کیک شربتی با طعم خانگی

کیک شربتی با طعم خانگی

مواد را داخل آن بریزید و در فر از پیش گرم شده با درجه ۱۸۰ به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید. برای درست کردن شربت هم آب و شکر و زعفران را روی حرارت قرار دهید، ده دقیقه بجوشد.

کد خبر : ۵۱۶۹۹
بازدید : ۲۸۵۳
فرادید | برای تهیه بعضی کیک ها در خانه کار زیادی نباید بکنید.کافی است کمی وقت وحوصله داشته باشید و خشمزه ترین کیک های خانگی را بپزید.
کیک شربتی

مواد لازم:
آرد ۳ لیوان
شکر ۱.۵ لیوان
روغن ۱.۵ لیوان
ماست ۱.۵ لیوان
تخم مرغ ۶ عدد
بیکینگ پودر ۳ قاشق چای خوری
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
زعفران غلیظ به میزان لازم و به دلخواه

برای شربت
آب ۱.۵ لیوان
شکر ۱.۵ لیوان
گلاب کمتر از نصف لیوان
زعفران به میزان لازم

دستور تهیه:
روغن و شکر رو با هم مخلوط میکنیم. با همزن کمی میزنیم بعد پودر هل را اضافه کنید. تخم مرغ‌ها را به موادتان اضافه کنید و هر سری خوب هم بزنید.بعد ماست را بریزید و کمی هم بزنید.بعد از ریختن آرد و بیکینگ پودر زیاد هم نزنید. قالب ۳۰ در ۴۰ را انتخاب کنید کاغذ روغنی درون آن بگذارید.

اگر قالب کوچکتر باشد ارتفاع کیک بیشتر و اگه قالب بزرگتر باشد ارتفاعش کمتر میشود. بستگی به علاقه سلیقه شخصی دارد. مواد را داخل آن بریزید و در فر از پیش گرم شده با درجه ۱۸۰ به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.
کیک شربتی با طعم خانگی
برای درست کردن شربت هم آب و شکر و زعفران را روی حرارت قرار دهید، ده دقیقه بجوشد، گلاب را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. اگر دوست داشتید می‌توانید درشربت هل هم اضافه کنید. بعد از اینکه کیک پخت، از فر بیرون بیاورید و بعد از خنک شدن برگردانید کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و دوباره در قالب بگذارید و داخل آن برش دهید.‌

می‌توانید به شکل لوزی برش دهید و بعد شربت خنک را روی آن بریزید. روی کیک هم کمی پودر نارگیل و پودر پسته برای زیباتر شدن اضافه کنید. کیک را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود برای سرو طعم بهتری داشته باشد.
نکته: زمان ریختن شربت باید کیک و شربت هردو خنک باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید