چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

بازیافت باتری‌های یکبار مصرف می‌تواند یک قدم مثبت برای ایجاد جهانی سبز‌تر باشد. هر باتری قابلیت شارژ و استفاده مجدد را دارد.

کد خبر : ۵۱۲۴۳
بازدید : ۲۸۱۹
فرادید | بازیافت باتری‌های یکبار مصرف می‌تواند یک قدم مثبت برای ایجاد جهانی سبز‌تر باشد. هر باتری قابلیت شارژ و استفاده مجدد را دارد. شما می‌توانید باتری‌های خود را یه یک فروشگاه بازیافت و یا مارکت محلی تحویل دهید، و یا حتی از طریق ایمیل در خواست خود را جهت بازیافت ارسال نمایید. در صورتی که عمل بازیافت باتری‌ها به درستی انجام پذیرد در نتیجه می‌تواند موجب کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و حفظ طبیعت شود، و مطمئنا جهان را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل خواهد کرد!

به گزارش فرادید به نقل از wikihow، باتری یا پیل الکتریکی منبعی از انرژی پتانسیل الکتریکی است که در درون آن با انجام واکنش‌های شیمیایی، انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود، این انرژی در قطب‌های باتری قابل دریافت است. انرژی قابل دریافت در قطب‌های باتری به ازای واحد بار الکتریکی را نیروی محرکه الکتریکی باتری می‌گویند. قطب مثبت باتری را آند و قطب منفی آن را کاتد می‌نامند.

روش اول
۱ - جستجو برای پیدا کردن یک مرکز محلی به وسیله مکان یاب آنلاین به سادگی امکان پذیر است. یک شیوه آسان برای یافتن نزدیک‌ترین تاسیسات بازیافت. هنگامی که یک مکان مناسب را یافتید، باتری‌های خود را جمع آوری کرده و آن‌ها را به محل مورد نظر تحویل دهید. برای پیدا کردن نزدیک‌ترین مرکز بازیافت باتری، تنها کافی است وارد کد پستی خود شوید. https://earth۹۱۱.com/recycling-guide/how-to-recycle-single-use-batteries/.
• بسیاری از واسطه‌های بازیافت به شما اجازه می‌دهند مکان‌ها را از نوع باتری خود بیابید، که این فرآیند را بسیار ساده‌تر می‌کنند.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۲ - در صورت استفاده از Call۲Recycle از مراکز درباره تخفیفاتشان سوال کنید. Call۲Recycle یک برنامه بازیافت باتری است که در سراسر آمریکای شمالی استفاده می‌شود. اگرچه تمامی ایالات‌ها و کشور‌ها مقررات بازیافت باتری را دنبال نمی‌کنند، اما معمولا فروشگاه‌ها و مراکزی برای جمع آوری و نگهداری این محصولات وجود دارند.
• برای اینکه دریابید کدام ایالت‌ها از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند وارد سایت ذکر شده، شوید: https://www.call۲recycle.org/recycling-laws-by-state/.
• همچنین افرادی که علاقه‌مند به همکاری در این زمینه می‌باشند می‌توانند به سایت مربوطه مراجعه کنند: http://www.call۲recycle.org/۴-simple-steps-to-recycling/.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۳ - در فروشگاه‌ها، سایت جمع آوری باتری‌ها موجود است. شرکت‌هایی نظیر ایکیا (IKEA) و بِست بای (Best Buy) قراردادی در زمینه بازیافت باتری‌های دارند و شما معمولا آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه‌های بزرگ بیابید. با این حال، قبل از اینکه باتری‌ها را تحویل این مراکز دهید، نوع آن‌ها را بررسی کنید.
• به عنوان مثال، سایت‌های جمع آوری باتری شرکت بِست بای تنها باتری‌های قابل شارژ را دریافت می‌کند، نه باتری‌های قلیایی.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۴ - برای بازگرداندن باتری‌ها بهتر است با کارخانه سازنده تماس بگیرید. این باتری‌ها اغلب در سمعک‌ها و ساعت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. گارانتی‌ها و خدمات پس از فروش، تسهیلاتی هستند که برای مشتریان ارائه می‌گردند، بنابر این با شرکت‌ها تماس بگیرید تا مطمئین شوید آیا خدماتی را برای بازیافت باتری‌ها ارائه می‌دهند.
• اگر سازمان مورد نظر برنامه‌ای نداشت می‌توانید باتری‌های بازیافتی را به برخی مراکز تعمیر ساعت و دوربین ارائه دهید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که آیا آن‌ها قادر به بازیافت باتری‌ها هستند یا خیر، با شرکت تماس بگیرید.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۵ - انتظار دارید برنامه‌های بازیافت بیشتری برای باتری‌های قابل شارژ پیدا کنید. به طور کلی، باتری‌های قابل شارژ بسیار ساده‌تر از باتری‌های یکبار مصرف بازیافت می‌شوند، زیرا حاوی فلزات ارزشمندی هستند که شرکت‌ها برای جمع آوری آن‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند، فلزاتی نظیر، جیوه، نقره و آلومینیوم. این دسته از باتری‌ها شامل، باتری لیتیم - یون، نیکل - هیدرید فلز، باتری نیکل - روی و باتری نقره - اکسید می‌شود.
• این باتری‌ها در لوازم الکترونیکی قابل حمل یافت می‌شوند مانند، اتومبیل‌های هیبریدی، سمعک‌ها، ساعت‌ها و ماشین حساب‌ها.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۶ - به یاد داشته باشید که بازیافت باتری‌های یکبار مصرف ممکن است هزینه کمتری داشته باشد. این دسته از باتری‌ها شامل باتری‌های قلیایی و لیتیومی می‌شود، که بازار بازیافت محدودی دارند. اگرچه دارای تعدادی مواد قابل بازیافت هستند، اما حاوی فلزات ارزشمندی نیستند. در نتیجه ممکن است برای بازیافت این باتری‌ها هزینه کمتری بپردازید.
• این باتری‌ها در لوازم خانگی، لپ تاپ‌ها، دوربین‌های دیجیتال و لوازم کنترل از راه دور موجود می‌باشد.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

روش دوم
۱ - با سازمان مورد نظر تماس بگیرید و جزئیات درج شده روی محصول را چک کنید. قبل از اینکه در محل حضور یابید، تماس بگیرید و درباره هزینه و اطلاعات باتری سوالاتی را مطرح کنید. یک تماس ساده به شما کمک خواهد کرد که در زمان و انرژی صرفه جویی کنید!
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۲ - برای حمل باتری‌ها با دست، از دستکش استفاده کنید و حد الامکان از تماس دست با باتری‌های قدیمی اجتناب کنید. همیشه مراقب باشید. در صورت نشتی باتری‌های اسیدی، بهتر است از دستکش‌های لاتکس استفاده کنید و از دست زدن به قطب‌ها اجتناب کنید.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

۳ - برای بازیافت باتری‌های یکبار مصرف، با یک نوار غیر قلیایی یکی از قطب‌ها را بپوشانید. جدا کردن پایانه‌ها قسمتی که شارژ خارج می‌شود بسیار مهم است. برای انجام این کار می‌توانید هر یک از باتری‌ها در یک کیسه پلاستیکی جداگانه قرار دهید و یا با قطعه‌ای نوار روی آن بخش‌ها را بپوشانید.
• در صورتی که ۲ باتری دارید وجود نوار یک تکه نوار بر روی یکی از قطب‌ها می‌تواند مانع ایجاد جرقه و کاهش خطرات احتمالی شود.
• از نوار‌های شفاف استفاده نکنید.
چگونه باتری‌ها را بازیافت کنیم!

منبع: wikihow
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید