آتش‌سوزی نخلستان‌های شادگان سهوی بود

آتش‌سوزی نخلستان‌های شادگان سهوی بود

سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به آتش‌سوزی در نخلستان‌های شهر خنافره گفت: حدود ۶۰۰ اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.

کد خبر : ۶۱۳۹۴
بازدید : ۱۰۴۱
سرپرست فرمانداری شادگان با اشاره به آتش‌سوزی در نخلستان‌های شهر خنافره گفت: حدود ۶۰۰ اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد. سعید حاجیان در خصوص وقوع آتش‌سوزی گسترده در نخلستان‌های اطراف شهر خنافره از توابع شهرستان شادگان، اظهار کرد: در پی این حادثه، شهرستان ماهشهر برای کمک به مهار آتش‌سوزی اعلام آمادگی کرد و خودرو‌های آتش‌نشانی از شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی نیز در اواخر عملیات به محل حادثه رسیدند، اما آتش در نخلستان‌های خنافره حدود ساعت ۲۳ شب سه شنبه گذشته (۱۶ مردادماه) با امکانات شهرستان مهارشد.
آتش‌سوزی نخلستان‌های شادگان سهوی بود
وی با بیان این که قطعا اگر امکانات اطفای حریق در شهرستان شادگان بیشتر بود، از سرایت آتش جلوگیری می‌شد، افزود: اگر امکانات خوبی داشتیم آتش سریع‌تر مهار می‌شد و خسارت حریق نیز کمتر بود، اما ظرفیت‌های شهرستان شادگان محدود است.
حاجیان در خصوص علت این حریق تصریح کرد: در بررسی‌ها دیدیم که تکه چوب درختی در گوشه نخلستان آتش زده شده بود که با توجه به بی‌آبی نخلستان و وزش باد در شب سه شنبه گذشته جرقه‌ای کوچک نیاز بود تا آتش به سرعت به نخلستان‌ها سرایت کند.
احتمال عمدی بودن این آتش‌سوزی وجود ندارد و وقوع آن سهوی بوده است. سرپرست فرمانداری شادگان اعلام کرد: حریق در یک مساحت دو هکتاری رخ داد که بخش اعظم این مساحت و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ اصله نخل در این آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید