مهدی هاشمی: چرا باید به حکم دادگاه اعتراض کنم؟

محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل مدافع مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است که برای اعتراض به حکم قضائی صادرشده علیه موکلش هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

کد خبر : ۶۳۷
بازدید : ۱۵۶۰

فرادید | محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل مدافع مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است که برای اعتراض به حکم قضائی صادرشده علیه موکلش هنوز تصمیمی نگرفته‌اند.

به گزارش فرادید، علیزاده‌ طباطبایی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن بیان این‌که هنوز برای اعتراض به حکم صادره علیه مهدی هاشمی مهلت دارند، گفته است: «هنوز تصمیمی برای اعتراض نگرفته‌ایم.»

علیزاده طباطبایی گفته است: «هرچه با مهدی هاشمی صحبت می‌کنم می‌گوید که وقتی قرار است رسیدگی دستوری باشد چرا باید اعتراض کنیم؟»

وکیل مهدی هاشمی خبر داده است در گفت و گوی صبح روز دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه با موکلش، مهدی هاشمی گفته است: «وقتی قرار است از بالا دستور دهند فلان حکم صادر شود، چرا باید اعتراض کنیم؟»

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه، به استناد ماده سوم «قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری»، مهدی هاشمی را به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است.

در پی انتشار این خبر، خبرگزاری فارس نوشت که مهدی هاشمی در مجموع به ۱۵ سال حبس محکوم شده است، اما دفتر غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، این خبر را تکذیب کرد.

محمد مقیسه چندی پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از اعتراض مهدی هاشمی به حکم دادگاه انقلاب خبر داده بود که وحید ابوالمعالی، دیگر وکیل مهدی هاشمی، این خبر را تکذیب کرد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، درباره پرونده فرزندش مهدی هاشمی گفته بود که بدون هیچ دلیلی برای او پرونده درست کرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی همچنین گفته بود: «قضیه استات‌اویل قبلاً سه‌ بار مطرح شده و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.»

مهدی هاشمی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ در خارج از ایران مقیم شده بود، پس از بازگشت به تهران، روز سوم مهر ۱۳۹۱ بازداشت شد.

او روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه همان سال با سپردن وثیقه آزاد شد. در چند ماه گذشته چندین جلسه محاکمه مهدی هاشمی در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید