افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک

افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک

پس از آنکه مدیرعامل فیس‌بوک به دسترسی اطلاعات شخصی کاربرانش اعتراف کرد، بی اعتمادی کاربران جهانی نسبت به این شبکه اجتماعی رو به کاهشی مداوم است.

کد خبر : ۵۳۳۸۷
بازدید : ۱۸۹۱
بیزینس اینسایدر | پس از آنکه مدیرعامل فیس‌بوک به دسترسی اطلاعات شخصی کاربرانش اعتراف کرد، بی اعتمادی کاربران جهانی نسبت به این شبکه اجتماعی رو به کاهشی مداوم است.
مارک زوکربرگ - موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک - چندی پیش بالاخره سکوت رسانه‌ای خود را شکست و به دسترسی غیرمجاز موسسه تحقیقاتی و تحلیلگرانه کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس بوک، اعتراف کرد.

پس از این اعتراف، موج بی‌اعتمادی نسبت به این شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب تمامی جهان را دربرگرفت و کاربران و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به کوتاهی، سهل انگاری و خیانت در امانت متهم کردند. چراکه آن‌ها بر این باورند که فیس بوک موظف بوده است در برابر هر نهاد و موسسه‌ای حتی به منظور تحقیقات و آمار، از اطلاعات شخصی کاربرانش صیانت و نگه‌داری کند.

البته این نخستین باری نیست که کاربران نسبت به فیس‌بوک نگاه منفی گرایانه‌ای پیدا کرده‌اند بلکه در چند سال گذشته این اتفاق با شیب بسیار ملایمی در حال رخ دادن بود، اما حالا پس از افشای این خبر، فعالیت‌های فیس بوک در آماج این حملات قرار گرفته است.

نتایج یک نظرسنجی که به تازگی از مردم و کاربران در ایالات متحده آمریکا گرفته شده است، نشان می‌دهد که فیس بوک در میان سایر غول‌های تکنولوژی کمتر از همه محبوب است.

در این نظرسنجی، فیس بوک با ۵۹ درصد، آمازون ۱۱ درصد، گوگل ۴ درصد، اپل ۳ درصد و مایکروسافت ۲ درصد از نفرت و بی‌اعتمادی مردم را به خود اختصاص داده‌اند.
افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید