بازار خودرو نونوار می‌شود

بازار خودرو نونوار می‌شود

سیتروئن سی3، پژو301 جدید، هیوندای الانترا و چری تیگو5جدید اسامی چهار محصول تازه‌ای هستند که تا نیمه اول سال97 در ایران به تولید انبوه رسیده و فضای جدیدی را در بازار خودرو ایجاد می‌کنند.

کد خبر : ۵۵۲۶۵
بازدید : ۲۶۲۲

فرادید | پسابرجام هنوز هم برای صنعت خودرو موضوعی زنده و حیاتی است گرچه سیاست‌های اشتباه آن را به قهقرا برده و رمقش را بسیار کم کرده است. خودروهای پسابرجامی سرانجام برای عرضه به بازار در سال 97 آماده شده‌اند. شاید اندکی دیر به بازار وارد شده‌اند اما خب حضورشان غنیمت است. هم‌اینکه بعد از حدود 10 سال پای خودروهای جدید هیوندای، سیتروئن و پژو به کشور باز شده و چری خودروساز بلندپرواز چینی به توسعه واحدهای تولیدی خود در کشور اقدام کرده جای خوشحالی است. هیوندای کیا امسال مجموعا 33 هزار دستگاه خودرو در ایران تولید کردند و برای سال آینده هم چند محصول دیگر را در برنامه خود قرار داده‌اند.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

به گزارش فرادید، برای خریداران هم شرایط بهتری ایجاد می‌شود و علیرغم احتمال افزایش قیمت محصولات به دلیل رشد قیمت ارز و عدم تحقق عرضه محصولات مدرن با قیمت‌های قبلی، همچنان خرید محصولات روز صنعت خودرو جهان با بهایی مناسب یک شانس بزرگ برای متقاضیان ایرانی اتومبیل است. سیتروئن سی3، پژو301 جدید، هیوندای الانترا و چری تیگو5جدید اسامی چهار محصول تازه‌ای هستند که تا نیمه اول سال97 در ایران به تولید انبوه رسیده و فضای جدیدی را در بازار خودرو ایجاد می‌کنند.اینجا به اختصار روی 4 محصول تازه بازار ایران در رنج قیمتی 50 تا 150 میلیون تومان متمرکز شده و ویژگی های این محصولات را بررسی می‌کنیم.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

سیتروئن سی3/ سایپا
سیتروئن امسال از نخستین محصول خود با نام سی3 که از طراحی متفاوت و جسورانه، موتور قدرتمند و امکانات جذاب بهره می‌برد رونمایی خواهد کرد. تصور دیدن خودروی نامزد جایزه بهترین خودروی سال اروپا در تهران به فاصله اندکی از تولید در فرانسه، مورد خوشایندی است و سایپا قرار است 97 با تولید هاچ‌بک سی3 خلا وجود یک اتومبیل اسپورت اروپایی را در محدوده قیمتی 100 تا 150 میلیون تومان در بازار پر کند.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

علاوه بر طراحی جذاب و بروز روح سیتروئن کاکتوس دراتومبیل سی3این خودرو به یک پیشرانه 1.6لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت165 اسب بخار بوده که در کنار عملکرد مناسب و معقول در زمینه کشش و شتاب، با مصرف 4.5 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر خودرویی به غایت مقرون‌به‌صرفه است. ویژگی‌های مثبتی چون استفاده از پلاستیک و پارچه باکیفیت در اطراف داشبورد و رودری‌ها به جاذبه بیشتر این ماشین کمک می‌کند ضمن اینکه وجود یک نمایشگر لمسی بزرگ در بالای داشبوردو تزئینات رنگی درون اتاق کمک می‌کند تا حس متفاوتی هنگام سواری با سی3 برای سرنشینان رقم بخورد.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

چری تیگو5 ایکس / مدیران خودرو
یک کراس‌اوور جذاب چینی با طرح بدنه اختصاصی، فضای کابین لوکس و سطح ایمنی بالاتر از همیشه که در رنج قیمت 100 میلیون تومان قرار است فروش بالایی را عاید بزرگترین خودروساز بخش خصوصی کشور نماید. چری تیگو 5 جدید که در اواسط سال 2017 میلادی (اردیبهشت 96) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شده محصولی است روزآمد با ظاهری کاملا متفاوت از تیگو 5 فعلی که کلاس کراس‌اوورهای کوچک مانند هیوندای توسان قرار داشته و از یک موتور توربوی 148 اسبی سود می برد.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

پوزه این خودرو از چراغ‌هایی سه قسمتی و پویا، سپری حجیم و پف آلود، کاپوت کوتاه و یک جلوپنجره عضلانی مواج تشکیل شده تا شکل نهایی کار به صورت جالب‌تر از محصولات قبلی چری دربیاید.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

هیوندای الانترا /کرمان موتور
تنها هدف الانترا از ورود به خط تولید کرمان موتور، شکست دادن مزدا3 و کیا سراتو است که در محدوده 100 تا 150 میلیون تومان در سال 96 بیش از 30 هزار دستگاه فروش داشته و توانستند نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

موتور الانترا با حجم دو لیتر و تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت در سیلندرها 156 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و ضمن داشتن یک سواری نرم، طراحی جذاب بدنه و البته رتبه ایمنی عالی از موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، به آپشن‌های روز در زمینه رفاهی و ارتباطی مجهز است. جالب اینکه الانترا به لطف استفاده از گیربکس تیپ‌ترونیک 6دنده هندلینگ مناسب داشته و حال و هوایی اسپورتی‌تر در مقایسه با 2 رقیب مونتاژی دیگرش دارد.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

پژو 301 نیو/ ایران خودرو
به لطف داخلی سازی 50درصدی سدان جدید پژو در ایران، احتمالا شاهد عرضه این خودرو با قیمتی در محدوده 75 میلیون تومان خواهیم بود که با توجه به طراحی جدید بدنه و اتاق، اعتبار برند پژو و سطح امکانات خودرو شانس 301 نیوفیس برای غلبه بر رقبای چینی متعدد حاضر در این کلاس بسیار بالا است.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

پژو 301 ایکاپ که در مدل جدیدو 2017 به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نوین به همراه صفحه ‌نمایش لمسی هفت اینچی مجهز با داشتن دوربین دید عقب و سیستم ناوبری پیشرفته یکی از محصولات تکنولوژیک ساخت داخل است که می‌تواند باب میل خانواده‌های کوچک و کم جمعیت ایرانی قرار گرفته و تجربه خوبی از سواری با یک سدان اروپایی را نصیب آنها کند.

بازار خودرو 97 نونوار می‌شود

نتیجه نهایی:

صرف‌نظر بحث قیمت این محصولات، مهم‌ترین نکته مثبت این خودرو برای خریداران بازار ایران، نونوار شدن خطوط تولید خودروسازان، افزایش سطح تکنولوژی ساخت در واحدهای قطعه سازی و رشد سطح رقابت در این صنعت مهم است. همه این اتفاقات اما در کنار هم می‌تواند زمینه توسعه صنعت خودرو و افزایش رفاه مصرف کنندگان را فراهم سازد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید