حمل و نقل هوشمند با ای‌بار

حمل و نقل هوشمند با ای‌بار

سامانه ای بار (eBar) که به نوعی فعالیت کسب و کارهایی مانند اسنپ و تپسی در زمینه درخواست آنلاین خودرو را در بخش حمل بار انجام می‌دهد، روز گذشته با حضور مدیران شبکه‌های تجاری بزرگ کشور و همچنین رسانه‌ها رونمایی شد

کد خبر : ۵۲۶۴۷
بازدید : ۲۲۴۷

سامانه ای بار (eBar) که به نوعی فعالیت کسب و کارهایی مانند اسنپ و تپسی در زمینه درخواست آنلاین خودرو را در بخش حمل بار انجام می‌دهد، روز گذشته با حضور مدیران شبکه‌های تجاری بزرگ کشور و همچنین رسانه‌ها رونمایی شد. این سامانه که با شعار" ای بار سامانه باربری هوشمند" فعالیت می‌کند، توانسته دوران آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در حال حاضر آماده عرصه عمومی و رسمی شده است که خدمات متنوعی را به کاربرانش ارایه می‌دهد.در ابتدای مراسم نورشاهی، مدیر عامل ای بار (ebar.ir) در مورد این سامانه گفت: ای بار مجموعه‌ای‌ است که هسته اولیه آن از بحث مارکتینگ شروع شده که تبلیغات در مکان‌های مختلف از جمله جاده‌هاست. شاید به نوعی وارد شدن به این ماجرا از همین بخش بوده است.این پیش‌زمینه و بزرگ شدن بستر موبایل باعث شد که این دو را ترکیب کرده و بتوانیم ارایه خدمت کنیم. در مجموعه آرتاتل در سال ۸۹ به عنوان تامین‌کننده محتوا وارد بستر تلفن‌های همراه شدیم و به عنوان تامین کننده اصلی در ایرانسل و همراه اول فعال گشتیم. همچنین تعاملاتی با صدا و سیما داشتیم و برنامه‌هایی مانند خندوانه و دورهمی را پشتیبانی می‌کردیم.

حمل و نقل هوشمند با ای‌بار

وی در ادامه افزود: ما با استفاده از نیروهای فنی قوی که به گروه اضافه کردیم، توانستیم به بسترهای جدید وارد شویم و خدمات مختلفی را ارایه کنیم که بعضی از آن‌ها هنوز رونمایی نشده است. ما درون سازمان به ۱۰۰ ایده پرداختیم و توسط گروه‌های مختلف به آن رسیدگی شد که از درون آن‌ها ایده‌های برتری انتخاب و کار می‌شد. از جمله مزایای گروه ما این است که سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید توسط خودمان انجام می‌شود.نورشاهی در ادامه گفت: ما توانستیم روی اپلیکیشن ای بار و یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مجموعه سرمایه‌ای نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان را جذب کنیم که در سال ۹۷ نیز به این عدد افزوده خواهد شد. بحث حمل و نقل جزو مسائل پیچیده‌ای‌ست که بارها به پایانه‌های حمل بار مراجعه کردیم که بتوانیم اطلاعات دقیقی از این بستر داشته باشیم. مدیرعامل ای بار با اشاره به جزئیات گفت: به دلیل شرایط اقتصادی کشور، ما وارد کننده عمده هستیم و فاصله بندرگاه‌ها با مراکز مصرف کننده بسیار زیاد است. شرکت‌های ترابری اطلاعات بسیار زیادی در اختیار ما گذاشتند که داده‌های دریافتی از آن‌ها کمک فراوانی به ما کرد.برای موفقیت به برنامه‌ریزی دقیق در زمینه حمل بار نیاز داریم که بتوانیم مشکل بخشی از بازار را حل کنیم و طبیعتا این اتفاق یک برد دو طرفه خواهد بود. ۲۷ میلیون سفر باری در سال ۹۵ و ۳۸۸ میلیون تن جابجایی بار، بزرگی این بازار را نشان می‌دهد که تهران بالاترین سهم بار را از حمل کشور به خود اختصاص داده است.

نورشاهی با اشاره به طرفین قرارداد این اپلیکیشن گفت: حدود ۵۰۰ هزار کارت هوشمند در کشور صادر شده است که نشان می‌دهد ما فقط در یک طرف ماجرا با چه تعداد زیادی از افراد طرف هستیم. حمل بار در کشور به طور متوسط ۵۱۰ کیلومتر پیمایش می‌کند که همه این موارد دلیل ورود ای بار به این بازار و تجارت بوده است.در ادامه مراسم فلاحی، مدیر فنی اپلیکیشن روی سن آمد و توضیحاتی پیرامون این اپلیکیشن ارایه کرد. وی در مورد ای بار گفت: طراحی سایت و پلتفرم ای بار کاربرپسند طراحی شده است و همه می‌توانند نسبت به تعریف بار و درخواست کامیون اقدام کند و نیازی به دانش فنی خاصی ندارد. ما کل کشور را بلوک‌بندی کردیم و طبق ارزش‌های متفاوت ارایه خدمت می‌کنیم.وی در ادامه افزود: در آزمونی که روی ۱۰هزار رکورد انجام دادیم، متوجه شدیم الگوریتم ای بار دقیق بوده و تنها ۲۵۰ هزار تومان تفاوت هزینه‌هایی بود که در کل این ۱۰هزار مورد وجود داشت. در ادامه فراصت، مدیر توسعه بازار ای بار گفت: ما با مطالعاتی که در زمینه توسعه بازار انجام دادیم، متوجه شدیم که در مورد یک سر ماجرای حمل و نقل بار یعنی راننده‌ها اطلاعات خاصی در رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی وجود ندارد. ما با اکوسیستمی روبرو بودیم که در یک طرف ماجرا زیان‌هایی است که به راننده‌ها وارد می‌شود. ما با دغدغه‌های راننده‌ها آشنا شدیم و اطلاعات خوبی در این زمینه جمع‌آوری کردیم. وی در انتها افزود: ما برای توسعه بازار از سوی راننده‌ها کار را شروع کردیم و سعی می‌کنیم تغییر سبک زندگی را در آنها داشته باشیم و از طریق تغییر و ارتقای آن بتوانیم برای ای بار بیش از پیش سهم بازار داشته باشیم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید