١٨ لژیونر و یک دنیا شایعه

١٨ لژیونر و یک دنیا شایعه

به‌نظر می‌رسد تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران فصل بعد در تیم‌های بزرگتری خواهند بود.

کد خبر : ۵۵۴۷۱
بازدید : ۱۷۲۰
لژیونرهای ایران در فصل فوتبالی که سپری شد، روزهای پرفرازونشیبی داشتند. برخی از آنها توانستند ستاره‌های تیم‌های خود شوند و برخی دیگر چنان عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند که حتی حضور فیکس‌شان در تیم‌ملی هم به خطر افتاد.
١٨ لژیونر و یک دنیا شایعه
با توجه به در پیش بودن جام‌جهانی، لژیونرهای موفق ایرانی این شانس را دارند که با درخشش در این رقابت‌ها به تیم قدرتمندتر و شناخته‌شده‌تری بروند. در ادامه به بررسی وضع احتمالی لژیونرهای فوتبال ایران برای‌ سال آینده می‌پردازیم.

علیرضا جهانبخش؛ رویای درخشش در اروپا
برای توصیف‌ سال فوق‌العاده‌ای که جهانبخش گذرانده نیازی به داستان‌سرایی نیست. در ستاره‌بودن جهانبخش همین بس که او توانسته موثرترین بازیکن امسال لیگ هلند شود و در تیم برتر این لیگ قرار بگیرد. حتی فان‌دن بروم، سرمربی آلکمار هم به این موضوع اشاره کرده و گفته با این‌که از دست دادن جهانبخش اتفاق بدی برای تیم او است، اما این حق را به ستاره ایرانی می‌دهد که تصمیم جدیدی برای آینده خود بگیرد. جدی‌ترین پیشنهاد جهانبخش درحال حاضر از سری آ و تیم ناپولی رسیده و این احتمال به صورت جدی وجود دارد که علیرضا ‌سال آینده را در سرزمین چکمه سپری کند.

رضا قوچان‌نژاد؛ به امید بقا در هیرنفین
رضا قوچان‌نژاد، برعکس‌ سال گذشته، فصل خوبی را در هلند سپری نکرده است. ستاره ۳۰ساله تیم‌ملی درحالی‌که فصل گذشته با ١٩ گل دومین گلزن برتر لیگ هلند شد، اما در فصل جدید هیچ نشانی از آن ستاره همیشگی نداشت و به مرور زمان نیمکت‌نشین شد. قرارداد او با هیرنفین امسال به پایان می‌رسد و هنوز پیشنهادی برای تمدید به گوچی داده نشده، اما سرمربی این تیم گفته درخشش در جام‌جهانی، هیرنفین را به تمدید قرارداد او علاقه‌مند خواهد کرد.

کاوه رضایی؛ پیشرفت و پیشرفت
نخستین‌ سال حضور کاوه رضایی در فوتبال اروپا آن‌قدر رؤیایی گذشته که حتی خود مسئولان شارلروا هم از درخشش او شگفت زده شده‌اند. کاوه آن‌قدر در ژوپیلر لیگ درخشید که بالاخره توانست کی‌روش را متقاعد کند و به تیم‌ملی ایران دعوت شود. مهاجم سابق استقلال در آغاز‌ سال ٢٠١٨، مهاجم محبوب هواداران سفید و مشکی‌ها با پیشنهاد تمدید ٥ ساله قرارداد از باشگاهش روبه‌رو شده، اما از باشگاه بزرگی مثل اندرلخت نیز پیشنهاد دارد و ممکن است ‌سال آینده را در تیم دوم لیگ بلژیک سپری کند.

رامین رضاییان؛ امیدوار به ماندن
ستاره راست پای تیم‌ملی ایران انگار در لژیونرشدن خوش‌اقبال نیست. رضاییان با این‌که در بازی‌های تیم‌ملی درخشش فوق‌العاده‌ای داشت، اما در تیم باشگاهی خود، خوش‌اقبال نبود و نتوانست جایگاه ثابتی در اوستنده به دست بیاورد. رضاییان به‌تازگی در یکی دو بازی برای تیم بلژیکی به میدان رفته، اما این تیم تمایلی به تمدید قرارداد رامین ندارد. شایعاتی هم درباره بازگشت او به پرسپولیس مطرح شده که با تکذیب خود رضاییان مواجه شده و او امیدوار است با درخشش در جام‌جهانی همچنان به حضورش در اروپا ادامه دهد.

کریم انصاری‌فرد؛ جو متشنج در سرزمین فلاسفه
کریم در پانیونیوس آن‌قدر درخشید که راهی پرافتخارترین تیم لیگ یونان شد، البته او شروع خوبی در المپیاکوس نداشت، اما با تغییر کادر فنی این تیم روزهای درخشانش در سرزمین فلاسفه آغاز شد. رسانه‌های یونانی در آستانه پایان لیگ این کشور از تمایل استعدادیاب‌های بوندس‌لیگا برای خرید کریم خبر داده‌اند و با توجه به پایان قرارداد این مهاجم با المپیاکوس، او این شانس را دارد که‌ سال آینده را در فوتبال آلمان سپری کند.

احسان حاج‌صفی؛ در انتظار تمدید
احسان حاج‌صفی هم مثل انصاری‌فرد از پانیونیوس به المپیاکوس پیوست. هنوز پیشنهادی از فوتبال اروپا برای احسان نرسیده، اما او امیدوار است درخشش در جام‌جهانی پیشنهادهای خوبی را برایش به ارمغان بیاورد، البته امکان تمدید قرارداد حاج‌صفی با المپیاکوس هم زیاد است.

مسعود شجاعی؛ کاپیتان قهرمان
مسعود شجاعی در فصل اخیر فوتبالی خود روزهای عجیبی را گذراند. او در میانه فصل به تیم صدرنشین آ.ا.ک آتن پیوست. او در این تیم هم درخشید و کی روش باز هم او را به تیم‌ملی دعوت کرد تا سالی رؤیایی برای مسعود رقم بخورد. او با تیم آتنی قهرمان شد و در آستانه تجربه سومین جام‌جهانی زندگی‌اش هم قرار دارد. شجاعی با آ.ا.ک قرارداد دارد و‌ سال آینده هم برای این تیم به میدان می‌رود.

سردار آزمون؛ شایعه کوچ به اسکاتلند
سردار که یکی از امیدهای فوتبال ایران برای درخشش در جام‌جهانی است، امسال بیشتر از درخشش در مستطیل سبز در حاشیه‌ها نقش اول را ایفا کرد. حاشیه‌هایی مثل قرارداد عجیب و شخصی او با به‌ردیف و درگیری‌هایش با فدراسیون سوارکاری اجازه نداد حواس او معطوف به فوتبال باشد. البته همیشه شایعاتی درباره پیوستن او به تیم‌های طراز اول فوتبالی بوده، اما جدی‌ترین پیشنهاد او درحال حاضر از سلتیک گلاسکو قهرمان فوتبال اسکاتلند است.

میلاد محمدی؛ رفتن به قهرمان روسیه؟
مدافع تیم احمت گروژنی که بین دوستان فوتبالی‌اش لقب «میگ‌میگ» را به خاطر سرعت در رفت و برگشت‌هایش به خود اختصاص داده، ‌سال خوبی را در تیم روسی سپری کرده است. میلاد محمدی در تیم‌ملی هم به احتمال زیاد مهره فیکس کی‌روش در جام‌جهانی است، اما هنوز مقصد او برای ‌سال آینده مشخص نیست، ولی ممکن است به اسپارتاک مسکو برود.

سعید عزت‌اللهی؛ بدشانس و بلاتکلیف
سعید عزت‌اللهی اگرچه از نظر ملی ‌سال خوبی را سپری کرد، اما در تیم‌های باشگاهی‌اش موفق نبود. ادامه حضور او در آمکار در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد، چون امکان انحلال این تیم وجود دارد. عزت‌اللهی هنوز پیشنهادی برای ادامه حضورش در فوتبال روسیه دریافت نکرده، اما ممکن است توسط مشاوران ایرانی‌اش دوباره به یک تیم روسی برود.

اشکان دژاگه؛ خداحافظی از فوتبال باشگاهی؟
بعد از مدت‌ها بدون تیم ماندن به تیم ناتینگهام فارست در دسته اول فوتبال انگلیس پیوست، اما بخت با او یار نبود و مصدومیتی بدموقع فصل را برای اشکان به پایان رساند. با این حال او شانس بازی در جام‌جهانی را دارد، ولی شنیده می‌شود ممکن است در صورت نداشتن پیشنهاد، از فوتبال باشگاهی خداحافظی کند.

سامان قدوس؛ با انبوهی از پیشنهادات
سامان قدوس سالی شگفت‌انگیز را در ترکیب اوسترشوندس سپری کرد و بهترین مهاجم فصل لیگ سوئد لقب گرفت. قدوس از چند باشگاه انگلیسی و آلمانی پیشنهادهایی دریافت کرده است. او حالا از ۱۰ تیم انگلیسی، آلمانی و... پیشنهاد دارد و در آستانه یک انتقال بزرگ است. تیم‌هایی مثل کریستال پالاس، ولور همپیتون و وستهام از مشتریان این ستاره ایرانی هستند.

مرتضی پورعلی گنجی؛ خبری از بلند پروازی نیست
مدافع ملی‌پوش و ایرانی تیم السد قطر فوتبال خوبی را در این تیم پشت سر گذاشت. او در سال‌های اخیر از معدود بازیکنان موفق ایران در لیگ ستارگان بود، به همین دلیل قراردادش با مبلغی نجومی توسط السد تمدید شد. پورعلی گنجی این فرصت را داشت که بعد از درخشش در جام‌جهانی به تیمی بهتر از السد برود، اما ظاهرا خبری از بلندپروازی در تفکرات فوتبالی او نیست.

علیرضا حقیقی؛ در سوئد می‌ماند
علیرضا حقیقی بعد از عمل جراحی زانو و سپری‌کردن دوران نقاهتش درون دروازه تیم اسکیلستونای سوئد قرار گرفت و عملکرد خوبش باز هم کی‌روش را مجاب کرد دوباره او را به تیم‌ملی دعوت کند. البته اسکیلستونا در پایان فصل به لیگ دسته دوم سوئد پیوست، اما حقیقی خوش‌شانس بود که توانست در لیگ دسته اول این کشور بماند. او حدود دو هفته پیش به تیم ساندوال سوئد پیوست تا خیالش بابت تیم باشگاهی فصل آینده راحت باشد.

امیر عابدزاده؛ درخشش ناگهانی
امیر عابدزاده سورپرایز ویژه فوتبال ایران در لیگ پرتغال است. او در بازی‌های لیگ پرتغال برای ماریتیمو به میدان نرفت، اما در جام‌حذفی دروازه‌بان اصلی باشگاه پرتغالی محسوب می‌شود و نمایش‌های خوبی در ترکیب این تیم داشته است. او به فهرست بازیکنان تیم‌ملی هم اضافه شده و با این‌که یک‌سال دیگر با ماریتیمو قرارداد دارد، اما شاید بتواند برای ‌سال آینده به تیمی قدرتمندتر و سرشناس‌تر از ماریتیمو برود.

سروش رفیعی؛ در آستانه بازگشت
عملکرد معمولی سروش رفیعی در الخور قطر ادامه حضور او در این تیم را در ‌هاله‌ای از ابهام قرار داده است. سروش در مقطعی از فصل حتی در آستانه کنار گذاشته شدن از الخور بود، اما با تغییر کادر فنی در این تیم ماندگار شد. الخور هنوز پیشنهادی برای تمدید قرارداد به سروش نداده و بقیه تیم‌های قطری هم برای جذب او ابراز تمایل نکرده‌اند، بنابراین امکان دارد به فوتبال ایران برگردد.

مهدی طارمی؛ ستاره در لیگ ستارگان
مهاجم جنجالی فوتبال ایران بعد از پایان محرومیتش به الغرافه قطر رفت و در این تیم روزهای خوبی را گذراند. او در لیگ قهرمانان هم برای الغرافه گل‌های حساسی زد، اما تیمش درنهایت حذف شد. طارمی یک‌سال دیگر با الغرافه قرارداد دارد و اگر به واسطه درخشش در جام‌جهانی پیشنهاد اروپایی هم دریافت کند، به سادگی نمی‌تواند از لیگ ستارگان برود.

بازیکنانی که برای لژیونرشدن شانس دارند
علی علیپور: آقای گل لیگ ایران برای تمدید قرارداد با پرسپولیس دست نگه داشته، چون می‌خواهد لژیونر شود. علیپور در مصاحبه‌هایش هم تاکید کرده سودای رفتن به اروپا را دارد و در غیر این صورت است که در پرسپولیس می‌ماند.

وریا غفوری: وریا سالی رؤیایی در استقلال را پشت سر گذاشته و این شانس را دارد که در ترکیب اصلی تیم‌ملی هم قرار بگیرد. وریا این شانس را دارد در صورت درخشش در تیم‌ملی لژیونر شود.

صادق محرمی: مدافع راست پرسپولیس با توجه به بازی های درخشان خود در ٢ فصل اخیر و همچنین جوانی اش امید دارد به اروپا برود و چند باری بحث پیشنهادهای خارجی برای او هم مطرح شده است.

داریوش شجاعیان: ستاره ٢٦ ساله استقلال این شانس را دارد که ‌سال آینده را در اروپا سپری کند، حتی در یک تیم معمولی. البته او ٢‌سال دیگر قرارداد دارد، اما درصورت داشتن پیشنهاد اروپایی می‌تواند با استقلال توافق کند.

فرشاد احمدزاده: به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار پرسپولیس در ٢ سال اخیر که این تیم قهرمان شده، این شانس را دارد تا حداقل راهی یکی از لیگ های درجه دوم اروپایی شود.

امید نورافکن: این بازیکن جوان استقلال که خیلی زود جایگاه ثابتی در این تیم پیدا کرده و حتی مدنظر کی روش هم هست، با توجه به سن و سال پایین می تواند در مسیر لژیونر شدن پیش برود.

مهدی ترابی: اگر سرباز نشود می‌تواند برای‌ سال آینده یکی از لژیونرهای فوتبال ایران در اروپا باشد. ترابی ‌سال خوبی را در سایپا گذرانده و با این‌که پیشنهادهای داخلی نجومی دریافت کرده، اما هدفش اروپاست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید