بکُشید و میلیونر شوید!

بکُشید و میلیونر شوید!

پس از حملات تروریستی اخیر در جزیره سینا، روسیه اعلام کرده که اگر کسی در مورد بمب‌گذاری بر روی هواپیمای مسافری این کشور اطلاعاتی به آن‌ها دهد، صاحب جایزه 50 میلیون دلاری خواهد بود.

کد خبر : ۶۲۹۶
بازدید : ۸۲۰۵
برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

فرادید | پس از حملات تروریستی اخیر در جزیره سینا، روسیه اعلام کرده که اگر کسی در مورد بمب‌گذاری بر روی هواپیمای مسافری این کشور اطلاعاتی به آن‌ها دهد، صاحب جایزه 50 میلیون دلاری خواهد بود.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، این مورد البته تنها جایزه‌ای نیست که دولت‌ها برای دستگیری افراد فراری تعیین کرده‌اند. در ادامه قصد داریم شش جایزه برتر که هنوز هم اعتبار دارند را به شما معرفی کنیم.

بمب گذاری هواپیمای روسی - 50 میلیون دلار
روسیه اعلام کرده که اگر کسی در مورد بمب‌گذاری بر روی هواپیمای مسافری این کشور اطلاعاتی به آن‌ها دهد، صاحب جایزه 50 میلیون دلاری خواهد بود. در این حادثه، 224 مسافر کشته شدند که 209 نفر آن‌ها روسی بودند.

گفته می‌شود که این جایزه، بالاترین رقمی است که یک دولت برای دستگیری عده‌ای تعیین کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، گفته است: «هر جای زمین که باشند، آن‌ها را پیدا خواهیم کرد و تنبیهشان خواهیم کرد.»

اَیمن الظواهری - 25 میلیون دلار
این جایزه در واقع بالاترین رقمی است که دولت ایالات متحده تاکنون تعیین کرده است. دولت ایالات متحده برای اطلاعات راجع به اَیمن الظواهری، رهبر کنونی القاعده، و چند تروریست دیگر 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

گفتنی است ایالات متحده آمریکا برای دستگیری رهبر پیشین القاعده، اسامه بن لادن، نیز همین رقم را پیشنهاد داده بود.

برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

حافظ محمد سعید - 10 میلیون دلار
حافظ محمد سعید امیر لشکر طیبه است. در حملات بمبئی که سه روز به طول انجامید، افراد مسلح در چندین نقطه حساس شهر، از جمله مراکز تجاری، ایستگاه‌های خط آهن و هتل‌های بزرگ، اقدام به تیراندازی و بمب‌گذاری کردند. مقامات آمریکایی می‌گویند که جماعه الدعوه در واقع همان گروه ممنوع شده‌ی ستیزه جویِ لشکر طیبه است. نزدیک به ۱۷۰ نفر در اثر این حملات کشته و بیش از سیصد نفر نیز زخمی شدند.

دولت هند و ایالات متحده حافظ محمد سعید را مسئول حملات بمبئی می‌دانند. در آوریل ۲۰۱۲، ایالات متحده ۱۰ میلیون دلار جایزه برای کشتن وی به دلیل نقش وی در حملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی اعلام کرد.

برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

ابوبکر بغدادی - 10 میلیون دلار
ابوبکر بغدادی مرد شماره یک و خلیفه خود خوانده‌ی داعش است و افراد زیادی در دنیا به دنبالش هستند. اطلاعات زیادی از او در دست نیست، اما گفته می‌شود که وی در گذشته از اعضای القاعدهٔ عراق بوده است و بر طبق گفته واشینگتن پست، بغدادی فارغ‌التحصیل دوره «دکترای علوم اسلامی» دانشگاه اسلامی بغداد است. همچنین گفته می‌شود که او تا سال ۲۰۰۳ و پیش از حمله آمریکا به عراق، به کار «وعظ و موعظه» مشغول بوده است.

ایالات متحده آمریکا به هر کس که اطلاعات دست اولی راجع به محل استقرار او بدهد، تا 10 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. ارتش عراق در ماه گذشته میلادی مدعی شد که کاروان حامل ابوبکر بغدادی را نشانه گرفته است. از سرنوشت او اما خبری در دست نیست و ایالات متحده و کشورهای دیگر همچنان به دنبال او هستند.

برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

خواکین گوسمان معروف به ال‌چاپو - 8.5 میلیون دلار
خطرناک‌ترین قاچاقچی مکزیک از ماه ژوئیه در فرار به سر می‌برد. این اقدام در واقع دومین فرار موفق اِل‌چاپو بود که از طریق تونل صورت گرفت. او در سال 2001 و با کمک چرخ‌های ویژه‌ی حمل رخت‌ها موفق شد از یک زندان فوق امنیتی فرار کرد.

ایالات متحده آمریکا به هر نوع اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ ال‌چاپو شود، 5 میلیون دلار و دولت مکزیک نیز 3.5 میلیون دلار جایزه خواهد کرد.

برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

اِوجِنی میخایلوویچ بوگاچِف - 3 میلیون دلار
میخایلوویچ بوگاچف یک هکر روسی است که در دنیای مجازی بیش از هر شخص دیگری تحت تعقیب است. پلیس FBI آمریکا گفته اطلاعاتی که منجر به دستگیری و اتهام او شود، 3 میلیون دلار ارزش دارد.

اف بی آی بر این باور است که بوگاچف صاحب بزرگترین ارتش کامپیوترهای برده در جهان باشد: بات‌نتِ GaveOver Zeus. زمانی که بدافزار زئوس بر روی کامپیوتری جا خوش کند، می‌تواند تمام اطلاعات مربوط به شماره حساب، نام کاربری و رمز عبور را به مبدا ارسال کند. به عبارت دیگر، هر آنچه برای سرقت از حساب بانکی نیاز است، توسط این بدافزار ارسال می‌شود.

برترین جوایز میلیون دلاری برای افراد تحت تعقیب

منبع: CNN
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    چرا آمریکا برای رهبر القاعده بیشتر از رهبر داعش پول میده؟

  • رضا ارسالی در

    ببخشید جایزه ابوبکر بغدادی چرا اینقدر کمه؟. نمیشه بیشتر بدی فری جون...

  • ناشناس ارسالی در

    حیف من هیچ خبری ندارم

  • ناشناس ارسالی در

    برای اینکه جایزه ها قدیمیه . وقتی این جایزه تعیین می شد ابوبکر رهبر القاعده عراق بود . الان رهبر بزرگترین گروه تروریستی شده

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید