تصاویر/ در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه چه گذشت؟

تصاویر/ در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه چه گذشت؟

نشست سران کشور‌های ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه به طور رسمی در روز جمعه ۱۶ شهریور در سالن اجلاس سران در تهران آغاز برگزار شد. در پایان طی بیانیه‌ای مشترک روسای جمهوری ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه تاکید کردند که منازعه سوریه هیچ راه‌حل نظامی نمی‌تواند داشته باشد و تنها از طریق یک فرایند سیاسی مذاکراتی می‌توان به آن پایان داد.

کد خبر : ۶۲۲۵۶
بازدید : ۱۴۰۴
نشست سران کشور‌های ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه به طور رسمی در روز جمعه ۱۶ شهریور در سالن اجلاس سران در تهران آغاز برگزار شد.
بازتاب سخنان حسن روحانی در رسانه‌های جهان
سخنان رییس جمهور ایران در نشست سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه درباره تحولات و آینده سوریه در رسانه‌های سراسر جهان بازتاب داشت.
تصاویر/ در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه چه گذشت؟
شبکه ای بی سی، با دو تیتر " مداخله آمریکا در سوریه فورا پایان یابد" و " آتش جنگ و خونریزی در سوریه به پایان خود نزدیک شود" اقدام به بازتاب سخنان رئیس‌جمهور کشورمان کرد. روزنامه واشنگتن پست، نیز با تیتر " مداخله آمریکا در سوریه فورا پایان یابد" به بازتاب سخنان حسن روحانی پرداخت.

اورشلیم پست با تیتر " آمریکا و اسرائیل امروز فهمیدند با مسلح کردن ترویست‌ها به اهداف خودشان دست نمی‌یابند" دست به بازتاب سخنان حسن روحانی زد.

خبرگزاری صهیونیستی ینت نیز با تیتر " حضور آمریکا در سوریه باید پایان یابد" سخنان رئیس‌جمهور ایران را نشر داد. شبکه المنار نیز با تیتر " جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دولت قانونی سوریه و برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور یافت‌" سخنان حسن روحانی را منتشر کرد.
نتیجه: در پایان طی بیانیه‌ای مشترک روسای جمهوری ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه تاکید کردند که منازعه سوریه هیچ راه‌حل نظامی نمی‌تواند داشته باشد و تنها از طریق یک فرایند سیاسی مذاکراتی می‌توان به آن پایان داد.
حواشی نشست سه جانبه
دیدار پوتین با رهبر انقلاب: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و هیأت همراه، ضمن اظهار امیدواری برای پر ثمر بودن نشست سه جانبه تهران، سخنان رییس جمهور روسیه مبنی بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه را تأیید کردند و گفتند: همکاری ایران و روسیه در موضوع سوریه یک نمونه برجسته و یک تجربه بسیار خوب از همکاری دو جانبه است که به معنی واقعی کلمه، هم افزایی است.
دیدار اردوغان با رهبر انقلاب: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و هیأت همراه، مهمترین نیاز امروز دنیای اسلام را نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای اسلامی و هم افزایی آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاری کشورهای اسلامی قطعاً زمینه ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همین دلیل استکبار و در رأس آن امریکا از همکاری و نزدیکی کشورهای اسلامی و شکل گیری یک قدرت اسلامی نگران است.
شعر خوانی اردوغان در نشست سه جانبه
بیانیه 8 کشور اروپایی پیرامون نشست سه جانبه
کشور‌های بلژیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد با صدور یک بیانیه مشترک، مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به اقدام نظامی در شمال غربی سوریه که مدعی هستند «با پیامد‌های بالقوه فاجعه بار انسانی برای غیرنظامیان همراه است» اعلام کردند.

این هشت کشور اروپایی از کشور‌های روسیه، ایران و ترکیه خواستند تا از آتش بس و ترتیبات تنش زدایی که در ادلب مورد توافق قرار گرفته اند، «از جمله حفاظت از غیرنظامیان به منزله یک اولویت» حمایت کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه مشترک آمده است: «یک عملیات آفندی تمام عیار در ادلب جان بیش از سه میلیون غیرنظامی از جمله یک میلیون کودکی را که در این منطقه زندگی می‌کنند، در معرض خطر قرار می‌دهد».

گفتنی است که رؤسای جمهور دو متحد نظامی سوریه (ایران و روسیه) به همراه ترکیه (که از معارضان سوری حمایت می‌کند) روز جمعه برای انجام گفتگو‌ها پیرامون سرنوشت ادلب- آخرین سنگر تروریست‌ها در سوریه- در تهران با یکدیگر دیدار می‌کنند.

این کشور‌های اروپایی تأکید کردند که هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی «کاملاً غیرقابل پذیرش» خواهد بود.

«اولوف اسکوگ» نماینده سوئد در سازمان ملل گفت که اعضای شورای اروپا در آستانه نشست تهران «پیامی قدرتمند» خطاب به کشور‌های ضامن روند آستانه ارسال می‌کنند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه پیرامون بحران در ادلب سوریه یک نشست اضطراری برگزار کند.
شعر خوانی اردوغان در نشست سه جانبه
رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با ایران و روسیه در تهران، شعری از سعدی شیرازی خواند.
تصاویر: مهر، ایرنا
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید