پرونده ٧ ساله یک جنایت با آزادی ٢ خواهر بسته شد

درحالی ٢ دختر پدرکش تحت‌نظر بهزیستی قرار گرفتند که حکم اعدام مادر این ٢ دختر ازسوی قضات دیوان‌عالی کشور تایید شده و به‌زودی اجرا می‌شود

کد خبر : ۵۷۲۴
بازدید : ۳۳۴۴
دختر ١٣ساله‌ای که به همراه مادر و خواهرش پدر خود را به قتل رسانده و جسدش را در پذیرایی خانه دفن کرده بودند، صبح دیروز پس از گذشت ٧‌سال از وقوع جنایت، از زندان آزاد شد. این دختر پیش از این، با حکم دادگاه به قصاص محکوم شده بود. این درحالی است که خواهر این دختر جوان، پس از گذراندن دوران محکومیتش تحت‌نظر بهزیستی در یک دفتر وکالت مشغول به کار است.

١٣ اردیبهشت‌ سال ٨٧ ماموران پلیس ساوجبلاغ باخبر شدند که مرد جوانی به نام حسین برای دیدن پدرش به زنجان رفته که در مسیر بازگشت از این شهر به طرز مرموزی ناپدید شده است.

بنابراین تلاش کارآگاهان پلیس برای شناسایی این مرد آغاز شد. تحقیقات ادامه داشت ولی هیچ اثری از حسین پیدا نمی‌شد. تیم تحقیق با وجود تلاش بسیار نتوانست حتی به یک سرنخ در رابطه با سرنوشت حسین دست پیدا کند. یک‌سال گذشت تا این‌که مرد جوانی با مراجعه به پلیس گفت: «لوله فاضلاب خانه‌مان دچار مشکل شده‌ بود. برای همین کف خانه را کندیم و متوجه شدیم جسدی در آنجا دفن شده است. وقتی جسد را دیدیم شوکه شدیم. ما تازه به این خانه‌ آمده‌ایم و نمی‌دانم کسی که قبل از من اینجا زندگی می‌کرد، کیست.»

با این اظهارات ماموران برای به دست آوردن سرنخی از این پرونده مرد صاحبخانه را مورد بازجویی قرار دادند و متوجه شدند که پیش از این خانواده، حسین و خانواده‌اش در آن خانه زندگی می‌کرده‌اند که بعد از ناپدیدشدن حسین، خانواده‌اش هم به‌طور ناگهانی این خانه را ترک کرده‌اند. برای همین پلیس به دنبال این خانواده گشت و درنهایت با پیدا شدن آنها، پسر ٨ساله حسین، راز هولناکی را برای ماموران پلیس فاش کرد و درنهایت مشخص شد که این مرد به قتل رسیده است. این پسر زمانی که پلیس به خانواده‌اش مشکوک شده بود، راز جنایت را فاش کرد. وی به ماموران گفت: «مادر و دو خواهرم با همدستی یک مرد غریبه پدرم را کشتند و جسدش را در خانه خودمان دفن کردند.»

با اظهارات این پسر مادر و دخترهای ١٣ و ١٦ساله‌اش دیگر راه فراری نداشتند و درنهایت جزییات ماجرای قتل را اعتراف کردند. زن جوان در تحقیقات به ماموران گفت: «شوهرم من و دخترهایم را اذیت می‌کرد. او اعتیاد داشت و می‌خواست دخترم را هم مجبور کند با یک مرد معتاد ازدواج کند. برای همین تصمیم به قتل او گرفتیم. روز حادثه هم شوهرم درخواب بود. ما به او دارویی داده ‌بودیم که به خواب برود تا بتوانیم او را بکشیم. وقتی خوابید من روی سینه شوهرم نشستم و او را با کمک دو دخترم سمیرا و سمیه خفه کردیم و جسد را درخانه دفن کردیم.»

این زن در مورد همدست دیگرش گفت: «با حامد از طریق یکی از همسایه‌هایم آشنا شدم، ما فقیر بودیم و حامد به ما کمک می‌کرد تا زندگی‌مان را اداره کنیم. اما او در این قتل نقشی نداشت. تنها در دفن کردن جسد به ما کمک کرد.»

ماموران با اطلاعاتی که به دست آوردند، سمیرا و سمیه را هم مورد بازجویی قرار دادند. آنها هم گفته‌های مادرشان را تکرار کردند و گفتند: «شب قبل از قتل، مادرم در غذای پدرم دارو ریخت تا بخوابد. وقتی پدرمان خوابید ما با شال او را خفه کردیم و مادرمان هم با ما همکاری کرد. ما با قندشکن زمین را کندیم و چاله درست کردیم بعد جسد پدرمان را آنجا انداختیم و رویش را پوشاندیم.»

با اعترافات این مادر و دختران پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان به همراه حامد در این شعبه محاکمه شدند. آنها این جنایت را به گردن گرفته و هرکدام اظهارات قبلی خود را مطرح کردند. پرونده این مادر و دخترهایش درچندین جلسه در دادگاه کیفری بررسی شد و درنهایت قضات این شعبه پس از بررسی‌های لازم و رفع نواقص پرونده، حکم به قصاص مادر و دختر کوچکش دادند. دختر دیگر طاهره نیز به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شد. همچنین حامد نیز به اتهام دفن جسد به یک‌سال زندان محکوم شد.

پس از صدور این حکم درحالی‌ که ٧‌سال از این جنایت جنجالی می‌گذشت، درنهایت حکم قصاص دختر جوان تایید نشد و این دختر به‌دلیل این‌که زمان ارتکاب جنایت سنش زیر ١٨‌سال بود، مشمول اعمال ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی شد و پرونده‌اش بار دیگر به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این درحالی است که سمیه دختر بزرگتر طاهره پس از گذراندن دوران محکومیتش درحال حاضر زیر نظر بهزیستی در یک دفتر وکالت مشغول به کار است و از آنجایی که خانواده پدرش مسئولیت نگهداری از او را قبول نکردند، همچنان تحت‌نظر بهزیستی زندگی و کار می‌کند. صبح دیروز این دختر به همراه مادرش باز هم در مقابل هیأت قضائی این شعبه قرار گرفت.

در این جلسه، طاهره به هیأت قضائی گفت: «دخترم آن زمان آن‌قدر کم‌سن‌و‌سال بود که تصور می‌کرد همه اینها یک بازی است برای همین به ما در کشتن حسین کمک کرد. ولی اصلا نمی‌دانست که دارد چه کار می‌کند. دخترم نباید به اتهام یک قاتل مجازات شود.» در ادامه دختر جوان نیز به هیأت قضائی گفت: «من آن زمان خیلی کم‌سن‌و سال بودم و هنوز هم خودم باورم نمی‌شود که دست به چنین کاری زده‌ام.»

در پایان هیأت قضائی وارد شور شدند و این‌بار حکم به آزادی سمیرا تحت‌نظر بهزیستی دادند. بنابراین این دختر نیز مثل ‌خواهرش از زندان آزاد شد و قرار است تحت‌نظر بهزیستی به زندگی‌اش ادامه دهد. این درحالی است که حکم اعدام مادر این دو دختر ازسوی قضات دیوان‌عالی کشور تایید شده و به‌زودی اجرا می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید