راه‌هایی سریع و ارزان برای شاد کردن کارکنان

در این میان نیازی نیست جشن‌های پرهزینه و مفصل ترتیب داد بلکه بهتر است چنین جشن‌هایی در ابعاد کوچک و خودمانی، اما در دفعات بیشتری برنامه‌ریزی و اجرا شود.

کد خبر : ۶۸۷۳۱
بازدید : ۱۳۱۷۱
در دو بخش قبلی این مطلب به هشت مورد از راه‌های ساده و سریع افزایش احساس شادی در کار در میان کارکنان اشاره شد که عبارت بودند از نشان دادن بازخورد مثبت روزانه، باز گذاشتن در اتاق مدیران برای کارکنان، غذا خوردن مدیران و کارکنان در کنار هم در محل کار، انتقال مهارت‌ها و دانسته‌های مدیران به کارکنان، لبخند زدن مدیران در محل کار، گل خریدن برای کارکنان، حمایت از پخش شدن مطالب شادی‌آور و خنده‌دار در محل کار و قدردانی عملی از کارکنان. در بخش سوم و پایانی این مطلب به چند راه ساده دیگر افزاینده شادی در کارکنان که مدیران می‌توانند با صرف کمترین هزینه و انرژی و به سادگی و خیلی سریع آن‌ها را عملی سازند اشاره خواهد شد.
حتما در محیط کار موسیقی پخش کنید
یکی دیگر از راه‌های ساده و بسیار کم‌هزینه شادسازی کارکنان در محل کار به پخش کردن موسیقی برای آن‌ها در محل کار مربوط می‌شود. تحقیقات علمی نشان داده که موسیقی اثرگذاری شگفت‌انگیزی بر روح و روان افراد دارد و چنانچه موسیقی لایت و آرامش‌بخش در محل کار برای کارکنان پخش شود تا حد بسیار زیادی بر شکل‌گیری و تقویت احساس شادی در آن‌ها و به تبع آن بهبود عملکرد و بهره‌وری آن‌ها در محل کار افزوده خواهد شد؛ بنابراین به هیچ عنوان در برابر علاقه کارکنان برای گوش کردن به موسیقی مقاومت نکنید و حتی برای وارد کردن موسیقی به محل کارتان پیش‌قدم شوید وسعی کنید در فضا‌های عمومی شرکت حتما این مورد را عملی کنید.
موفقیت‌های کارکنان‌تان را جشن بگیرید
هنگامی که یکی از کارکنان‌تان به هر شکلی به موفقیتی در کارش دست یافته است یا در زندگی‌اش اتفاق خوشایندی افتاده و مثلا فرزندش به دنیا آمده یا ازدواج کرده شما می‌توانید و باید این موفقیت را به باشکوه‌ترین شکل ممکن و در اولین فرصت جشن بگیرید و از این جشن گرفتن به‌عنوان ابزاری برای تزریق روحیه شادی به کلیه کارکنان و در عین حال الگوسازی برای آن‌ها استفاده کنید. شما باید به یاد داشته باشید که جشن‌های کاری و در محیط کار تاثیر بسزایی در افزایش روحیه شادکاری در میان کارکنان داشته و آن‌ها را نسبت به کارشان علاقه‌مندتری سازد.
در این میان نیازی نیست جشن‌های پرهزینه و مفصل ترتیب داد بلکه بهتر است چنین جشن‌هایی در ابعاد کوچک و خودمانی، اما در دفعات بیشتری برنامه‌ریزی و اجرا شود.
روحیه مثبت‌اندیشی و امید را به محیط کارتان تزریق کنید
از قدیم گفته‌اند: «آنکه امید به بردن ندارد، از قبل باخته است.» بنابراین لازم است که مدیران به‌عنوان رهبران مجموعه‌های کاری و کسانی که الگوی کارکنان در رفتار و کردار محسوب می‌شوند به اهمیت و جایگاه مثبت‌اندیشی و تزریق روحیه مثبت و امیدبخش به کارکنان‌شان توجه کنند و به هیچ عنوان اهمیت مثبت‌اندیشی در محیط کار را دست کم نگیرند و به یاد داشته باشند که بیان جملات انگیزشی و مثبت حتی در سخت‌ترین شرایط و پرچالش‌ترین موقعیت‌ها توسط مدیران، کورسوی امیدی است در دل کارکنان برای ادامه مسیر و امیدوار شدن نسبت به آینده.
مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی/ دنیای اقتصاد
منبع: مجله Corporate Culture
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید