مرد کشتی‌گیر؛ سردسته باند اخاذی از مسافران

وقتی سوار شدم و کمی از مسیر را رفتیم، مرد راننده از من خواست هرچه دارم بدهم. من مقاومت کردم، اما فردی که من فکر می‌کردم، مسافر است و کنارم نشسته بود چاقو کشید و با تهدید دوباره از من خواست که هرچه دارم، بدهم. من هم پول نقد و تلفن‌همراه و ساعتم را دادم، اما آن مرد قانع نشد، بعد یک نفر دیگر که هیکل بزرگ و ورزیده‌ای داشت پیاده شد و من را کتک زد. وادارم کرد موجودی کارت بانکی‌ام را به او بدهم. آن‌ها من را به سمت یک عابربانک بردند و در آنجا از حسابم پول برداشت کردم و به آن‌ها دادم تا راضی شدند من را رها کنند.

کد خبر : ۶۵۰۰۰
بازدید : ۸۲۲
اعضای باند سرقت که ریاست آن را یک کشتی‌گیر برعهده داشت، بعد از شناسایی و بازداشت ازسوی مأموران به دزدی‌هایشان اعتراف کردند و توضیح دادند چطور از سوی رئیس باند برای این سرقت‌ها هدایت می‌شدند.
این سرقت‌ها یک‌سال پیش اتفاق افتاد. اولین شکایت از سوی مردی جوان به مأموران ارائه شد.
این مرد گفت: من در رباط‌کریم به‌عنوان مسافر سوار ماشین شدم تا به شهریار بروم؛ ماشین شخصی بود، اما فکر می‌کردم راننده مسافرکش است. ضمن اینکه به‌جز راننده دو نفر دیگر هم در ماشین حضور داشتند. وقتی سوار شدم و کمی از مسیر را رفتیم، مرد راننده از من خواست هرچه دارم بدهم. من مقاومت کردم، اما فردی که من فکر می‌کردم، مسافر است و کنارم نشسته بود چاقو کشید و با تهدید دوباره از من خواست که هرچه دارم، بدهم. من هم پول نقد و تلفن‌همراه و ساعتم را دادم، اما آن مرد قانع نشد، بعد یک نفر دیگر که هیکل بزرگ و ورزیده‌ای داشت پیاده شد و من را کتک زد. وادارم کرد موجودی کارت بانکی‌ام را به او بدهم. آن‌ها من را به سمت یک عابربانک بردند و در آنجا از حسابم پول برداشت کردم و به آن‌ها دادم تا راضی شدند من را رها کنند.

این مرد گفت: من در تاریکی شب متوجه پلاک آن‌ها نشدم، اما چهره مرد قوی‌هیکلی که کتکم زد خیلی آشنا بود و فکر می‌کنم او را جایی دیده باشم.

مدتی بعد فرد دیگری به پلیس مراجعه و ادعای مشابهی را مطرح کرد.
او گفت: در مسیر رباط‌کریم به شهریار از سوی سه مرد مورد زورگیری قرار گرفته است. مرد شاکی گفت: من فقط موبایلم همراهم بود و به اندازه کرایه در جیبم پول داشتم، به همین دلیل به من گفتند باید پول بیشتری بدهم. من هم با شخصی از دوستانم تماس گرفتم. او پول به حسابم واریز کرد و من هم پول را از عابربانک گرفتم و به دزد‌ها دادم. یکی از آن‌ها که کتکم زد، گفت: اگر شکایتی بکنم تاوانش را خواهم داد.

با توجه به این شکایت‌ها و یک شکایت مشابه دیگر، مأموران ردیابی‌های خود را آغاز کردند. آن‌ها با بررسی دوربین‌های عابربانک‌هایی که شاکیان مدعی بودند از آنجا پول برداشته و به متهم داده‌اند و همچنین مشخصاتی که از سارقان به دست آورده بودند، متوجه شدند یکی از سارقان فردی سابقه‌دار است و در ورزش کشتی هم فردی معروف است؛ به‌این‌ترتیب او را شناسایی و بازداشت کردند.

بعد از بازداشت این مرد بود که سه همدست او هم دستگیر شدند. سه متهم دیگر به سرقت‌ها اعتراف کردند و مدعی شدند رئیس باند مرد کشتی‌گیر است و او دستور همه‌چیز را می‌داد.

با توجه به شکایت شکات و اعترافات متهمان پرونده برای محاکمه به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

جلسه رسیدگی به اتهام چهار متهم در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران برگزار و ابتدا کیفرخواست علیه متهمان خوانده شد. براساس کیفرخواست، متهمان مرتکب سرقت مقرون به آزار شده بودند. در کیفرخواست صادره آمده بود متهمان افراد را به‌عنوان مسافر سوار کرده و اموال آن‌ها را به زور می‌گرفتند و آنان را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند. یکی از متهمان فردی نامدار در حوزه ورزش است و با توجه به قدرت بدنی‌ای که داشته شاکیان را مورد ضرب و جرح قرار می‌داده است. ضمن اینکه خودوریی که با آن سرقت از افراد انجام می‌گرفته متعلق به همین فرد سابقه‌دار است. با توجه به شکایت شکات، اعترافات متهمان و سایر مدارک موجود در پرونده درخواست صدور حکم قانونی داریم.

بعد از قرائت کیفرخواست با توجه به اینکه شاکیان در جلسه دادگان حضور نداشتند متهمان یک‌به‌یک در جایگاه قرار گرفتند. متهم ردیف اول که چاقو زیر گلوی شاکیان می‌گذاشت، گفت: من اتهام سه فقره سرقت را قبول دارم. ما این کار‌ها را با هماهنگی رئیس باند انجام می‌دادیم؛ او بعد از سرقت‌ها اموال را از ما می‌گرفت و تقسیم می‌کرد و فقط مقدار کمی به ما می‌داد.

متهم ادامه داد: ماشین هم متعلق به او بود. من سابقه نداشتم، اما او گفت که قبلا این کار را کرده و مشکلی هم پیش نیامده است. وقتی فردی مقاومت می‌کرد، او با عصبانیت حمله می‌کرد و آن شخص را کتک می‌زد. شاکیان هم برای حفظ جانشان تسلیم می‌شدند و چیزی نمی‌گفتند.

دو متهم دیگر نیز گفته‌های این مرد را تأیید کردند. وقتی نوبت به مرد کشتی‌گیر رسید، او اتهام خود را رد کرد و گفت: من در سرقت‌ها دخالت نداشتم و فقط ماشینم را در اختیار دوستانم گذاشتم و اصلا نمی‌دانستم آن‌ها چه می‌کنند؛ اینکه گفته می‌شود من باند را هدایت می‌کردم، اصلا درست نیست. من چنین کاری نمی‌کردم و هیچ مال سرقتی هم پیش من نیست و همه اموال در دست همین سه متهم است و موضوع اصلا به من ربطی ندارد.

بعد از گفته‌های متهمان، با توجه به اینکه شاکیان در دادگاه حضور نداشتند تا آنچه را اتفاق افتاده بود، توضیح دهند، ادامه رسیدگی به وقت دیگری با حضور شاکیان موکول شد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید