بازخوانی آنجلینا جولی از اعلامیه حقوق بشر

بازخوانی آنجلینا جولی از اعلامیه حقوق بشر

آنجلینا جولی، بازیگر شناخته‌شده، یکی از کسانی است که در فیلمی کوتاه به مناسبت هفتادمین سالگرد تصویب این بیانیه به بازخوانی دوباره پیام‌های این بیانیه پرداخته؛ سخنانی که از سوی سازمان ملل مطرح شده و یادآوری دوباره این نکته است که «همه ابنای بشر آزاد و برابر آفریده شده‌اند، با حقوق و احترام برابر».

کد خبر : ۶۵۲۵۷
بازدید : ۱۲۳۲
آنجلینا جولی و اعلامیه حقوق بشر
برنامه‌های خاص انتشار هفتادمین سالگرد اعلامیه حقوق بشر در سراسر کشور‌ها و به‌خصوص از سوی سازمان ملل آغاز شده است. اعلامیه جهانی حقوق بشر با هدف ایجاد و تضمین حقوق و آزادی‌های برابر برای همه مردم به تصویب رسید.
این اعلامیه در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ در پاریس به تصویب رسیده است. این اعلامیه نتیجه مستقیم جنگ جهانی دوم بوده و برای اولین‌بار حقوقی را که تمام انسان‌ها مستحق آن هستند به‌صورت جهانی بیان می‌دارد. حقوق بشر به حقوقی گفته می‌شود که همگان در همه زمان‌ها و مکان‌ها از آن برخوردارند.
مفاد این اعلامیه از نظر بسیاری از پژوهشگران الزام‌آور بوده و از اعتبار حقوق بین‌الملل برخوردار است، زیرا به صورت گسترده‌ای پذیرفته شده و برای سنجش رفتار کشور‌ها به کار می‌رود.

امسال در آستانه این روز، آنجلینا جولی، بازیگر شناخته‌شده، یکی از کسانی است که در فیلمی کوتاه به مناسبت هفتادمین سالگرد تصویب این بیانیه به بازخوانی دوباره پیام‌های این بیانیه پرداخته؛ سخنانی که از سوی سازمان ملل مطرح شده و یادآوری دوباره این نکته است که «همه ابنای بشر آزاد و برابر آفریده شده‌اند، با حقوق و احترام برابر».
در این پیام به اعلامیه حقوق بشر اشاره شده و این باید برای هرکدام از ما روشنگر و به‌عنوان حامی انسان‌ها باشد و هیچ دولتی حق ندارد با آن مخالفت کند».
آنجلینا جولی در پیامی که با هدف یادآوری اعلامیه حقوق بشر منتشر شده، می‌گوید: «این برای همه روشن است که همه ما دارای حق هستیم، همه ما با هم برابریم و همه ما باید امکان برخورداری از آزادی و عدالت را داشته باشیم. صرف‌نظر از اینکه دارای چه زبان، نژاد، مذهب و... باشیم و این حقوق ما را در برابر شکنجه، محرومیت و... مراقبت می‌کند. این حقوق یادآوری می‌کند که تمام ما آزاد هستیم تا فکر کنیم، برای کشورمان رأی دهیم و...».
در این پیام یادآوری شده است که ۷۰ سال بعد از تصویب اعلامیه حقوق بشر برخی کشور‌ها از بقیه در اجرای این حقوق عقب‌تر هستند. انسان‌ها نباید دچار این تفاوت‌ها باشند، فارغ از اینکه در کجا و چگونه زندگی می‌کنند نباید تحت فشار یا آزار و تحقیر و برده‌داری باشند.
باید به دولت‌ها یادآوری شود که آزادی و برابری در حقوق اولیه قابل مذاکره نیست. هیچ قدرتی روی زمین نمی‌تواند غیر از این را به افراد بشر تحمیل کند.

در این پیام یادآوری شده است: «هیچ قدرتی روی زمین نمی‌تواند غیر از این را به ما تحمیل کند که با هم برابریم». در پایان تأکید شده است: «هیچ دلیلی وجود ندارد که از این ایده دفاع نکنیم که همه این حقوق برای هر زن و مردی برابر باشد».
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید