آمار‌های دور اول جام جهانی ۲۰۱۸

آمار‌های دور اول جام جهانی ۲۰۱۸

دور اول جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری ۱۶ دیدار به پایان رسید. شگفتی‌های زیادی در این بازی‌ها رخ داد و برخی از تیم‌ها نتایج دور از انتظاری کسب کردند. شکست مدافع عنوان قهرمانی، پیروزی پرگل روسیه میزبان، ناکامی تیم‌های آمریکای جنوبی، پیروزی ژاپن و ایران، کم فروغی ستارگان جهان فوتبال و تاثیر VAR از مهم‌ترین اتفاق‌های این دور بود.

کد خبر : ۵۹۰۷۴
بازدید : ۳۴۴۳
آمار‌های دور اول جام جهانی ۲۰۱۸
دور اول جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری ۱۶ دیدار به پایان رسید. شگفتی‌های زیادی در این بازی‌ها رخ داد و برخی از تیم‌ها نتایج دور از انتظاری کسب کردند. شکست مدافع عنوان قهرمانی، پیروزی پرگل روسیه میزبان، ناکامی تیم‌های آمریکای جنوبی، پیروزی ژاپن و ایران، کم فروغی ستارگان جهان فوتبال و تاثیر VAR از مهم‌ترین اتفاق‌های این دور بود.

گل‌ها
در این بازی‌ها ۳۸ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که ۴ گل به خودی ثبت شد. این گل‌ها به نفع تیم‌های ایران، کرواسی، فرانسه و سنگال تمام شد.

پرگل‌ترین بازی دور اول دیدار اسپانیا و پرتغال بود. این بازی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. بازی یک طرفه جام نیز در دیدار افتتاحیه رخ داد و روسیه توانست با ۵ گل عربستان را شکست دهد.

کارت زرد و قرمز
در آخرین روز بازی‌های دور اول داور بالاخره یک کارت قرمز نشان داد. این اتفاق در دیدار کلمبیا و ژاپن رخ داد. کارلوس سانچس با خطای هند در محوطه جریمه کارت قرمز مستقیم دریافت و یکی از سریع‌ترین اخراج‌های تاریخ جام جهانی هم به نام خود ثبت کرد. در کل بازی‌ها ۴۹ کارت زرد به بازیکنان نشان داده شد. خشن‌ترین بازی، دیدار بلژیک و پاناما بود که ۸ بار بازیکنان با کارت زرد جریمه شدند.

همه تیم‌ها به جز اروگوئه، تونس، آرژانتین و ایسلند با کارت زرد جریمه شدند. نکته قابل توجه دور اول دیدار آرژانتین و ایسلند بود. در این بازی ۲۵ خطا انجام شد، اما داور هیچ یک از بازیکنان را با کارت زرد جریمه نکرد.

هت‌تریک و دبل‌
تنها یک بازیکن توانست در دور اول سه گل به ثمر برساند. کریستیانو رونالدو در دیدار برابر اسپانیا سه بار گلزنی کرد. او ابتدا از روی نقطه پنالتی دروازه لاروخا را باز کرد و سپس دو گل دیگر نیز به ثمر رساند. دوشنبه شب لوکاکو و هری کین نیز توانستند دبل کنند. کین دو گل پیروزی انگلیس را برابر تونس به ثمر رساند. از طرفی لوکاکو در شب پیروزی ۳ بر صفر بلژیک دو بار دروازه پاناما را باز کرد.

پنالتی و تاثیر VAR
در بازی‌های دور اول ۹ پنالتی توسط داوران اعلام شد. نخستین پنالتی برای پرتغال در دیدار برابر اسپانیا گرفته شد و توسط رونالدو به گل تبدیل شد. سپس در دیدار فرانسه و استرالیا داور بازی دو پنالتی برای هر یک از دو تیم اعلام کرد که آنتوان گریزمان و گدیانک آن‌ها را تبدیل به گل کردند. در بازی بعدی هم یک پنالتی اعلام شد.
لیونل مسی فرصت داشت گل پیروزی آرژانتین را برابر ایسلند به ثمر برساند، اما ضربه‌اش را دروازه‌بان حریف دریافت کرد. پس از این بازی پرو برابر دانمارک قرار گرفت و داور یک پنالتی به نفع تیم آمریکای جنوبی اعلام کرد، اما کریستین کوئوا آن را از دست داد.

در دیدار نیجریه و کرواسی نیز داور یک پنالتی به نفع تیم اروپایی گرفت و لوکا مودریچ آن را به گل تبدیل کرد. همچنین سوئد به لطف یک پنالتی توانست کره جنوبی را شکست دهد. تونس مقابل انگلیس صاحب یک پنالتی شد و ساسی با گل کردن این ضربه بازی را به تساوی رساند. ژاپن به لطف هند سانچس به پنالتی رسید و شینجی کاگاوا با گلزنی از طریق این ضربه، توانست تیمش را با یک گل برابر کلمبیا پیش اندازد.

در برخی از این پنالتی‌ها VAR تاثیر مستقیم داشت و وجود این فناوری باعث شد داوران با خیال راحت پنالتی‌ها را اعلام کنند.

ایران و ژاپن تنها تیم‌های سه امتیازی آسیا
از ۵ نماینده آسیایی حاضر در جام جهانی تنها دو تیم توانستند به پیروزی دست یابند. ایران به لطف گل به خودی بازیکن مراکش سه امتیاز مهم این بازی را کسب کرد. از طرفی ژاپن کلمبیای ۱۰ نفره را ۲ بر یک شکست داد. استرالیا با وجود یک نمایش خوب مقابل فرانسه ۲ بر یک مغلوب حریف اروپایی‌اش شد. کره جنوبی نیز تنها با دریافت یک گل از کسب امتیاز بازماند. عربستان بدترین نتیجه را کسب و در شروع بازی‌ها ۵ گل از تیم میزبان دریافت کرد تا سنگین‌ترین شکست دور اول را به نامش ثبت شود.

سنگال جور همه تیم‌های آفریقایی را کشید
همه نمایندگان آفریقایی حاضر در جام جهانی تا پیش از دیدار سنگال و لهستان بازی‌های خود را واگذار کرده بودند. ابتدا مصر با گل دقایق پایانی خوسه خیمنس از اروگوئه شکست خورد. مراکش نیز به اشتباه دروازه خود را مقابل ایران باز کرد تا سه امتیاز این بازی را از دست بدهد. نیجریه نیز حریف کرواسی نشد و با دو گل مغلوب این تیم شد. از طرفی تونس نیز برابر انگلیس شکست خورد. با این حال سنگال به لطف اشتباه‌های بازیکنان لهستان ۲ بر یک حریف اروپایی‌اش را شکست داد تا آفریقایی‌ها در دور اول بدون امتیاز نمانند.

ناکامی تیم‌های آمریکای جنوبی
تیم‌های آمریکای جنوبی همیشه به عنوان مدعیان جام یاد می‌شوند، اما در دور اول این رقابت‌ها نتایج ضعیفی کسب کردند و تنها اروگوئه بازی خود را با پیروزی به پایان رساند. آرژانتین در روز بد مسی نتوانست از سد ایسلند عبور کند و یک بر یک برابر این تیم متوقف شد. پرو با یک گل مغلوب دانمارک شد و در حالی که به نظر می‌رسید برزیل به راحتی بتواند سوئیس را شکست دهد برابر این تیم اروپایی متوقف شد. دیروز (سه‌شنبه) نیز کلمبیا پس از ۱۰ نفره شدن نتوانست حریف آسیایی‌اش را مغلوب کند و ۲ بر یک از ژاپن شکست خورد.

ناکامی مدافع عنوان قهرمانی
نخستین تقابل تیم‌های اروپایی در روز دوم با دیدار پرتغال و اسپانیا رقم خورد. این بازی با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید. پیش از این بازی در دیدار افتتاحیه روسیه توانسته بود عربستان را شکست دهد. همچنین فرانسه به سختی و به لطف VAR استرالیا را مغلوب کرد.
دانمارک یک پیروزی خفیف برابر پرو به دست آورد، اما تساوی ایسلند یک نتیجه درخشان محسوب می‌شد. این تیم برای نخستین بار در جام جهانی برابر یکی از تیم‌های قدرتمند جهان توانست یک امتیاز مهم به دست آورد. کرواسی، صربستان و انگلیس، حریفان‌شان را شکست دادند. تساوی سوئیس برابر برزیل از دیگر نتایج ارزشمند تیم‌های اروپایی محسوب می‌شد.

بلژیک پیروزی پرگلی در بازی نخست خود به دست آورد، اما تیم‌های آلمان و لهستان در مقابل حریفان‌شان شکست خوردند. مکزیک توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل مدافع عنوان قهرمانی نخستین شگفتی بزرگ جام را رقم بزند. از طرفی لهستان در آخرین بازی دور اول با اشتباهات خود یک پیروزی را به سنگال هدیه کرد.

کم فروغی ستارگان جهان
در دور اول ستاره‌های جهان فوتبال مطابق انتظار ظاهر نشدند و تنها رونالدو نمایش درخشانی داشت. مهاجم تیم ملی پرتغال توانست هت‌تریک کند و اجازه ندهد تیمش در نخستین گام شکست بخورد. از طرفی مسی که ستاره آرژانتین محسوب می‌شود با از دست دادن پنالتی خود باعث شد آلبی سلسته تنها یک امتیاز از دیدار نخست خود کسب کند.
لوییس سوارس و نیمار برای اروگوئه و برزیل درخشان ظاهر نشدند و آنتوان گریزمان با وجود گلزنی برای فرانسه عملکرد چندان درخشانی نداشت. در حالی که ستاره‌های جهان فوتبال کم فروغ ظاهر شدند هری کین و لوکاکو توانستند بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارند.

ناکامی سرمربیان آرژانتینی
آرژانتینی‌ها بیشترین نماینده را بر روی نیمکت تیم‌ها داشتند. پنج سرمربی از این کشور هدایت تیم‌های حاضر در جام جهانی را بر عهده دارند، اما تنها یکی از آن‌ها امتیاز کسب کرد که آن خورخه سامپائولی بود. خوسه نستور پکرمن با کلمبیا، خوان آنتونیو پیتسی با عربستان، ریکاردو گارکا با پرو و هکتور کوپر با مصر برابر حریفان‌شان شکست خوردند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید