درآمدزایی غیرعُرف در راگبی ایران

انجمن راگبی با همکاری فدراسیون ورزشی قرار است هشتم و نهم اسفندماه از ساعت ٩ الی ١٧ در محل تشکیل کلاس‌های آموزشی فدراسیون مذکور، کلاس‌هایی با عنوان آشنایی با آسیب‌های سر در این رشته ورزشی برگزار کنند.

کد خبر : ۵۱۳۳۵
بازدید : ۷۶۱
انجمن راگبی با همکاری فدراسیون ورزشی قرار است هشتم و نهم اسفندماه از ساعت ٩ الی ١٧ در محل تشکیل کلاس‌های آموزشی فدراسیون مذکور، کلاس‌هایی با عنوان آشنایی با آسیب‌های سر در این رشته ورزشی برگزار کنند.
نکته قابل تأمل اینجاست که در اطلاعیه انجمن راگبی به صراحت ذکر شده است؛ حضور در این دوره از کلاس‌ها برای کلیه مربیان، مدرسان و داوران که علاقه‌مند به فعالیت در سال ١٣٩٧ هستند، الزامی است. همین موضوع باعث یک جنجال بزرگ در این رشته المپیکی شده است.

حضور الزامی با ٢٠٠‌هزار تومان ورودی
از آنجایی که تعداد بسیار زیادی از اهالی راگبی مدرک مربیگری، داوری و مدرسی دارند، بدون ترتیب حضور الزامی آن‌ها در این کلاس‌ها می‌تواند درآمدزایی قابل توجهی برای انجمن در روز‌های پایانی سال به همراه داشته باشد. به همین ترتیب تمامی نفرات باید مبلغ ٢٠٠‌هزار تومان پول به حساب فدراسیون انجمن‌های ورزشی واریز کرده باشند تا مجوز حضور در کلاس را دریافت کنند. منتهی یک اتفاق حیرت‌انگیز باعث ایجاد اختلاف و درگیری و دودستگی در جامعه راگبی شده است.

اتحادیه جهانی رایگان و آنلاین این مدرک را ارایه می‌دهد
نکته قابل تأمل اینجاست که مدرسان، داوران و مربیان طبق قوانین باید از قوانینی که جنبه آموزشی دارند، برای فعالیت در راگبی اطلاعات کامل داشته باشند و به همین منظور اتحادیه جهانی راگبی این کلاس‌های آموزشی را با قراردادن جزوات در سایت اختصاصی خود قرار داده و افرادی که با مراجعه به این سایت و مطالعه قوانین در آزمون آنلاین شرکت کنند، همان‌جا مدرک موسوم به «آسیب‌های سر» را دریافت می‌کنند. از همین‌رو تعداد قابل توجهی از اهالی راگبی در اعتراض به سیاست انجمن برای درآمدزایی از کلاسی که نیازی به برگزاری آن نبود، با مراجعه به سایت اتحادیه جهانی مدرک مورد نظر را دریافت و حتی تصویر آن را در صفحات شخصی و مجازی خود ارسال کردند و سایر اهالی راگبی را در جریان این مسأله قرار دادند.

درآمدزایی یا کار آموزشی؟
به این ترتیب وقتی اهالی راگبی می‌توانند با مراجعه به سایت و بررسی قوانین مدرک مورد نظر را دریافت کنند، این‌که مدیران انجمن برای چنین موضوعی کلاس آموزشی ٢٠٠‌هزار تومانی برای هر نفر برگزار می‌کنند و حضور در آن را الزامی دانسته‌اند، مشکلاتی به وجود آورده و تعداد قابل توجهی از مربیان، داوران و مدرسان حاضر به همکاری با انجمن برای این کلاس آموزشی نشده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که مدیریت انجمن راگبی در روز‌های پایانی سال منتهی به عید از قدرت اجرایی خود برای درآمدزایی بیشتر استفاده کرده است و حتی اگر الزامی وجود داشت، می‌توانست این کلاس را به صورت رایگان برای دانش‌افزایی جامعه راگبی مانند اتحادیه جهانی برگزار کند.

معترضان حذف می‌شوند
با این وجود انجمن راگبی حتی حضور افرادی که مدرک آنلاین آسیب سر را دریافت کرده‌اند را هم برای فعالیت در سال ٩٧ در این کلاس اجباری اعلام کرده و به همین ترتیب با توجه به درگیری‌های ایجادشده، سال آینده تعداد قابل توجهی از اهالی راگبی از این رشته به خاطر مدیریت عجیب و غریب و اتفاقات قابل تأمل حذف خواهند شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید