رهایی دو تاجر عراقی از چنگ گروگانگیران

شش مرد ایرانی که دو تاجر عراقی را گروگان گرفته و برای رهایی آن‌ها تقاضای ۳۰۰ میلیون تومان کرده بودند با تلاش مأموران پلیس استان البرز دستگیر شدند.

کد خبر : ۵۶۷۷۲
بازدید : ۱۱۷۵

شش مرد ایرانی که دو تاجر عراقی را گروگان گرفته و برای رهایی آن‌ها تقاضای ۳۰۰ میلیون تومان کرده بودند با تلاش مأموران پلیس استان البرز دستگیر شدند. سردار «سید جعفر حسینی» - جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز- با اعلام این خبر گفت: چندی قبل دو نفر به کلانتری ۳۸ شهرک بنفشه مراجعه کرده و اظهار داشتند دو تبعه کشور عراق که از شرکای تجاری آن‌ها هستند از سوی افراد ناشناس ربوده شده‌اند.

این افراد در تشریح جزئیات ماجرا گفتند: دو نفر تبعه عراقی از شرکای تجاری آن‌ها هستند که از اواسط اردیبهشت میهمانشان بوده‌اند، اما دو فرد ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و پس از ملاقات حضوری در تهران به اتفاق این افراد به رستورانی در فردیس مراجعه کرده‌اند که از آن پس گوشی تلفن این دو نفرخاموش شده است.
روز بعد نیز شخص ناشناسی تماس گرفته و اعلام کرد که دو عراقی ربوده شده نزد آن‌ها هستند و باید برای آزادیشان

مبلغ ۳ میلیارد ریال به صورت نقد یا به شماره حسابی که اعلام کردند واریز کنند، در غیر این صورت گروگان‌ها به قتل خواهند رسید. سردار حسینی در ادامه گفت: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری متهمان و رهایی گروگان‌ها در دستور کار مأموران قرار گرفت و با راهنمایی پلیس پس از چندین مرحله قرار ملاقات با طرفین و حضور گروگانگیران برای دریافت پول، خودروی متهمان در حوالی شهرک بنفشه، شناسایی شد.

بدین ترتیب مأموران با انجام اقدامات فنی و استعلام شماره پلاک خودرو، مسیر آن را ردیابی کرده و خودرو همان شب در شهرک وحدت شناسایی و طی عملیات پلیسی متوقف و راننده آن دستگیر شد. متهم به محض دستگیری به آدم ربایی و حبس گروگان‌ها در یک خانه ویلایی در شهرک وحدت اعتراف کرد. مأموران بلافاصله به محل رفته و پس از دستگیری شش آدم ربا در کمتر از چهار ساعت از وقوع حادثه، دو نفر گروگان را آزاد کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان البرز با بیان اینکه آدم ربا‌ها از قبل افراد ربوده شده را می‌شناختند و از وضعیت مالی آن‌ها خبر داشتند، گفت: متهمان دستگیر شده برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید