ترامپ چگونه لج حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی را درآورد؟

ترامپ چگونه لج حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی را درآورد؟

آتش‌سوزی بی‌سابقه جنگل‌های کالیفرنیا باعث شد کیفیت هوای این شهر به پایین‌ترین حد در طول تاریخ برسد. تعداد کسانی که در این آتش سوزی جان خود را از دست دادند از ۶۳ نفر به ۷۱ تن رسید.

کد خبر : ۶۴۵۶۷
بازدید : ۱۳۳۶
فرادید | یک روز تنفس در هوای شهر سانفرانسیسکو مثل این است که ۱۱ نخ سیگار بکشی. شهری که به خاطر آلودگی بیش از حد هوا باعث تعطیلی مدارس و اداره‌ها و تمامی نهاد‌های دولتی شد و این گزارشی بی سابقه از این شهر بوده است.

آتش سوزی بی سابقه جنگل‌های کالیفرنیا باعث شد کیفیت هوای این شهر به پایین‌ترین حد در طول تاریخ برسد. تعداد کسانی که در این آتش سوزی جان خود را از دست دادند از ۶۳ نفر به ۷۱ تن رسید.مقامات مسئول اعلام کردند که در "Woolsey" تعداد قربانیان به ۳ نفر رسید، این در حالی است که در سطح ایالات متحده این رقم به ۷۴ تن افزایش پیدا کرد.

شاخص آلودگی هوا در سانفرانسیکو به ۲۷۱ رسید که این یعنی وضعیت شهر خیلی بدتر و وحشتناک‌تر از کشور‌های جنوب آسیا شده است. کیفیت هوای سانفرانسیسکو از رنگ قرمز یا هوای ناسالم به رنگ بنفش یا هوای خیلی ناسالم و خطرساز تغییر کرد و این به خاطر الگوی بد آب وهوای این منطقه و درنتیجه آتش سوزی‌های گاه و بیگاه جنگل‌ها و دود وسایل نقلیه است. "SFMTA" این موارد را در وبسایتش گزارش کرده است.
تصاویری از شهر قبل و بعد از آتش سوزی:

وزرات بهداشت اعلام کرد که همه در خانه بمانند و کسی در معرض هوای آزاد قرار نگیرد. شهردار کالیفرنیا اعلام کرد که اتوبوس‌های عمومی در سطح شهر برای مردم قابل دسترس هستند و مردم به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از آن‌ها استفاده کنند.

غبار و الودگی شدید باعث شده پل طلایی معروف شهر زیر مه شدیدی پوشانده شود.

یکی از ساکنین می‌گفت: "این خیلی بد است که شهر به طور دائم آلوده باشد. احساس می‌کنیم هوا روز به روز از شدت کثیفی غلیظ‌تر می‌شود و مردم مجبورند برای رفت و آمد از ماسک استفاده کنند."

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعداد جانباختگان در آتش سوزی به ۱۰۱۱ نفر رسید، اما مقامات مرگ این تعداد را تکذیب کردند.

وقتی این آتش سوزی در ۸ نوامبر اتفاق افتاد ناحیه‌ای به مساحت شیکاگو را سوزاندو این یعنی ۵۰ درصد ازآن منطقه در آتش سوخت. روز جمعه آتش به مناطق مسکونی هم کشیده شد. جستجو برای کشف جسد کسانی که جان خود را از دست دادند و نجات کسانی که توانستند از این آتش سوزی بی سابقه در قرن فرار کنند چندین روز ادامه داشت.

آن‌هایی که نجات پیدا کرده بودند از این ناراحت بودند که دونالد ترامپ، دو روز بعد از این حادثه نسبت به آن در توئیتر واکنش نشان داد و از سوءمدیریت در کالیفرنیا ابراز تأسف کرد و تهدید کرد که بودجه دولتی این منطقه را قطع خواهد کرد.

مگی کرودر گفت: اینکه شما به مردم توهین کنید و آن‌ها را نادیده بگیرید و بعد بخواهید با آن‌ها ملاقات کنید، واقع راجع به این رفتارتان چه فکری میکنیی؟ آیا مردم باید شما را بپذیرند. شمایی که فقط در حال خودنمایی هستید؟

اما استیسی لازاریو که به ترامپ رای داده نوشت: به نظرم ترامپ باید به محل آتش سوزی برود و از نزدیک حادثه را ببیند اگرچه واکنش او جز آه کشیدن و گفتن "خدااای من" چیز دیگری نخواهد بود. "

رئیس جمهور در مصاحبه با "فاکس نیوز" دوباره حرف‌های قبل را تکرار کرد و از سوءمدیریت گله داشت.

وقتی از ترامپ پرسیدند که شرایط آب و هوایی در این آتش سوزی‌ها تآثیر داشته یانه؟ گفت: تأثیر آن کم بوده و بیشترین ضربه را به خاطر عدم مسئولیت پذیری مدیران خورده ایم. شما نیاز به یک مدیریت جامع جنگلداری دارید و این راه حل است. من به طور قطع نمی‌گویم که این کار نتیجه مثبت یا منفی خواهد داشت. من فقط حقایق را می‌گویم.

شعله های آتش از شهر پارادایس به دامنه کو‌های نوادا رسید و در حدود ۱۰۰۰۰ خانه را ویران کرد.تمام تلاش‌ها بر روی شهر پارادای متمرکز شده چرا که ساکنان این منطقه بازنشستگانی هستند که در حال حاضر قادر به ترک آنجا نیستند.

بسیاری از قربانیان این حادثه در پناهگاهی موقتی سکونت دارند و تلاش بر این است که هر چه زودتر این افردا به زندگی عادی خود بازگردند. شیوع ویروسی در پناهگاه‌ها گزارش شده است و اینکه تا همین لحظه ۴۱ نفر مبتلا شدند و به علت اسهال و استفراغ در بیمارستان بستری شدند.

اداره‌ی بهداشت شهر "Butt" گفت: تعداد بیماران روز به روز بیشتر می‌شود. تحقیقات همچنان برای فهمیدن علت آتش سوزی همچنان ادامه دارد، اما مقامات، شرکت "PG&E" را به خاطر سهل انگاری و قصور متهم کرده اند.

در کالیفرنیای جنوبی، پس از پایان آتش سوزی به مردم اجازه داده شد تا به خانه هایشان نزدیک لس آنجلس بازگردند در حالی که ۶۰۰ خانه و بسیاری از زیر ساخت‌های شهر از بین رفته بود.

دود ناشی از آتش سوزی در منطقه " Woolse" هفتاد درصد شهر را پوشانده بود و مسئولین ابراز امیدواری کردند که بتوانند تا روز دوشنبه اوضاع را تحت کنترل خود قرار دهند.
منبع: دیلی میل
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید