اعدام سارقان زنجیره‌ای مسلح

کارآگاهان وقتی به پارک جنگلی رفتند، مشاهده کردند جسد متعلق به همان طلافروش ربوده‌شده است. متخصصان پزشکی قانونی به بررسی جنازه پرداختند و نظر دادند این مرد بر اثر اصابت ضربات جسم سخت به سر و کتفش جان باخته است. پس از آن تلاش‌ها برای یافتن ردی از متهمان گسترش یافت و معلوم شد اعضای این گروه همان افرادی هستند که پیش از این نیز چند فقره سرقت مسلحانه انجام داده اند.

کد خبر : ۶۳۵۴۶
بازدید : ۱۱۴۱
چهار عضو باندی که از طلافروشی‌ها در استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس سرقت مسلحانه انجام داده و در یکی از سرقت‌های خود مرتکب قتل شده بودند، به اعدام در ملأ‌عام محکوم شدند. این باند شامل شش متهم بود که چهار نفر از آن‌ها بعد از محاکمه محارب و مفسدفی‌الارض تشخیص داده شدند.

این متهمان در پی دستبرد به یک طلافروشی در یاسوج و قتل مرد فروشنده تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

ساعت ۱۴:۳۰ آخرین روز دی سال گذشته دو نفر که لباس زنانه پوشیده و چادر به سر داشتند، وارد یک طلافروشی در میدان هفت‌تیر یاسوج شدند و سپس درحالی‌که سلاح در دست داشتند، مرد فروشنده را تهدید کردند. سارقان بعد از ریختن حدود دو کیلو طلا در یک کیف، مرد فروشنده را به‌زور از مغازه خارج و سوار بر یک پراید نقره‌ای‌رنگ کردند و از محل دور شدند.

مأموران پلیس دقایقی بعد از این دزدی به محل حادثه رسیدند و تحقیقات خود را در حالی آغاز کردند که شاهدان عینی حرف زیادی برای گفتن نداشتند و همه آن‌ها اطلاعاتی مشابه از یک سرقت سریع ارائه دادند. دراین‌میان از سرنوشت فرد ربوده‌شده که داماد صاحب مغازه بود، اطلاعی در دست نبود و کارآگاهان سعی داشتند هرچه زودتر با ردیابی دزدان این مرد را از چنگ آن‌ها خلاص کنند، اما قبل از اینکه تلاش‌های پلیس در این زمینه به نتیجه برسد، خبر رسید جنازه مردی درحالی‌که در یک پراید نقره‌ای رها شده در پارک جنگلی پیدا شده است.

کارآگاهان وقتی به پارک جنگلی رفتند، مشاهده کردند جسد متعلق به همان طلافروش ربوده‌شده است. پس از آن تحقیقات وارد مرحله‌ای تازه شد. ابتدا متخصصان پزشکی قانونی به بررسی جنازه پرداختند و نظر دادند این مرد بر اثر اصابت ضربات جسم سخت به سر و کتفش جان باخته است. پس از آن تلاش‌ها برای یافتن ردی از متهمان گسترش یافت و معلوم شد اعضای این گروه همان افرادی هستند که پیش از این نیز چند فقره سرقت مسلحانه انجام داده و علاوه بر طلافروشی‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، در استان فارس نیز دست به دزدی زده‌اند و از سوی کارآگاهان آنجا نیز تحت تعقیب قرار دارند.

سارقان بسیار حرفه‌ای عمل کرده و ردی از خود به‌جا نگذاشته بودند به‌همین‌دلیل شناسایی آن‌ها حدود چهار ماه زمان برد تا اینکه بالاخره اعضای این باند در یک‌سری عملیات هم‌زمان در یاسوج، جاده یاسوج-اصفهان و شهرک صدرای شیراز دستگیر شدند و پرونده قضائی آن‌ها به جریان افتاد.

غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دراین‌باره گفت: این سارقان شش نفر بودند که به‌صورت زنجیره‌ای، اقدام به سرقت‌های مسلحانه و قتل در طلافروشی‌های استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس کرده بودند که با زحمات شبانه‌روزی دستگاه قضائی و نیرو‌های امنیتی و انتظامی، پس از شناسایی در خردادماه ۹۷ دستگیر شدند.

او خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات محاکمه سارقان که با حضور وکلای مدافع آنان و مال‌باختگان در شعبه اول دادگاه عمومی و انقلاب یاسوج برگزار شد، چهار نفر از سارقان به جرم محاربه به اعدام در ملأعام در یکی از میادین این شهر محکوم شدند.

مزارعی اضافه کرد: چنانچه رأی صادره مورد اعتراض آنان واقع شود، پس از طی فرایند دادرسی در دیوان عالی کشور و قطعیت به مرحله اجرا درخواهد آمد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید