ویدئو/ شکار غافلگیرانه مارمولک توسط آفتاب پرست

زبان آفتاب‌پرست‌ها عملکرد بسیار بالایی دارند و در ۰.۰۷ ثانیه می‌تواند به شکار برسد.

کد خبر : ۵۷۶۲۶
بازدید : ۲۵۹۹

تقریباً نیمی از گونه‌های آفتاب‌پرست در جزیره ماداگاسکار زندگی می‌کنند. تا کنون حدود ۱۶۰ گونه از آفتاب‌پرست شناخته شده است. آن‌ها از آفریقا به جنوب اروپا و نیز جنوب آسیا تا سریلانکا پراکنده شده‌اند. آن‌ها همچنین در ایالات متحده، مناطقی مانند هاوایی، کالیفرنیا و فلوریدا دیده شده‌اند.

زبان‌های بالستیک که ۱.۵ تا ۲ برابر طول بدن آن‌ها است. آفتاب پرست برای شکار طعمه خود که در فاصله‌ای دور قرار دارد از زبانش استفاده می‌کند. زبان آفتاب‌پرست‌ها عملکرد بسیار بالایی دارند و در ۰.۰۷ ثانیه می‌تواند به شکار برسد. زبان آفتاب‌پرست عضله‌ای بسیار قدرتمند است که با ضربه به طعمه آن را به سمت خود می‌مکد.

آفتاب‌پرست‌ها با استفاده از پا‌های قدرتمند خود می‌توانند میان درختان حرکت کنند. پا‌ها ظاهری انبرک مانند دارند. هر یک از پا‌های آفتاب‌پرست دارای پنج انگشت هست که این پا‌های تخصصی به آفتاب پرست کمک می‌کند تا روی شاخه‌های باریک و یا ناهموار به خوبی حرکت کنند. هر یک از انگشتان نیز دارای پنجه‌های تیزی می‌باشد که هنگام بالا رفتن از درختان و صخره‌ها به آن‌ها کمک می‌کند.

بینایی ماوراء بنفش دارند. آفتاب‌پرست‌ها می‌توانند نور مرئی و اشعه ماورای بنفش را ببینید. آفتاب‌پرست در معرض نور ماوراء بنفش سطح رفتار اجتماعی و فعالیت خود را افزایش می‌دهد و بیشتر تمایل به حمام افتاب گرفتن و تغذیه دارد. همچنین به احتمال زیاد برای تولید مثل نیز به اشعه ماوراء بنفش نیاز دارند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید