نقطه ضعف تیم ملی اسپانیا چیست؟

نقطه ضعف تیم ملی اسپانیا چیست؟

تیم ملی فوتبال اسپانیا زمانی که در زمین خود حضور دارد، بیش از دیگر مواقع دروازه‌اش باز می شود که این موضوع به نفع ایران است چون تیم ملی بیش‌تر گل‌هایش از طریق ضربات آزاد به ثمر رسیده است.

کد خبر : ۵۹۰۸۶
بازدید : ۳۲۴۹
نقطه ضعف تیم ملی اسپانیا چیست؟
تیم ملی فوتبال اسپانیا زمانی که در زمین خود حضور دارد، بیش از دیگر مواقع دروازه‌اش باز می شود که این موضوع به نفع ایران است چون تیم ملی بیش‌تر گل‌هایش از طریق ضربات آزاد به ثمر رسیده است.
تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا امشب (چهارشنبه) در دومین دیدارش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف ایران می‌رود. آندرس اینیستا دیروز در نشست خبری پیش از بازی گفت‌: اگر تک‌تک به بازیکنان نگاه کنیم بهترین خط دفاعی جهان را در اختیار داریم.

هافبک اسپانیایی نظرش مانند سرخیو بوسکتس و داوید سیلوا است. بازیکنان میانی تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا معتقدند از بهترین مدافعان جهان برخوردار هستند و هیچ تیمی مانند آن‌ها در روسیه این چنین نیست. جوردی آلبا، سرخیو راموس، جرارد پیکه و دنی کارواخال خط دفاعی لاروخا را تشکیل می‌دهند. بازیکنان با تجربه از این قضیه آگاه هستند و امیدوارند این خط مستحکم‌تر از قبل باشد و دوباره گل‌های زیادی مانند بازی‌های اخیر دریافت نکنند.

مالکیت توپ تیم اسپانیایی باعث می‌شود حریفان در ضد حمله دروازه‌شان را باز کنند. آمار نشان می‌دهد که تنها یک گل از ۱۲ گل اخیری که اسپانیا دریافت کرده است در ضد حملات بوده است. تیم‌ ‌ملی اسپانیا در حالی یازده گل‌ دریافت کرد که بازیکنان‌شان در زمین خود بودند. تنها گلی که در یک ضد حمله به ثمر رسید در ژوئن ۲۰۱۷ مقابل مقدونیه بود. یک سال از به ثمر رسیدن این گل گذشته است.

پیش از آغاز جام جهانی اسپانیا در دیدارهای دوستانه مقابل روسیه، کلمبیا، آرژانتین، آلمان و سوییس در حالی دروازه‌اش باز شد که بازیکنانش در زمین خود بودند. این اتفاق در شروع جام جهانی مقابل پرتغال نیز رخ داد. ناچو در ‌دقایق نخست بازی یک پنالتی‌ به تیم حریف هدیه داد و بازی یک بر صفر شد. در این زمان ۹ بازیکن اسپانیایی در زمین خود حضور داشتند.

فرناندو هیرو پیش از دیدار برابر تیم‌ ‌ملی ایران گفت‌: گل‌هایی که برابر پرتغال دریافت کردیم نگرانم می‌کند. روی نحوه گلزنی ایران مطالعه کرده‌ایم که ۴۰ درصد آن‌ها از طریق ضربات آزاد به ثمر رسیده است.

هیرو در نشست خبری اعلام کرد که دنی کارواخال یک هفته‌ است با هم تیمی‌هایش تمرین می‌کند و آماده بازی برابر ایران است. حضور این بازیکن باعث مستحکم‌تر شدن خط دفاعی اسپانیا می‌شود. اینیستا در این رابطه گفت‌: مدافعان ما در لحظات تعیین کننده خوب عمل می کنند.

او در ادامه‌ افزود: با این حال بازی برابر یک تیم دفاعی بیش از همه به بازیکنان تهاجمی و هافبک‌ها وابسته است. نکته کلیدی پیدا کردن تعادل است و هم‌چنین زمان تحت فشار قرار دادن و خوب دفاع کردن است.

اسپانیا در شروع جام جهانی ۲۰۱۸ سه گل دریافت کرد یعنی به اندازه کل بازی‌های مقدماتی دروازه‌اش باز شد. هم‌چنین یک گل بیش‌تر از کل جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در این یک بازی دریافت کرد. آمار نشان می‌دهد که این یک شروع بد است. هیچ تیمی پس از دریافت سه گل در بازی نخست خود نتوانسته است قهرمان جهان شود این اتفاق برای اسپانیا مقابل پرتغال افتاد. با این حال این گل‌ها در ضد حمله ترسی که یولن لوپتگی داشت رخ نداد.
کوکه یک هفته‌ پیش به رسانه‌ها گفت‌: زمانی که همه در زمین خود حضور داریم خیلی خوب دفاع می‌کنیم. بازی برابر ایتالیا در سانتیاگوبرنابئو را به یاد دارم. در لحظاتی از بازی تیم عقب‌نشینی می‌کرد و فوق‌العاده‌ دفاع می‌کرد.

هافبک اتلتیکومادرید به دفاع کردن در محوطه جریمه در تیمش عادت دارد. او در این رابطه برای تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا مفید خواهد بود. کوکه مقابل پرتغال یکی از بازیکنان برجسته‌ میدان بود.

اسپانیا با وجود اظهارات کوکه، در زمین خود به خوبی دفاع نمی‌کند. کارلوس کی‌روش به این قضیه اشاره کرد و گفت‌: اسپانیا تیمی است که از ابرستاره‌ها برخوردار است اما تیم کاملی نیست.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید