پردرآمدترین مشاغل دنیای تکنولوژی

پردرآمدترین مشاغل دنیای تکنولوژی

بررسی‌های انجام شده توسط Hired.com روی بیش از ۶۹ هزار نفر از کارجویان، نشان می‌دهد که متوسط درآمد سالانه کارکنان بهترین شرکت‌های تکنولوژی جهان به ۱۳۵ هزار دلار می‌رسد.

کد خبر : ۶۹۸۰۲
بازدید : ۱۳۹۱۱
پردرآمدترین مشاغل دنیای تکنولوژی
ندا لهردی | کار در صنعت تکنولوژی به خاطر ماهیت به‌روز و پویای آن، اغلب برای بسیاری از کارجویان جذاب و جالب توجه است. از طرفی نفوذ و گسترش تکنولوژی به بخش‌های مختلف زندگی روزمره و البته صنایع باعث شده است تا فرصت‌های شغلی آن هر روز بیشتر و بیشتر شود. با این اوصاف است که بسیاری معتقدند که کار در حوزه تکنولوژی جذاب، رو به پیشرفت و البته پردرآمد است.

این در حالی است که فضا و فرهنگ کاری در شرکت‌های تکنولوژی معمولا خاص و متفاوت است و بعضی از این شرکت‌ها امکانات و تسهیلات ویژه‌ای در اختیار کارکنانشان قرار می‌دهند؛ از وعده غذای رایگان گرفته تا اتاق چرت عصرگاهی و سفر‌های تفریحی دسته جمعی. به عقیده بعضی‌ها، کار در شرکت‌های تکنولوژی تشخص و جایگاه اجتماعی مقبولی به افراد می‌دهد.
این در حالی است که بررسی‌های انجام شده توسط Hired.com روی بیش از ۶۹ هزار نفر از کارجویان، نشان می‌دهد که متوسط درآمد سالانه کارکنان بهترین شرکت‌های تکنولوژی جهان به ۱۳۵ هزار دلار می‌رسد. هر چند همه مشاغل در شرکت‌های تکنولوژی چنین درآمدی ندارند، اما درآمد سالانه بعضی از مشاغل حساس و مهم‌تر در این شرکت‌ها حتی به ۱۶۳ هزار دلار هم می‌رسد.
در همین راستا موسسه بزرگ کاریابی و تحقیقات شغلی Glassdoor به تازگی روی بیش از ۷۱ هزار شغل فعال در شرکت‌های تکنولوژی که به دانش کدنویسی، نرم‌افزاری یا تحلیل اطلاعات نیاز دارند، بررسی‌های انجام داده و به نتایج جالبی رسیده که حالا آن‌ها را منتشر کرده است. مهم‌ترین نتایج این بررسی‌ها و تحقیقات، معرفی ده شغل پردرآمد صنعت تکنولوژی است که در اینجا به ترتیب با آن‌ها آشنا می‌شویم:

مدیر مهندسی نرم‌افزار: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متوسط درآمد سالانه این شغل ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار است. صاحب پردرآمدترین شغل حوزه تکنولوژی بر کار و عملکرد مهندسان و توسعه دهندگان نرم‌افزار نظارت کرده و در طراحی و تولید یک نرم‌افزار کامپیوتری جدید، بهبود برنامه‌های کامپیوتری موجود، بررسی امکان سنجی کاربرد‌های یک نرم‌افزار و یافتن راهکار‌هایی برای مشکلات نرم‌افزاری، کمک می‌کند.

طراح مخزن داده‌ها: متوسط درآمد سالانه این شغل برابر ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ دلار است. مخزن داده‌ها و اطلاعات، انباری بزرگ از اطلاعاتی است که هر کسب و کار یا بنگاه تجاری از منابع داخلی و خارجی جمع آوری و ذخیره می‌کنند تا بتواند به کمک آن‌ها مدیریت بهتری روی تصمیم گیری هایش داشته باشد.
یک طراح مخزن داده‌ها، مسوول آن است که اطلاعات را به شکلی امن و با استفاده از ابزار‌ها و تکنولوژی‌های دقیق ذخیره کند تا سازمان‌ها و بنگاه‌ها در مواقع لزوم بتوانند به بهترین شکل آن‌ها را استخراج کرده و استفاده کنند.

مدیر توسعه نرم‌افزاری: صاحبان این شغل به‌طور متوسط درآمد سالانه ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ دلاری دارند. آن‌ها بر عملکرد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار رده پایین نظارت کرده و در واقع مغز متفکر پشت طراحی برنامه‌های کامپیوتری هستند. آن‌ها اپلیکیشن‌هایی را می‌سازند که به افراد امکان اجرای وظایفی خاص روی کامپیوتر یا دیگر ابزار‌های هوشمند را می‌دهد.

طراح زیرساخت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که یک طراح زیرساخت متوسط درآمد سالانه ۱۵۳ هزار دلاری دارد و وظیفه او طراحی و ساخت شبکه‌های ارتباطی اطلاعات و دیگر سیستم‌های اطلاعاتی است که یک سازمان را پشتیبانی می‌کنند. طراحان زیرساخت اغلب باید دانش خوب و گسترده‌ای از برنامه تجاری یک سازمان داشته باشند تا بتوانند بهترین شبکه اطلاعاتی را برای کمک به آن ایجاد کنند.

طراح اپلیکیشن‌ها: متوسط درآمد سالانه صاحبان این شغل به ۱۴۹ هزار دلار می‌رسد. آن‌ها اپلیکیشن‌هایی مانند واژه‌پرداز یا بازی‌ها را برای کامپیوترها، موبایل‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های هوشمند طراحی کرده یا توسعه می‌دهند. علاوه بر این، آن‌ها تست‌های نرم‌افزاری از این اپلیکیشن‌ها گرفته، نمونه‌های اولیه آن‌ها را طراحی کرده و راهنمای استفاده از آن‌ها را می‌نویسند. بعضی از طراحان اپلیکیشن‌ها هم به شرکت‌ها برای استفاده از بهترین اپلیکیشن‌ها جهت بهبود عملکردشان، کمک کرده و مشورت می‌دهند.

طراح نرم‌افزار: متوسط درآمد سالانه این شغل ۱۴۵ هزار و ۴۰۰ دلار است. وظایف این شغل شباهت زیادی به طراح اقدامات بازرگانی دارد، اما همزمان بعضی از وظایف یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار را در سطح تصمیم‌گیری و مسوولیت‌های بزرگ‌تر به عهده دارد. طراحان نرم‌افزار حتی گاهی می‌توانند استاندارد‌های فنی مانند زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در ابزار‌ها و دیگر پلت‌فرم‌ها را برای یک سازمان تعریف و تعیین کنند.

مدیر برنامه‌ریزی فنی: متوسط درآمد سالانه صاحبان این شغل ۱۴۵ هزار دلار است. این مدیران مسوول اداره امور و پشت سر گذاشتن موانع یک پروژه فنی در یک شرکت هستند. آن‌ها باید بر فرآیند طراحی یک پروژه و اجرای آن نظارت کرده و در هنگام بروز مشکلات، راهکار‌های مناسب را ارائه بدهند. آن‌ها همچنین مسوول هماهنگی اقدامات کارکنانشان و همچنین ارائه برنامه‌ها و زمان‌بندی برای اجرای پروژه‌های فنی هستند.

طراح اقدامات بازرگانی: متوسط درآمد سالانه این شغل به ۱۴۴ هزار و ۴۰۰ دلار می‌رسد. این طراحان اغلب تعاملات میان بخش تجاری یک شرکت و بخش IT آن را مدیریت می‌کنند. آن‌ها اصولا روی این هدف متمرکز هستند که اهداف تجاری یک شرکت با استراتژی IT آن مطابقت داشته و آن را پشتیبانی کند.

مهندس DevOps: متوسط درآمد سالانه این شغل برابر ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ دلار است. این مهندسان با توسعه‌دهندگان، مدیران عملیات و دیگر کارمندان بخش IT کار می‌کنند و بر فرآیند به‌کارگیری نرم‌افزار‌های جدید نظارت می‌کنند. آن‌ها معمولا به یک شرکت کمک می‌کنند تا به سرعت قابلیت‌ها یا تغییرات کوچک روی یک محصول را ارائه دهند تا بتوانند بازخورد آن را ثبت کنند.

مهندس امنیت اطلاعات: متوسط درآمد سالانه این مهندسان به ۱۳۱ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رسد. آن‌ها برنامه‌ها و اجرای استاندارد‌های امنیتی لازم برای حفاظت از شبکه اطلاعات و سیستم‌های یک شرکت در برابر حملات سایبری و نفوذ‌های امنیتی را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند.
مهندسان امنیت اطلاعات هر نفوذ و سوءاستفاده امنیتی را به دقت بررسی کرده یا حتی اقداماتی در این جهت را زیر نظر می‌گیرند. آن‌ها استاندارد‌های امنیتی یک شرکت و نحوه استفاده کارکنان از نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های کامپیوتری مانند فایروال‌ها و کدنویسی داده‌ها را تعیین کرده و توسعه می‌دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید