جگوار یک شاسی‌بلند برقی جدید می‌سازد

جگوار یک شاسی‌بلند برقی جدید می‌سازد

این خودرو بر پایه لندروور رنجروور ساخته خواهد شد بنابراین دارای معماری تمام آلومینیومی خواهد بود. البته تناسبات کلی خودروی مورد بحث متفاوت بوده و جی پیس خودرویی طویل‌تر و کمی پهن‌تر خواهد بود و فضای بیشتری در کابین خواهد داشت. این خودرو به خاطر اینکه رفتار بهتری در جاده داشته باشد نزدیک‌تر به جاده خواهد بود.

کد خبر : ۵۴۳۵۷
بازدید : ۱۶۹۷

همین چند روز پیش بود که اخباری درباره عدم نهایی شدن برنامه‌های تولید شاسی‌بلند بزرگ و جدید جگوار منتشر شد اما امروز به لطف خبری که توسط اتوکار منتشر شده می‌توانیم به جزئیات بیشتری از این خودرو دست یابیم. این رسانه بریتانیایی ادعا می‌کند جی پیس (نام هنوز تأیید نشده) در سال 2021 عرضه خواهد شد و به جنگ پورشه کاین خواهد رفت.

جگوار یک شاسی‌بلند برقی جدید می‌سازد
جگوار با الهام از موفقیت کراس اوور اف پیس که موفق‌ترین محصول این خودروساز در چند دهه اخیر بوده می‌خواهد شاسی‌بلند پرچم‌دار جدیدی برای جذب مشتریان پولدار مخصوصاً در چین عرضه کند. این خودرو بر پایه لندروور رنجروور ساخته خواهد شد بنابراین دارای معماری تمام آلومینیومی خواهد بود. البته تناسبات کلی خودروی مورد بحث متفاوت بوده و جی پیس خودرویی طویل‌تر و کمی پهن‌تر خواهد بود و فضای بیشتری در کابین خواهد داشت. این خودرو به خاطر اینکه رفتار بهتری در جاده داشته باشد نزدیک‌تر به جاده خواهد بود.

جی پیس از قوای محرکه رنجروور از جمله سیستم پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد اما این سیستم پس از عرضه نسخه‌های استاندارد در دسترس خواهد بود. شاسی‌بلند بزرگ جگوار اولین محصول این خودروساز با زبان طراحی جدید کمپانی خواهد بود. در این باره مدیر ارشد جگوار در استرالیا می‌گوید:تمامی گزینه‌ها روی میز است. آیا این خودرو همان پرفورمنس قول داده شده توسط جگوار را ارائه خواهد کرد؟ اگر این‌چنین باشد حتماً ساخت آن بررسی خواهد شد.

بریتانیایی‌ها همچنین در حال برنامه‌ریزی برای فیس لیفت اف پیس بوده و این خودرو سال آینده عرضه خواهد شد. نسل جدید این خودرو که سال پیش فروش بیش از 70 هزار دلاری داشته در سال 2022 معرفی می‌شود. جگوار هم‌اکنون فروش سالانه حدود 150 تا 160 هزار دستگاهی داشته درحالی‌که لندروور فروش بیش از 600 هزار دستگاهی دارد. این آمار فروش قابل‌توجهی است چراکه جگوار لندروور در زمان بحران مالی چند سال پیش با مشکلات بسیار زیادی مواجه شد اما مدیران برند مادر یعنی تاتا در تلاش‌اند تا فروش کلی این گروه خودروسازی را به بیش از 1 میلیون دستگاه برسانند.

منبع : پدال

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید