استانبول شهر دیدنی‌های به یاد ماندنی

استانبول شهر دیدنی‌های به یاد ماندنی

تا زمستان تمام نشده با کمک وب‌سایت هیپوتریپ یک تور ارزان استانبول را انتخاب کنید و لذت استانبول‌گردی زمستانه را بچشید.

کد خبر : ۶۷۱۳۴
بازدید : ۸۲۹

استانبول شهر دیدنی های به یاد ماندنی

استانبول از آن شهرهایی است که در هر فصلی زیباست. شب‌های زیبای زمستانی با نور چراغ‌هایی که در مه پیداست و کافه‌هایی که قدم‌به‌قدم با نوشیدنی‌های گرم و قهوه‌های ترک پذیرای شما هستند؛ خاطره‌ای که برای خلق و تجربه‌ی آن وقت زیادی نمانده پس تا زمستان تمام نشده با کمک وب‌سایت هیپوتریپ یک تور ارزان استانبول را انتخاب کنید و لذت استانبول‌گردی زمستانه را بچشید.

تورهای هیپوتریپ برنامه‌ی کامل مفصلی برای شمادارند تا متناسب با تعداد روزهایی که در سفر هستید بتوانید از اماکن دیدنی، بازارهای بزرگ یا مناظر طبیعی لذت ببرید. با این حال بهتراست خودتان هم لیستی از دیدنی‌ها داشته باشید تا به طور مثال اگر اهل خرید و گشت‌وگذار در بازارهای محلی نیستید، بتوانید برنامه‌ی تفریحی جذابی برای خودتان بچینید.

شاهکارهای معماری را از دست ندهیم

شاید بد نباشد از ایاصوفیه شروع کنید. اصلاً مگر می‌شود به استانبول سفر کرد و ایاصوفیه را ندید؟ جالب است که حتی کسانی که زیاد به استانبول سفر می‌کنند، از دیدن چندباره‌ی این بنا لذت می‌برند.تماشای مسجد «ایاصوفیه» اولین جایی ا‌ست که در سفر به استانبول باید دید. این مسجد دربخش اروپایی استانبول قرار دارد وبه مدت هزارسال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده است؛ معماری بی‌نظیر این مسجد جاذبه‌ی اصلی تماشای ایاصوفیه است.

مسجد را فردی به نام سینان که می‌گویند معماری اهل عثمانی بوده، طراحی کرده است. تماشای مسجد ایاصوفیه بدون بازدید از مسجد 400 ساله‌ی «سلطان احمد» با کاشی‌کاری‌های آبی زیباکه در نزدیکی آن قراردارد، انگار چیزی کم دارد. شاید بهتر است هردو بنا و معماری را ببینید تا تمایزات و شکوه هرکدام را حس کنید.

حالا که چشم‌تان از دیدن زیبایی‌های معماری این دو مسجد سیراب شده است بهتر است گوش‌تان را هم بی‌نصیب نگذارید؛ گوش دادن به اذانی که از این دو مسجد با هماهنگی خاصی پخش می‌شود، فوق‌العاده است. مؤذن ایاصوفیه بخش اول اذان راتلاوت می‌کند و مؤذن سلطان احمد بخش دوم را وبه همین ترتیب ادامه می‌یابد. این نوایی است که شاید جایی دیگر فرصت تجربه‌ی آن را به دست نیاورید.

حالا که حرف از شاهکارهای معماری به میان آمده، باید یکی ازکاخ‌های عثمانی به نامکاخ «بیلر‌بی»را هم در فهرست دیدنی‌ها بگذاریم. این کاخ برخلاف ایاصوفیه در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. کاخی زیبا و مجلل که با گل‌های مگنولیا پوشیده شده است. می‌گویند چون این قصر برای مهمانان خارجی پادشاهان عثمانی ساخته شده بود، برای نمای بیرونی آن سنگ تمام گذاشته شده است تا چشم‌نواز باشد.بیلربی شامل یک کاخ اصلی وچند خانه‌ی ییلاقی است.چشم‌انداز کاخ اصلی به روی زیبایی‌های تنگه‌ی بسفر است.

شاید کاخ دیگری در استانبول زیبایی بیلربی را نداشته باشد، اما کاخ دیگری هم نیست که 400 اتاق داشته باشد -کاخ سلطنتی توپکاپی. این کاخ بزرگ‌ترین کاخ سلطنتی استانبول با۴۰۰ اتاق است که حدودچهارصدسال پیش اقامتگاه اصلی پادشاهان عثمانی بوده است. گشت و گذار در توپکاپی آدم را باخود به تاریخ عثمانی می‌برد.

طبیعتی که دل می‌برد

با برنامه‌ریزی تورلیدرهای هیپوتریپ در سفر به استانبول می‌توانید هم از شاهکارهای معماری لذت ببرید و هم از جاذبه‌های طبیعی. طبیعتی که به معنای واقعی دل می‌برد. شاید نام دهکده‌ی ببک را شنیده باشید.

ببک درسواحل اروپایی تنگه‌ی بسفر مکانی زیبا برای قدم زدن و لذت تماشای دریاست. وقتی در این منطقه قدم می‌زنید، می‌توانید به تاریخ آن فکر کنید؛ به زمانی که ماهیگیران یونانی در آنجا گرد هم جمع می‌شدند و احتمالاً کنار آتش از افتخارات و تجربه‌های دریانوردی و ماهیگیری‌شان برای هم داستان‌سرایی می‌کردند.

در این منطقه خانه‌های ویلایی و کاخ‌های ییلاقی زیادی وجود دارد که نمای زیبایی خلق کرده است. حالا که به دهکده‌ی ببک آمده‌اید بهتر است در تنگه‌ی بسفر قایق‌سواری کنید و از یک سفر کوتاه دریایی لذت ببرید.

اگر بیشتر هوس طبیعت و آرامش در سر دارید، تماشای جزیره‌های پرنسس در دریای مرمره را فراموش نکنید. جایی که در جزایر آن مانند بیوک آدا، باید با درشکه و گاری رفت و آمد کنید و از معماری عثمانی و صومعه‌های آرام تاریخی لذت ببرید.

خیابان‌گردی‌ با طعم قهوه

قدم زدن روی سنگفرش‌های خیابان استقلال و رسیدن به میدان تکسیم خودش یک سفر کوتاه تماشایی است، مراکز خرید، گالری‌های نقاشی، سینماها، مراکز خرید مدرن، کافه‌های رنگارنگ و چرخ‌های فروش بستنی و باقلوا، فست‌فودها و رستوران‌ها بخشی از دیدنی‌های این سفر هستند.

در پیاده‌روی در شهر می‌توانید سری هم به بازارهای ادویه بزنید و از عطر آنها مدهوش شوید. ادویه‌ها، آجیل و میوه‌های خشک و گیاهان مختلف از خوشمزه‌های بازارگردی است.

بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها هم معروف است،جای خوبی برای خرید سوغاتی‌های ترکی مانندشیرینی‌های سنتی، پنیرترکی، موم عسل، آجیل وانواع مغزها، میوه‌ی خشک، قهوه ترک وانواع چای است.

اگر وصف دیدنی‌های استانبول وسوسه‌ی یک سفر زمستانی دلچسب را برایتان ایجاد کرده، با یک کلیک به هیپوتریپ بروید و تور استانبول را متناسب با مدت زمان سفر و سایر شرایطی که در نظر دارید انتخاب کنید. خیال‌تان از تورلیدرها و کارشناسان خبره هیپوتریپ راحت باشد و منتظر یک سفر به یادماندنی باشید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید