سقوط‌جت‌شخصی‌ترکیه‌ای‌در‌چهارمحال‌و‌بختیاری

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک فروند جت شخصی ترکیه در حریم هوایی ایران خبر داد.

کد خبر : ۵۲۵۶۶
بازدید : ۱۲۵۰
این هواپیما در ارتفاعات شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری با کوه برخورد کرده و آتش گرفته است. هواپیما در ظاهر یک جت شخصی و از نوع بمباردیه CL۶۰ بوده است. بنابر اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این هواپیما از شارجه در امارات متحده عربی به سوی استانبول در پرواز بوده که از صفحه رادار خارج شده است.
همچنین سازمان اورژانس کشور ، اعلام کرده است : با ارزیابی صورت گرفته هواپیمای ترکیه‌ای وی‌آی‌پی بوده و 11 مسافر داشته که هشت تن آن‌ها مسافر و سه تن دیگر خدمه پرواز بوده‌اند.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز گفت: صعب‌العبور بودن و وجود رودخانه‌ای طویل در مسیر محل سقوط هواپیما شرایط را برای دسترسی به مصدومان احتمالی مشکل کرده است. وی افزود : هواپیما به دلیل احتراق موتور دچار سقوط شده است و اهالی روستا نیز هواپیما را هنگام سقوط رویت کرده‌اند.لاشه هواپیما هنوز در حال احتراق است و این وضعیت با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است. سخنگوی وزارت حمل و نقل ترکیه گفته هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به هلدینگ «باشاران» (Basaran) است.
اکمینا باشاران، تنها دختر خانواده بزرگ باشاران، برای «خداحافظی مجردی»، با هواپیمای شخصی خود به‌همراه ٧نفر از دوستانش و یک خانم مهماندار و ۲خانم خلبان، در سفر تفریحی به دبی و شارجه رفته بودند که در پرواز برگشت به استانبول، دچار سانحه شده‌اند. هر ١١ سرنشین هواپیما خانم بوده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید