تویوتا همچنان باارزشترین برند خودرو جهان
با انتشار لیست ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۸ جهان مشخص شد بازهم تویوتا باارزشترین شرکت خودروسازی جهان بوده و امسال ۵ درصد رشد ارزش داشته است.
کد خبر :
۵۷۷۴۹
بازدید :
۲۰۸۵
فرادید | موسسه آمریکایی میلوارد براون با انتشار لیستی از ۱۰۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد شرکت خودروسازی تویوتا با رشدی ۵ درصدی در زمینه ارزش برند، همچنان باارزشترین شرکت خودروسازی جهان است. تویوتا توانسته با رشدی ۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ و رسیدن به مرز ۳۰ میلیارد دلار ارزش، بالاتر از شرکتهایی نظیر ودافون، زارا، اوراکل، هواوی و اچاسبیسی بانک در رتبه ۳۶ ام باارزشترین برندهای جهان قرار گیرد.
به گزارش فرادید ، میلوارد براون اعلام کرده رشد ارزش برندها در سال ۲۰۱۸ با حدود 2.1 درصد رشد که به معنی افزایشی ۷۵۰ میلیارد دلاری است، بهای برندهای ۱۰۰ گانه لیست خود را حدود 4.4 تریلیون دلار برآورد کرده است. نکته جالب داستان نسبت ارزش ۳ برند نخست صنعت خودرو به کل ۱۰۰ برند نخست این لیست است که به کمتر از ۲ درصد ارزش کل این لیست محدود میشود. جالب است که کل ارزش ۱۰ برند صنعت خودروسازی جهان 149.6 میلیارد دلار است که امسال با رشدی ۷ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ مواجه شده است.
این در حالی است که در اسفند ماه سال گذشته موسسه فایننس برند با انتشار لیستی مرسدس بنز را با ارزشی بالغ بر 43.9 میلیارد دلار با ارزش ترین برند خودرو جهان در سال 2018 معرفی کرده بود و تویاتا را با ارزشی در حدود 43.7 میلیارد دلار دومین برند ارزشمند خودرو در سال 2018 معرفی کرده بود و رتبه سوم نیز به ب.ام.و رسیده بود که ارزش آن 41.8 میلیارد دلار اعلام شده است.
اما شرکت ژاپنی تویوتا که برای هفتمین سال متوالی این عنوان را به خود اختصاص داده توانسته با ارزش دقیق 29.987 میلیارد دلاری بالاتر از مرسدس بنز و ب.ام.و دو رقیب سرسخت آلمانی خود در رتبه نخست برترین برندهای صنعت خودرو قرار گیرد. افزایش تقاضا برای اس یوویهای کوچک و بزرگ این شرکت از جمله دلایل رشد ارزش برند این شرکت در سال ۲۰۱۸ است.
بیشتر بخوانید: با ا رزشترین برند خودرو جهان در سال 2017
دو شرکت آلمانی بنز و ب.ام.و هم پشت سر تویوتا، امسال رقابت سختی را بر سر عنوان دومی رقم زدهاند که در نهایت مرسدس بنز توانسته به کسب رتبه دوم نائل آید. این شرکت مشهور آلمانی در حالی این عنوان را به دست آورده که امسال افتی ۹ درصدی در زمینه ارزش برند را تجربه کرده به طوری که رقم ارزش این شرکت هماینک به حدود 25.684 سقوط کرده است.
ب. ام.و دیگر برند مشهور آلمانی، اما ضمن رشدی ۴ درصدی توانسته ارزش برند خود را به بیش از 25.624 میلیارد دلار برساند. موسسه میلوارد براون اعلام کرده رشد ارزش برند ب.ام.و به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات این کشور در چین، روسیه و برزیل بوده است.
فهرست سایر برندهای این لیست هم شامل فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، سوزوکی ماروتی و فولکس واگن است که به ترتیب در رتبه چهارم تا دهم قرار گرفتهاند. ارزش برند شرکتهای فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، سوزوکی ماروتی و فولکس واگن به ترتیب معادل 12.742، 12.695، 11.425، 9.630، 9.415، 6.375 و 5.986 میلیارد دلار بوده است که در اغلب موارد با رشد همراه شده است.
در واقع به غیر از فورد که از ارزش برندش حدود ۴ درصد افت کرده همه این شرکتها رشد ارزش داشتهاند و این بین تسلا با یک خیز عظیم و ۶۰ درصد توانسته خود را به یک قدمی آئودی برساند. روند افزایش ارزش برند این شرکت نشان میدهد دهه آینده دهه تسلا است و این برند پیشرو احتمالا خواهد توانست سلطه خود را بر بازار خودروهای الکتریکی گسترش دهد.
در عین حال این برای نخستین بار است که برند سوزوکی توانسته به این رتبه دست پیدا کند و خود را به فهرست ده خودروساز نخست جهان برساند. نکته دیگر این فهرست ادامه سیر صعودی دو شرکت پیشرو تسلا و فولکس واگن است که در زمینه تولید خودروهای برقی و بنزینی/دیزلی در جهان پیشتاز هستند.
فهرست با ارزش ترین برندهای خودرو در سال 2018 از نگاه میلوارد براون
میلوارد براون دلیل اصلی افزایش چشمگیر رشد ارزش برندهای خودروسازی را ظهور خریداران متمول در دانسته ضمن اینکه افزایش تقاضای جهانی برای خرید شاسیبلند و نیز تقاضا برای خودروهای با تکنولوژی مدرن از جمله دلایل موفقیت بالای صنعت خودرو در سال ۲۰۱۸ است. این موسسه پیشبینی کرده بازار چین همچنان میتواند موتور محرک صنعت خودروسازی باشد گرچه رشد اندک تقاضای خودرو در اروپا و آمریکا ادامه مسیر این صنعت را برای برخی از بازیگران با کندی مواجه کرده است.
۰