پیش دربی

پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل السد قطر باید خود را ریکاوری می‌کرد تا در لیگ برتر نتایج خوب گذشته‌اش را تکرار کند به‌خصوص اینکه بعد از مسابقه امروز باید به مصاف رقیب سنتی خود یعنی استقلال برود و بی‌شک آن‌ها نمی‌خواهند تلخکامی شکست اخیر تا آن بازی خاص هم ادامه پیدا کند.

کد خبر : ۵۱۱۸۷
بازدید : ۸۱۹
پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل السد قطر باید خود را ریکاوری می‌کرد تا در لیگ برتر نتایج خوب گذشته‌اش را تکرار کند به‌خصوص اینکه بعد از مسابقه امروز باید به مصاف رقیب سنتی خود یعنی استقلال برود و بی‌شک آنها نمی‌خواهند تلخکامی شکست اخیر تا آن بازی خاص هم ادامه پیدا کند.

سرخپوشان با اختلاف امتیازی زیاد نسبت به رقبا در صدر جدول ایستاده‌اند و این هفته هم باید مقابل حریفی قرار گیرند که درگیر مسائل حاشیه‌ای و اعتراض و اعتصاب و بلاتکلیفی به‌خاطر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنانش بوده است. بازیکنان استقلال خوزستان مدعی شده‌اند که مقابل پرسپولیس به میدان نخواهند رفت! اما تجربه در لیگ برتر ثابت کرده تیمی که دارای چنین مشکلاتی است معمولا بهترین بازی‌اش را مقابل بهترین تیم ایران به نمایش می‌گذارد تا بازیکنان لااقل بازار خود را از دست ندهند.
عبدالله ویسی که گفته می‌شد خودش تنها به تهران آمده انتقادات تندی را از مسوولان باشگاه درکنفرانس خبری پیش از بازی مطرح کرد: «گفتند ویسی اردو را ترک کرد. ما اردویی نداشتیم. گفتند ۹ شب پرواز داریم. ما در زمستان دو روز زودتر بلیت می‌گیریم. خودم تنهایی آمدم اما گفتند تیم بعدا می‌آید. می‌خواهند تیم را اذیت کنند. من دزد؛ من قاتل؛ من همه کاره؛ چرا تیم به تمرین نمی‌آید؟ مرا رها کنید و به داد تیم برسید. مسوولان بیایند بگویند ویسی اخراج است اما مشکل تیم را حل کنند.»

باید دید برانکو بعد از باخت سنگین مقابل السد تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد می‌کند یا خیر؟ درخط دفاعی تغییر چینش اجتناب‌ناپذیر است. شجاع خلیل‌زاده مصدوم است و سیدجلال هم به دلیل محرومیت این بازی را از دست داده‌، بنابراین قرمزها با آرایشی متفاوت گام در این میدان خواهند گذاشت. همچنین علیرضا بیرانوند هم به دلیل درگیری‌های تحصیلی‌اش این بازی را از دست داده و امروز رادو از دروازه قرمزها حراست می‌کند. استقلال خوزستان ضعیف‌ترین خط دفاع و یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد و اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید برای نباختن تلاش کند. اتفاقی که برای رسیدن به آن مقابل پرسپولیس راه دشواری خواهند داشت.

فولاد - استقلال؛ رویای دومی
این مسابقه یک نبرد ۶ امتیازی بین تیم‌های مدعی محسوب می‌شود. فولاد ۳۸ امتیازی اگر چه در رده سوم جدول قرار دارد اما اگر مقابل استقلال بازنده شود ممکن است تا رده ششم پایین بیاید. فولاد تیمی است که منسجم و تاکتیکی بازی می‌کند و راه شکست دادن حریفان بزرگ را به خوبی بلد است اما استقلال هم بعد از پیروزی روحیه بخش مقابل الهلال با انرژی مضاعف به مصاف حریف فولادین خود می‌رود. شاید تنها مشکل شاگردان شفر در این بازی خستگی و فشردگی مسابقات باشد.
پسران آبی اگرچه می‌دانند دستشان از جام دور است اما می‌خواهند در لیگ برتر و در آستانه دربی آبروداری کنند. مهم‌ترین اتفاق در ترکیب استقلال عدم حضور مهدی رحمتی است که در بازی آسیایی آبی‌ها درون دروازه بازگشته بود. دروازه‌بان استقلال همراه این تیم به اهواز سفر نکرد و دلیل آن التهاب زانو اعلام شد. استقلال در صورت پیروزی مقابل فولاد شانس دارد تا به رده دوم جدول صعود کند به شرطی که ذوب‌آهن و پارس جنوبی بازنده شوند. استقلال اگر مثل بازی با الهلال منظم و منسجم باشد عبور از فولاد برایش سخت نخواهد بود. دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید