از جوانان کره شمالی چه می‌دانیم؟

از جوانان کره شمالی چه می‌دانیم؟

محبوبیت لوازم آرایشی محلی اخیرا به طور جدی کاهش یافته است و مردم عادی به طور فزاینده‌ای از لوازم چینی استفاده می‌کنند.

کد خبر : ۶۸۷۵۶
بازدید : ۱۲۶۰۲
با روی کار آمدن کیم جونگ اون ایدآل‌های ظاهری جوانان کره شمالی از بیخ و بن عوض شده، ولی آیا برای افراد نسل جوان این علایم چه اهمیتی دارد؟

مینی لباس با گیتار برقی، نمایش کمدی و کارتون‌های ۳D، میکی موس‌ها و، البته، عشق محرمانه به فیلم و نمایش‌های تلویزیونی و ترانه‌های کره جنوبی کلیه این نشانه‌های یک فرهنگ عامه‌ای جدید که با روی کار آمدن کیم جونگ اون ظاهر شده، نمی‌تواند موجب توجه افرادی نشود که حوادث در کره شمالی را دنبال می‌کنند.

استاد موسسه مرکزی مطالعات کره‌ای کیم هیوک دیدگاه خود را از روند اصلی فرهنگی کره شمالی در مصاحبه با Sputnik در میان گذاشت. او متولد کره شمالی و در اواسط دهه ۹۰ میلادی به جنوب فرار کرد. قبل از اینکه دانشمند شود، او فرصت داشت که به عنوان یک فروشنده مواد غذایی، مکانیک خودرو و کارشناسی ارشد کامپیوتر کار کند. به عقیده او، تفاوت فرهنگی شمال و جنوب، یکی از سخت‌ترین لحظات زندگی او در سئول بود. با این حال، تغییرات اخیر در فرهنگ خانواده کره شمالی انسان را امیدوار می‌سازد که این تفاوت‌ها به تدریج کاهش یابد.

عشق
در اوایل و اواسط سال ۲۰۰۰، برخورد به روابط دوست داشتن در کره شمالی بسیار محافظه کارانه بود. حتی دست‌ها گرفتن شرم آور محسوب می‌شد. اما در کره شمالی امروز، مفهوم عشق آزاد شروع به تسلط کرده و لمس صمیمی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. شما در شهر‌ها به راحتی می‌توانید ببینید که عاشقان چگونه گردش می‌کنند و دست‌ها را نگه می‌دارند؛ و این رفتار برای جوانان عادی می‌شود.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
عشق در کره شمالی

عروسی
به تازگی، فرهنگ برگزاری مراسم عروسی برقرار شده است. قبلا، عروسی‌ها بیشتر در خانه ترتیب داده می‌شدند، غذا را برای مدت طولانی پخته می‌کردند، به میز می‌آوردند و در خانواده داماد و عروس جشن می‌گرفتند. در حال حاضر پخت و پز ساده شده است، عروسی یک بار در خانه یکی از تازه ازدواج کرده‌ها برگزار می‌شود، و کیک به عنصر اصلی و حتمی این جشن تبدیل شده است.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
عروسی
مسکن
در دوره اخیر، بازار املاک و مستغلات در کره شمالی رونق گرفته است، به همین دلیل قیمت مسکن افزایش یافته است و برای خانواده‌های نادار برای خرید یک خانه یا آپارتمان سخت است. اما خانواده‌های ثروتمند به فرزندان خود یک خانه یا منزل جداگانه برای عروسی هدیه می‌دهند و این به معنی خروج تدریجی از فرهنگ یک خانواده بزرگ است، جایی که آن‌ها نه تنها با والدین خود، بلکه با پدربزرگ و مادربزرگشان نیز زندگی می‌کردند. قبلا، زندگی با والدین برای اکثریت رایج بود، اما اکنون بیشتر و بیشتر جوانان می‌توانند در یک مسکن جداگانه راحت پس از ازدواج زندگی کنند.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
مسکن

آموزش و پرورش
رونق آموزش خارج از کلاس در پایان دوره حاکمیت کیم جونگ ایل شروع شد، اما اخیرا این پدیده واقعا گسترده شده است. اکنون خانواده‌ها ترجیح می‌دهند یک یا دو کودک را به دنیا آورند، اما می‌خواهند آن‌ها را خوب پرورش دهند. توجه زیادی به آموزش خصوصی مبذول می‌شود. پدر و مادر ثروتمند فرزندان خود را از سنین مختلف به گرایش‌های گوناگون می‌فرستند، همین رسم در میان مردم عادی بسیار رایج است.
مطالعه زبان انگلیسی و چینی از تقاضای خاص برخوردار است، زیرا دانستن این زبان‌ها می‌تواند به شما کمک کند که در یک شرکت خارجی با حقوق ارزی بکار گماشته شوید و یا به ارسال به خارج از کشور کمک کند. در سال ۲۰۱۷، هزبنه یک کلاس فراگیری انگلیسی ۲۰۰-۳۰۰ یوان، چینی - ۱۵۰ یوان، پیانو- ۲۰۰ یوان، ریاضی - ۱۰۰ یوان بود. یک دلار معدل ۶.۶۹ یوان است. اما در روستاها، قیمت‌ها سه برابر کمتر از شهر‌ها است.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
آموزش و پرورش در کره شمالی
جشن
شایع‌ترین رسم برگزاری جشن و تعطیلات، جمع شدن اعضای سالمند خانواده در خانه بود. اما اخیرا، تنها والدین از سالمندان بازدید می‌کنند و، اما بخش قابل توجهی از جوانان با همسالانشان وقت می‌گذرانند. علاوه بر این، اگر قبلا معمولاً در روز‌های جشن به معلم کلاس الکل و سیگار می‌آوردند، حالا پول می‌آورند. به طور متوسط معلم کلاس ماهانه حدود ۵۰ یوان می‌گیرد که بیشتر از ۶۰ هزار وُن کره شمالی است. با این پول شما می‌توانید حدود ۲۰ کیلو برنج بخرید.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم روز‌های جشن در کره شمالی
سرگرمی
در روستا‌ها و شهرستان ها، فرهنگ سرگرمی بسیار عقب مانده است، اما در شهرها، آن را توسعه می‌دهند. تعداد هر چه بیشتر پارک‌های تفریحی، باغ وحش ها، سالن‌ها ماشین‌های اسلات، باشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای (هرچند که به طور رسمی این "فروشگاه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات" است)، اتاق‌های بیلیارد، اتاق‌های بازی تنیس روی میز، کارائوکه و حتی سینما‌های سه بعدی ظاهر می‌شود.

همه این‌ها فرهنگ جوانان را به طور جدی تغییر داده است. همکلاسی‌هایی که اسکیت روی غلتک می‌زنند مشترک هستند. چند سال پیش تلاش‌هایی برای تقویت کنترل سرگرمی شروع شد، اما بعد از آن دوباره یک فعالیت محدود و سپس فعال آغاز شد؛ و مهمتر از همه، اکثر مکان‌های سرگرمی توسط پول خصوصی افراد ایجاد شده است.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
سرگرمی

مراقبت از خود
محبوبیت لوازم آرایشی محلی اخیرا به طور جدی کاهش یافته است و مردم عادی به طور فزاینده‌ای از لوازم چینی استفاده می‌کنند. لوازم آرایشی ساخت کره جنوبی در مغازه قابل دسترس نیست، بنابراین معمولا آنرا از واسطه‌ها خریداری می‌کنند. اما تقاضای آن بسیار بالا است. بویژه تقاضای کرم‌های پایه.

از جوانان کره شمالی چه می دانیم
محبوبیت لوازم آرایشی محلی اخیرا به طور جدی کاهش یافته است
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید