سلبریتی‌های ورزشی در اینستاگرام

سلبریتی‌های ورزشی در اینستاگرام

بسیاری از ورزشکاران صرفا با حضور در فضای مجازی، زندگی لاکچری خود را به رخ مردم می‌کشند و واکنشی نسبت به مسائل روز جامعه ندارند و برخی دیگر نیز با تبلیغات فراوان اینستاگرامی درآمد خوبی را برای خود ایجاد کرده‌اند.

کد خبر : ۶۳۵۱۴
بازدید : ۲۵۸۳
سپهر خرمی؛ می‌توان گفت: تقریبا تمام ورزشکاران مشهور ایرانی این روز‌ها حضور چشمگیری در فضای مجازی (اینستاگرام و توییتر) دارند و از طریق همین اپلیکیشن‌ها پل ارتباطی جدیدی را با هواداران خود ایجاد کرده‌اند.
اینستاگرام، اما به دلیل ساده‌بودن و دردسترس‌بودن، بیشترین محبوبیت را در بین مردم پیدا کرده است و می‌توان گفت: تعداد فالوئر ورزشکاران نشان از محبوبیت یا عدم محبوبیت آن‌ها در جامعه دارد و نوعی سرشماری غیررسمی محسوب می‌شود.
هرکدام از ورزشکاران ایرانی، اما به طرق مختلف از فضای مجازی استفاده می‌کنند که از چند جهت قابل بررسی است. بسیاری از ورزشکاران صرفا با حضور در فضای مجازی، زندگی لاکچری خود را به رخ مردم می‌کشند و واکنشی نسبت به مسائل روز جامعه ندارند و برخی دیگر نیز با تبلیغات فراوان اینستاگرامی درآمد خوبی را برای خود ایجاد کرده‌اند.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام

امیر قلعه‌نویی
تغییر لحن کم‌سابقه با مشاور بادرایت
نحوه ارتباط ژنرال با هواداران پیش از حضورش در فضای مجازی صرفا به ورزشگاه‌ها یا تمرین‌های تیمش محدود می‌شد، اما با بازکردن اکانت رسمی خود در فضای مجازی، این ارتباط نه‌تنها دوطرفه شد، بلکه رویکرد جدیدی از جایگاه اجتماعی قلعه‌نویی توسط مردم رؤیت شد که پیش‌تر قابل تصور نبود.
مشاور سال‌های اخیر ژنرال، سیامک قلیچ‌خانی که با او در تراکتور و ذوب‌آهن نیز حضور داشت و حالا یار شفیق او در سپاهان است، تأثیر زیادی در تغییر ادبیات مردی داشت که نسبت به مسائل اجتماعی موضع‌گیری شفاف می‌کند. از معروف‌ترین واکنش‌های اجتماعی مربی سابق استقلال، می‌توان به غبارآلودبودن هوای اهواز اشاره کرد که با مردم این استان همدردی کرد و صدای اعتراض آنان شد.
در سه، چهار سال اخیر با امیر قلعه‌نویی متفاوتی مواجه هستیم که اتفاقات پیرامون خود در جامعه برایش اهمیت دارد و از تریبونی که به‌واسطه شهرت خود به‌دست آورده، به شکل دقیق و هوشمندانه‌ای بهره می‌برد. البته قلعه‌نویی در صفحه شخصی خود درخصوص اشتباهات داوری علیه تیمش هم استفاده می‌کند تا از این طریق نیز کمک‌حال رسانه‌ای تیمش؛ یعنی سپاهان باشد.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام

علی کریمی
زبان تندوتیز همیشگی در کنار مردم
پرفالوئرترین ورزشکار اینستاگرام (۳.۷ میلیون دنبال‌کننده)، علی کریمی است که سعی کرده رویکرد متفاوتی در قبال استفاده از اینستاگرام شخصی خود داشته باشد و به‌جای تبلیغات گسترده و درآمدزایی از این فضا و گرفتن سلفی، مشکلات جامعه را با انتشار جملات قصار و انتقادی به گوش مسئولان برساند. از معروف‌ترین پست‌های کاپیتان سابق تیم ملی ایران، ایجاد کمپین تحریم اجناس مختلف به دلیل گرانی بیش از اندازه بود که با استقبال و حمایت مردم حداقل در فضای مجازی مواجه شد.
کریمی همچنین انتقادات تندی را نسبت به قطع مداوم برق نسبت به وزیر نیرو وارد دانسته بود و با انتشار پستی در اینستاگرام از وزیر خواسته بود حداقل یک روز تعطیل دست از قطع برق بردارد! البته استفاده سرمربی سپیدرود از فضای مجازی به این حوزه محدود نمی‌شود و هرازچندگاهی نیز کنایه‌های تندی به مهدی تاج و فدراسیون فوتبال می‌زند و از کاستی‌ها با همان زبان تند خود شکایت می‌کند.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام

علی دایی
گزارش آماده‌سازی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده
شهریار فوتبال ایران شاید از معدود ابرستاره‌های دنیای فوتبال ایران است که خیلی دیر به اینستاگرام ملحق و طبق انتظار با اقبال عمومی مردم مواجه شد و حالا با ۳.۶ میلیون دنبال‌کننده بعد از علی کریمی بیشترین فالوئر را دارد. دایی سعی کرده با انتشار ویدئو‌های اختصاصی در صفحه شخصی خود روند آماده‌سازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله‌زده در کرمانشاه را به عموم مردم توضیح دهد. انتشار این ویدئو‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده و نقل قول‌های تحریف‌شده از سوی شهریار، مفید واقع شده است. آخرین ویدئویی که علی دایی منتشر کرده است مربوط به روند گودبرداری و بتن‌ریزی سازه‌های درحال ساخت و همین‌طور مسدودبودن حساب اوست که مجبور شده برای درپیش‌بودن فصل سرما پروژه را متوقف نکند.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام

مهدی قائدی
از عرش به فرش یک فوتبالیست نوظهور!
بازیکن جوان و بااستعداد تیم ایران‌جوان بوشهر که با درخشش در لیگ یک مورد توجه استقلال و پرسپولیس قرار گرفت، در نهایت با قراردادی پنج‌ساله و در ۱۹ سالگی به آبی‌های پایتخت ملحق شد. این بازیکن که پیش از چهره‌شدن اطلاع زیادی از استفاده صحیح از فضای مجازی نداشت، به‌یک‌باره با خیل عظیمی از دنبال‌کنندگان در صفحه شخصی خود روبه‌رو شد؛ طوری‌که مصداق بارز «راه صد ساله را یک‌شبه‌رفتن» شد.
اولین روز‌های حضور او در اینستاگرام با حواشی عجیبی برای او مصادف شد و طبق ادعای خودش هکری پیج او را هک کرد و بسیاری از چت‌های خصوصی قائدی را در در اختیار دید عموم قرار داد. با جنجال رخ‌داده مشخص شد آخرین دغدغه این بازیکن، رعایت انضباط در زندگی شخصی و حرفه‌ای است و تا مدت‌ها درگیر این مسئله بود که با بازشدن پرونده جدیدی از درگذشت دوست قدیمی خود حین رانندگی، زندگی او وارد فاز جدیدی شد.
وینفرد شفر، سرمربی استقلال، البته سعی کرد این بازیکن را از فضای مجازی و استفاده بیش از اندازه منع کند که تا حدودی هم جواب داده است، اما بخش مهمی از پیشرفت این بازیکن با حواشی ایجادشده، متوقف شد.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام
سردار آزمون؛ لاکچری‌باز ملی‌پوش!
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از بدو حضورش در اینستاگرام تلاش کرد زندگی منحصر‌به‌فرد خود را، چه در ایران و چه در روسیه، به نمایش بگذارد؛ از رانندگی با خودروی لوکس خود تا تصاویر تعداد زیادی از اسب‌هایش که قیمت هر کدام طبق گفته سردار بیش از صد میلیون تومان بود (قبل از گرانی‌های اخیر) باعث شد تا طبق اصلی نانوشته، با واکنش‌های منفی از سوی مردم مواجه شود. البته انتشار ویدئو‌هایی در استوری این بازیکن که رفاقت نزدیکی با یکی از خواننده‌های رپ زیرزمینی دارد هم حواشی جدیدی را ایجاد کرد که سردار بی‌توجه به این واکنش‌ها به ادامه این رفتار در صفحه شخصی خود پرداخت.
شخصیت متفاوت ورزشکاران در اینستاگرام

استوری‌های عجیب بازیکنان تیم امید و خطر حذف همیشگی از فوتبال!
پست ساعت سه بامداد محمدامین اسدی که در اردوی تیم امید پیش از مسابقات بازی‌های آسیایی منتشر شد، کار دست او داد. محمدامین اسدی در شرایط بد روحی احتمالا می‌خواسته خودش را تخلیه کند و با انتشار پستی، باعث شد تا از اردوی تیم امید اخراج و با محرومیت دو ماهه مواجه شود.
دیروز هم اتفاق مشابهی برای محمد آقاجانپور، دیگر بازیکن تیم امید، رخ داد که بیانگر یک واقعیت تلخ است؛ اینکه بازیکنان تیم امید که همگی در سنین جوانی به سر می‌برند، مشاور کاربلد در کنار خود ندارند که نحوه درست استفاده از فضای مجازی را به آنان آموزش دهد. یوپ هاینکس، سرمربی سابق بایرن‌مونیخ که فصل گذشته بعد از برکناری آنجلوتی بار دیگر به تیم محبوبش بازگشت، استفاده بازیکنان از اینستاگرام را بعد از ساعت ۹ شب ممنوع اعلام کرد و با وضع قوانین سخت جلوی انتشار عکس‌های پی‌درپی بازیکنان را در این فضا گرفت. همین کار باعث شد تا تمرکز بازیکنان بزرگ بایرن بار دیگر به فوتبال معطوف شود، اما در فوتبال ایران چنین درسی به بازیکنان داده نمی‌شود و پیش از آنکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی آموزش داده شود، استفاده نادرست از آن به‌شکلی عجیب رایج می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید