مراقب غذای رستوران‌های بین راهی باشید

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از مسافران نوروزی درخواست کرد در انتخاب رستوران‌های بین راهی دقت کامل را داشته باشند.

کد خبر : ۵۳۱۳۲
بازدید : ۱۴۲۰
بهروز بنیادی با بیان اینکه در ایام نوروز تیم‌ها و کشیک‌های سیار بر بهداشت محیط اماکن عمومی و رستوران‌ها نظارت می‌کنند، گفت: این افراد در ایام نوروز نظارت مناسبی بر اغذیه فروشی ها، رستوران ها، مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها داشته و عملکرد آن‌ها را مورد رصد و ارزیابی قرار می‌دهند.

وی، بر لزوم رعایت ضوابط و نکات بهداشتی از سوی مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا در این ایام شیوع دارد که مهمترین آن اسهال و استفراغ است البته ممکن است میکروب‌ها به نارسایی کلیه و خونریزی‌های داخلی نیز منجر شود.

بنیادی ادامه داد: کارکنان اغذیه فروشی و رستوران‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق غذا باید موارد بهداشتی را در نحوه پخت و پز، نگهداری و ارائه غذا به مردم رعایت کنند، زیرا اندکی سهل انگاری و غفلت جان مسافران را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: تمامی این موارد از سوی تیم‌های نوروزی در ایام سال به صورت صد در صدی رصد می‌شود، اما در ایام نوروز و شلوغی نظارت‌ها افزایش می‌یابد.

بنیادی با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب رستوران‌های بین راهی در نوروز باید دقت کامل را داشته باشند، تصریح کرد: برای پیشگیری از مسمومیت‌ها نیاز است مسافران از تناول آب و غذایی که سلامت آن مورد تایید نیست خودداری کنند و همچنین تخلفات را گزارش کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه نظارت‌ها بر فعالیت اغذیه فروشی و رستوران‌ها در ایام نوروز باید تشدید شود، گفت: مردم در این رابطه نقش مهمی دارند و گزارشات آن‌ها در این رابطه می‌تواند بسیار کارساز باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید