۴ دستگاه افزایش یافت.دی ماه امسال تولید انواع سواری در کارمانیا از ۱۲۰ دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۱۳۰ دستگاه رسید.همچنین تولید انواع خودروهای سواری در گروه بهمن نیز رشد داشته و از ۳۴۶ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به ۱۱۶۰ دستگاه افزایش یافت.برخلاف این شرکتها اما تولید این محصولات در کرمان موتور کاهش یافته و از ۴۸۹۴ دستگاه در دی ماه سال گذشته به ۳۷۶۵ دستگاه کاهش یافت.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید