از بین بردن جرم دندان با روش‌های طبیعی

از بین بردن جرم دندان با روش‌های طبیعی

جرم دندان که حاوی نمک‌های معدنی و ضایعات است به صورت لایه‌ای زرد رنگ پشت دندان‌ها قابل دیدن هستند.

کد خبر : ۶۸۷۶۱
بازدید : ۱۵۸۲۱
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟
وقتی مواد غذایی به مدت طولانی بین دندان‌ها و لثه باقی بمانند، باعث به وجود آمد جرم می‌شوند. جرم دندان که حاوی نمک‌های معدنی و ضایعات است به صورت لایه‌ای زرد رنگ پشت دندان‌ها قابل دیدن هستند. اگر به موقع آن‌ها را برطرف نکنیم لثه‌ها پوسیده و دندان از ریشه خراب می‌شود.

راه‌های زیادی برای از بین بردن جرم دندان وجود دارد که از شایع‌ترین آن‌ها مراجعه به پزشک است. اما در این مطلب می‌خواهیم شما را با راه‌های طبیعی رفع جرم دندان آشنا کنیم.

نکات اصلی در بهداشت دهان و دندان
- نکته بسیار مهم قبل از وارد شدن به بحث اصلی این است که باید بدانید نحوه استفاده درست از مسواک تا حد زیادی از ایجاد پلاک روی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

- به یاد داشته باشید حداقل ۳ با در روز دندان هایتان را مسواک بزنید (تقریبا بعد از خوردن هر وعده غذایی) و هر ۳ ماه یکبار مسواکتان را عوض کنید.

- علاوه برمسواک زدن برای بهداشت دهان و دندانتان (جلوگیری از رشد باکتری‌ها و ایجاد پلاک) از نخ دندان و دهانشویه هم استفاده کنید.

- غذا‌های شیرین و نشاسته دار را با احتیاط و کم مصرف کنید چرا که خوردن آن‌ها محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها در دهان ایجاد می‌کند.

- اگر بعد از خوردن شکلات و شیرینی دهانتان را نشویید، میکرو ارگانیسم‌های اسیدی در دهان به وجود می‌آیند که حفره‌هایی را در دندانهایتان می‌سازند.

- همانطور که دوبار در سال برای سلامتی بدنتان آزمایشات کلی انجام می‌دهید، دندان هایتان را نیز معاینه کنید تا اگر مشکلی داشتند به موقع و قبل از پوسیدگی لثه‌ها و از بین رفتن دندان‌ها حل شود.

جلوگیری از ایجاد جرم دندان با روش‌های طبیعی:
به عنوان یک درمان مکمل می‌توانید از راه‌های طبیعی در خانه برای از بین بردن جرم دندان کمک بگیرید. در ادامه بعضی از این روش‌ها را بیان کردیم:
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟
جوش شیرین به از بین جرم دندان کمک می‌کند
۱- استفاده از جوش شیرین
جوش شیرین از قدیم الایام یکی از گزینه‌های پاک کننده دهان و سفید کننده دندان بوده است. برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین را در ظرفی بریزید و بعد مسواک مرطوب خود در آن بغلتانید. فقط یادتان باشد هنگام مسواک زدن از خوردن آن اجتناب کنید.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟

۲-آب اکسیژنه
از این ماده برای پاک کردن زخم‌ها و جراحات عمیق پوستی استفاده می‌شود. اما یکی دیگر از خواص جوش شیرین سفید کننده بودن آن است.
مخلوطی مساوی از آب اکسیژنه و آب را تهیه و هفته‌ای دوبار بعد از مسواک زدن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. این کار باعث سفید شدن دندان‌ها و جلوگیری از رشد باکتری‌ها می‌شود.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟
با گاز زدن سیب جرم‌های دندانتان را از بین ببرید

۳- سیب گاز بزنید
خوردن روزانه یک سیب باعث تمیز شدن طبیعی دندان‌ها می‌شود. سعی کنید آن را گاز بزنید تا لثه هایتان قوی شده و خونریزی نکند، همچنین جرم؛ دندان هایتان را نپوشاند.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟

۴- پرتقال
ویتامین "C" موجود در پرتقال مانع رشد باکتری‌ها در دهان و در نتیجه پوسیده شدن لثه و دندان می‌شود. سعی کنید صبح آب پرتقال بنوشید و یا اینکه قبل از خواب، پوست پرتقال را روی دندان هایتان بمالید.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟

۵- ترکیب جوش شیرین و ژل آلوئه ورا
از این ترکیب می‌توانید هفته‌ای سه بار به جای خمیر دندان استفاده کنید.

مواد لازم
۱ فنجان آب
½ فنجان جوش شیرین
۱ قاشق غذا خوری ژل الوئه ورا
۱۰ قطر آب لیمو
۴ قاشق غذا خوری گلیسیرین خوراکی

طرز تهیه
در ظرف، آب و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید.
ژل آلوئه ورا و آبلیمو و گلیسیرین را به ترتیبی که گفته شد اضافه کنید.
مواد را خوب هم بزنید و بعد از یک صافی رد کنید.
آن را در ظرف شیشه‌ای ریخته و به جای خمیر دندان استفاده کنید.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟

۶- کنجد
کنجد باعث سفید شدن دندان‌ها و از بین رفتن پلاک می‌شود.
برای این کار یک قاشق غذا خوری کنجد بخورید بدون اینکه آن را فرو دهید، بعد همانطوری که کنجد‌ها با بزاق دهانتان ببه دندان‌ها چسبیده اند مسواک بزنید و در آخر هم با آب گرم دهانتان را بشویید.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟

۷- گوجه و توت فرنگی بخورید
ویتامین "C" موجود در توت فرنگی و گوجه باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟
۸-از خمیر دندان‌های طبیعی ضد پلاک استفاده کنید‌
می‌توانید این خمیر دندان را در خانه درست کنید:

مواد لازم
½ فنجان روغن نارگیل
۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۲۰ قطره اسانس معطر کننده

طرز تهیه
مواد را باهم مخلوط کنید به طوری که کاملا به خورد هم روند. آن را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و به جای خمیر دندان استفاده کنید.
چگونه از شر جرم دندان خلاص شویم؟
مصرف سبزیجات خام یکی از روش‌های طبیعی برای از بین جرم دندان است

سبزیجات خام مصرف کنید:
مصرف سبزیجات خام به دلیل افزایش بزاق دهان، دندان‌ها را تقویت می‌کند. سعی کنید در میان وعده هایتان از سبزیجاتی مثل هویج، کرفس، کلم، ترب و ... استفاده کنید.
منبع: steptohealth
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید