آسمان ون گوگ غمناک نبود

آسمان ون گوگ غمناک نبود

موزه‌ی تیت بریتانیا می‌گوید، رنگ واقعی آسمان و رودخانه در نقاشی «واز در آوور» نسکافه‌ای نیست بلکه صورتی درخشان است.

کد خبر : ۶۸۹۲۶
بازدید : ۱۱۶۹۶
فرادید | یکی از نقاشی‌های آبرنگ ون گوگ که به نظر می‌رسد منظره‌ی نیمروز یکی از روستا‌های فرانسه را زیر آسمانی غم انگیز نشان می‌دهد، احتمالا چیزی بسیار هیجان انگیزتر است.
آسمان نقاشی ون گوگ غمناک نبود

موزه‌ی تیت بریتانیا می‌گوید، رنگ واقعی آسمان و رودخانه در نقاشی «واز در آوور» نسکافه‌ای نیست بلکه صورتی درخشان است.

مسئولان نگهداری از نقاشی‌های موزه می‌گویند رنگ اصلی این اثر در گذر زمان تغییر کرده است.

یک نسخه‌ی دیجیتالی از این اثر ونگ گونگ تهیه شده که رنگ اصلی آسمان و رود را نشان می‌دهد.

کارول ژاکوبی، مسئول برگزاری نمایشگاه آثار ونگ گوک در موزه‌ی تیت بریتانیا، این کشف را بسیار هیجان انگیز توصیف کرد.

«چیزی که من را بیش از چیز‌های دیگر شگفت زده می‌کند این است که او احساسی را که در انتهای روز با نگاه به آسمان دریافت می‌کنید در اثرش منعکس کرده است، زمانی که آسمان بسیار روشن‌تر از زمین است، اما تصویر آسمان در رودخانه که بخشی از این زمین است، روشن‌تر می‌شود.»

رنگ نقاشی ون گوگ به دلیل بی کیفیت بودن در گذر زمان تغییر کرده است. ون گوگ در تمام طول عمرش فقیر بود و به همین خاطر از رنگ صورتی بی کیفیت استفاده کرده بود.
آسمان نقاشی ون گوگ غمناک نبود

نقاشی «واز در آوور» در ماه مه ۱۸۹۰، و دو ماه قبل از آنکه ون گوگ در سن ۳۷ سالگی با اسلحه خودکشی کند، کشیده شده است؛ بنابراین «واز در آوور» یکی از آخرین نقاشی‌هایی است که او از غروب آفتاب کشیده است.

این کشف با دست نوشته‌های ون گوگ درباره‌ی رنگ آسمانی که او در نوشته هایش به آن اشاره کرده است، همخوانی دارد. او حوالی کشیدن این نقاشی در دفتریادداشت خود نوشته بود «امروز آسمانی دیدم تماما به رنگ صورتی و نارنجی درخشان.»

ژاکوبی می‌گوید: «او فقط چند ماه در آوور بود و در همان مدت روزی یک نقاشی می‌کشید. او بسیار فعال شده بود. انرژی شگفت انگیزی در آخرین نقاشی‌های اوست، نوعی لذت از طبیعت.»

منبع: The Guardian
ترجمه: سایت فرادید
۲
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید