دعوت از پاپ برای حضور در مراسم اربعين

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضرت آيت الله سيد محمدتقي مدرسي از مراجع کربلا ديدار و گفت و گو کرد.

کد خبر : ۵۷۹۵
بازدید : ۱۳۸۳
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضرت آيت الله سيد محمدتقي مدرسي از مراجع کربلا ديدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خراسان، در اين ديدار که حجج اسلام زماني، خادمي و جمعي از مسئولان بعثه کربلا نيز حضور داشتند، آيت الله مدرسي گفت: از جمله اشتراکات ما و شما، خدمت به زايران امام حسين عليه السلام است؛ گاهي به مديران کاروان هاي زيارتي مي گويم که اگر بين زايراني که به آنها خدمت مي کنيد، يک نفر از آنها از اولياء الهي باشد، براي شما کافي است.

وي افزود: البته همه زايراني که به زيارت سيدالشهداء مي آيند، خوب و محترمند اما ممکن است در بين آنها اولياء خاصي باشند از همين رو بايد نگاه ويژه اي به امر خدمت رساني به زايران داشته باشيم.

استفاده از ظرفيت هيئت ها براي توجيه زايران اربعين
آيت الله مدرسي در ادامه به زيارت اربعين اشاره و تصريح کرد:‌ با توجه به سيل جمعيت که در ايام اربعين به سوي کربلا روانه مي شود، توجيه و ساماندهي امور از عهده افراد و حتي دولت ها خارج مي شود و مي توان از ظرفيت هيئت ها، در اين راستا استفاده کرد.

وي خاطر نشان کرد: امروز در شهرهاي مختلف ايران به ويژه قم، کاشان و جاهاي ديگر، هيئت هاي بزرگ و با سابقه عزاداري داريم که اينها مي توانند در زمينه توجيه زايران اربعين و انتقال توصيه هاي لازم نفش آفرين باشند.

طراحي دشمن براي جنگ هاي قومي و طائفه اي در منطقه
آيت الله مدرسي با بيان اينکه سفر اربعين با سفر کاروان هاي زيارتي در ساير فصول سال و يا کاروان هاي حج و عمره فرق مي کند گفت: با توجه به حجم بالاي جمعيت، لزوما همه افراد با يکديگر به مقصد نمي رسند و جمع کردن زايران در يک مکان مشخص، کار مشکلي است از همين رو، مناسب است که توجيه زايران، قبل از سفر اربعين آغاز شود به ويژه آنکه ممکن است برخي گروه هاي کينه توز، دست به فعاليت هاي تبليغاتي عليه زايران ايراني بزنند و ما بايد از هوشياري لازم برخوردار باشيم تا با شناخت از روحيات مردم عراق، بهانه به دست افراد مغرض ندهيم زيرا يک طراحي دقيق صورت گرفته است تا جنگ هاي قومي و طائفه اي را در منطقه تشديد کنند.

پيشنهاد راه اندازي راديو اربعين
وي با اشاره به تجربه موفق راديو پيام در ايران، راه اندازي "راديو اربعين" را پيشنهاد داد و گفت:‌ در اين شبکه راديويي مي توان فرازهايي از فرمايشات مقام معظم رهبري، توصيه هاي لازم به زايران اربعين، سخنراني هاي منتخب و نوحه هاي سينه زني از مداحان معروف را پخش کرد و از قبل، يک شور معنوي همراه با ارائه مباحث محتوايي را براي زايران در نظر گرفت.

آيت الله مدرسي با تاکيد بر استفاده از ظرفيت هاي مردمي گفت: مهمترين کار در اربعين، کار بسيج است و لذا بايد مردم را توجيه کنيم تا در قالب هاي معيني، خودشان توصيه هاي لازم درباره اين سفر را به اجرا در بياورند و به اصطلاح مراقب يکديگر باشند.

نقش رسانه هاي بين المللي براي ثبت و انعکاس اربعين
وي با بيان اينکه اربعين، يک رويداد مهم و بزرگ بين المللي است که بايد پيام آن را به جهانيان مخابره کنيم گفت: اگر 500 خبرنگار زبده بين المللي در اين موسم حضور يابند و امکان عکسبرداري و فيلمبرداري از طريق بالگرد را داشته باشند، شاهد موج رسانه اي درباره اربعين در سطح جهان خواهيم بود. هر چند عکس و فيلم هم نميتواند تمامِ عظمت اربعين را منتقل کند اما در حد امکان بايد در معرفي اش به دنيا تلاش کنيم.

آيت الله مدرسي افزود: اربعين، نه يک رويداد درون شيعي و نه درون ديني که يک رويداد بين اللملي است و ما بايد پيام جهاني امام حسين را از اين طريق به مردم دنيا برسانيم.

دعوت از پاپ براي حضور در مراسم اربعين
وي به دعوت خود از پاپ براي شرکت در موسم اربعين اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در سفري که به واتيکان داشتم، از پاپ دعوت کردم تا بيايد از نزديک اين مراسم بزرگ را مشاهده کند زيرا ديدن با آنچه از اخبار مي شنوند فرق مي کند. تا ببيند ما چه داريم. آنچه که ببينند با آنکه در اخبار بشنوند فرق دارد. ما اصرار نداريم که پيروان ساير اديان و مذاهب، با حضور در مراسم اربعين، لزوما شيعه شوند اما حداقل هيبت و هويت شيعه را درک مي کنند و فضاي تعامل بيشتري رخ خواهد داد.

نجفي روحاني: اربعين، نماد اتحاد بزرگ دوستداران اهل بيت است
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در ابتداي اين ديدار با اشاره به نزديک بودن ايام اربعين گفت: در اين حرکت عظيم، سيدالشهدا کار خودش را مي کند اما مسئولان هم به عنوان متصديان امور فرهنگي زايران بايد تلاش کنند تا زايران بهره بيشتري از حيث معنوي و معرفتي ببرند و اين مراسم با عظمت و اقتدار و شکوه بيشتري برگزار شود.

وي با اشاره به آماده شدن توصيه هاي کوتاه و 120 گانه به زايران اربعين گفت: اربعين، نماد اتحاد و همدلي است و تمام بسترها بايد فراهم شود تا مردم در اين سفر معنوي، با فرهنگ عاشورا و بوي خوشِ امام حسين را استشمام کنند و با امام حسين عليه السلام عهد و ميثاق ببندند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري خاطر نشان کرد: اربعين، محلي براي وحدت همه محبان اهل بيت اعم از شيعه و سني است و که در آن، مشترکات همه سلايق، جلوه گر شده و بايد از هرگونه تشتت و تفرقه خودداري شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید