تصاویر/بهترین ساختمان‌های مدرسه در سال ۲۰۱۸

تصاویر/بهترین ساختمان‌های مدرسه در سال ۲۰۱۸

این دو مدرسه در طبیعتی زیبا بنا شده‌اند. هوای تمیز، دوری از حومه شهر، مزارع کشت برنج، ذرت، سواحل رودخانه‌ها، جنگل‌های آمازون، همه و همه دست در دست هم داده اند تا این مدرسه بهترین و زیباترین در دنیا شود.

کد خبر : ۶۴۶۹۳
بازدید : ۲۰۱۴
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸
فرادید | داوران جایزه بین المللی "ریبا" را به این مدرسه که در روستایی دورافتاده به نام "کودکان" (شمال شرقی برزیل) کنار مزارع برنج ساخته شده است اهدا کردند. این مدرسه دو ساختمان دارد و در واقع هرکدام آینه آن دیگری است. پس این جایزه هم برای هر دو ساختمان است.

الیزابت دیلر رئیس هیئت داوران گفت: این ساختمان، بهترین در جهان است. ما نیاز داریم که در صنعت معماری خود را اینگونه به چالش بکشیم و از این روزمرگی و تکرار نه تنها در نوع آموزش بلکه در ساختمان های آموزشی دور شویم.

این دو ساختمان بزرگ و وسیع دقیقا مطابق با معیارهای دیلر ساخته شده اند که بنا به گفته خود او یک معماری هوشمند را می توان در هر دو دید.
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸

این مدرسه در طبیعتی زیبا بنا شده که هوای تمیز، دوری از حومه شهر،مزارع کشت برنج، ذرت، سواحل رودخانه‌ها، جنگل‌های آمازون، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا این مدرسه بهترین و زیباترین در دنیا شود.

مدرسه "کانانا" کودکان را از شهر ها و شهرک‌های محلی اطراف به سمت خود می‌کشاند. در این مدرسه خوابگاه برای دانش آموزان نیز با ظرفیت 540 نفر وجود دارد که در 9 گروه تقسیم شده‌اند.
ساختمان برای مقابله با باران های گرمسیری شیب‌دار و سطح زمین هم با لمینت اکالیپتوس پوشانده شده است. اطراف خوابگاه‌ها را درختان محلی و پوشش گیاهی فرا گرفته و هر خوابگاه 6 دانش آموز 13 تا 18 سال دارد. فضاهای ذخیره سازی آب، توالت، دوش، ماشین لباس شویی از امکانات خوابگاه است.
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸

تهویه هوا از طریق آجرهای سوراخ دار انجام می شود و آب بارانی که از سقف ها می‌ریزد در یک استخر بزرگ با ماهی‌های بزرگ و کوچک ذخیره می شود. پله‌های چوبی به دانش آموزان کمک می‌کند در حیاط و زمین‌های اطرف به راحتی رفت و آمد و بازی کنند و یا کتاب بخوانند و حتی تلویزیون تماشا کنند.

همچین فضاهای خالی با کاناپه‌هایی برای استراحت و لم دادن پر شده است.در سرتاسر محوطه هم آشپزخانه و کلاس‌های آموزش و کلینیک به چشم می خورد. مهمترین ویژگی این مدرسه این است که تا چشم کار می کند، در اطراف همه چیز سبز و تازه است.
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸

آنچه که در رابطه با این مدرسه بسیار مهم است این است که سطح توقع افرادی که از انجا دیدن می کنند را بالا برده است برای اینکه این نوع معماری باعث بالا رفتن سطح فرهنگ آن منطقه و روستا شده و حتی خود معلمان و دانش آموزان نیز انتظاراتشان زیاد شده است.

گلوریا کابرل از اعضای هیئت ژوری می گوید: این ساختمان برای این مکان، این آب و هوا و این فرهنگ، بسیار مناسب و درخور است. حامی مالی برای ساخت این مدرسه مؤسسه خیریه "Fundação Bradesco" به کمک شعبه ای از بانک برادزکو برزیل بودند که از نظر طرح معماری و مصالح ساختمانی استفاده شده به بهترین شکل ممکن عمل کردند.
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸

پیتر کلگ از استدیو بادلی در انگلستان راجع به مدرسه می گوید: این ساختمان بهترین مثال در دنیا است که همه چیز در حد خوب و عالی کنار هم جمع شده اند و البته این به دلیل درنظر گرفتن شرایط به نحو احسن بوده است.

این مدرسه با هزینه ای بسیار پایین، خلاقانه و زیبا در یک طبیعت سبز برای کودکان خوش شانس این منطقه ساخته شده است.
در این مسابقات که هر دو سال یکبار انجام می‌شود در سال ۲۰۱۶ هم ساختمانی آموزشی در پرو برنده جایزه شد؛ و این نشان می‌دهد که آمریکای جنوبی بهترین موقعیت را برای طراحی و ساخت بهترین ساختمان‌ها در دنیا را دارد.

اینجا فقط حرف از کشور برزیل نیست بلکه قاره‌ای است با وسعت نسبتا محدود، اما دارای توان‌های بالقوه زیاد در زمینه‌های مختلف. مردمی که خواهان تحصیلات ابتدایی، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات عمومی به بهترین شکل ممکن هستند. معماری جدید ثابت کرده است که با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و محیطی هر منطقه می‌توان بهترین ساختمان‌ها را از نظر تهویه، جلوگیری از هدر رفتن انرژی، استفاده از انرژی خورشیدی و... ساخت.
تصاویر/بهترین ساختمان مدرسه در دنیا سال ۲۰۱۸
منبع: سی ان ان
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید