اتفاق‌نظر تحلیل‌گران درباره بالا رفتن قیمت طلا

اتفاق‌نظر تحلیل‌گران درباره بالا رفتن قیمت طلا

۹ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا در روز‌های آینده رای دادند. ۶ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۳ نفر دیگر معادل ۱۷درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

کد خبر : ۷۰۰۵۶
بازدید : ۸۵۶۶
خوش‌بینی به آینده طلا به‌دلیل پایان محتمل روند انقباضی بانک‌های مرکزی و خرید پرشتاب بانک مرکزی چین و سایر بازار‌های نوظهور از دلایل ایجاد دیدگاه افزایشی نسبت به طلا هستند.

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می‌دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی درباره ادامه روند صعودی قیمت طلا در روز‌های آینده اتفاق نظر دارند. قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر افزایش تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه‌گذاری و کاهش شاخص سهام در بازار‌های بین‌المللی با افزایش روبه‌رو شد و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید.
در نظرسنجی این هفته ۱۸ تحلیلگر اقتصادی وال‌استریت شرکت کرده‌اند که ۹ نفر معادل ۵۰ درصد به افزایش قیمت طلا در روز‌های آینده رای دادند. ۶ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد و ۳ نفر دیگر معادل ۱۷درصد نیز گفتند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.
در نظرسنجی آنلاین نیز ۳۳۲ نفر شرکت کردند که ۱۶۷ نفر معادل ۵۰ درصد گفتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. در مقابل ۱۱۰ نفر معادل ۳۳ درصد نیز پیش‌بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد داشت و ۵۵ نفر معادل ۱۷ درصد نیز به عدم تغییر قیمت طلا رای دادند.

خوش‌بینی به طلای ۱۴۰۰ دلاری تا ۲۰۲۰
براساس تحلیل کارشناسان بانک سرمایه‌گذاری سنگاپور، طلا به‌دلیل صفت پناهگاه امنی که یدک می‌کشد، نه تنها یک‌سال بعد بالای ۱۳۰۰ دلار قرار خواهد داشت، بلکه توان رسیدن به سطح ۱۴۰۰ دلاری را نیز در خود دارد. البته پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه‌ای نیز در خصوص قیمت فلز زرد در بلندمدت وجود دارند.
برخی پیش‌بینی می‌کنند طلا در کوارتر دوم سال‌جاری ۱۳۵۰ دلار به ازای هر اونس قیمت بخورد؛ در کوارتر سوم سال ۲۰۱۹ نیز قیمت این فلز گرانبها تا سطح ۱۳۸۰ دلاری رشد می‌کند؛ در کوارتر چهارم سال‌جاری میلادی نیز قیمت اونس ۱۴۰۰ دلار را تجربه خواهد کرد و در کوارتر ابتدایی سال ۲۰۲۰ میلادی، ارزش فلز زرد به ۱۴۵۰ دلار برای هر اونس خواهد رسید.
دلایل ارائه شده از جانب بانک سنگاپوری برای این پیش‌بینی افزایشی، سیاست کبوتری (Dovish یا موافق با شرایط پولی غیر‌انقباضی مطلق) فدرال رزرو، موقعیت‌گیری‌های تازه در بازار بلندمدت طلا و افزایش جذابیت فلز زرد برای بانک مرکزی چین (که در حال خرید با شتاب بالای طلای فیزیکی است) عنوان شده‌اند.
این گروه خوش‌بین انتظار افزایش قدرت طلا ظرف ماه‌های آینده را دارند؛ چراکه از دیدگاه تکنیکال، چارت‌ها به شکل مشخص به سود طلا بهبود یافته‌اند، اما انتظار می‌رود طلای نقدی برای عبور موفق از آستانه ۱۴۰۰ دلاری شرایط سختی را تجربه کند. زیرا پایین‌تر از این سطح نیز صف‌های مقاومتی قدرتمندی وجود دارند که مدت‌ها محک نخورده‌اند.

حمایت از سوی بانک مرکزی چین
افزایش خرید بانک‌های مرکزی هم عاملی مشخص برای حمایت از طلا در سال‌جاری است، با اشاره به اینکه در این بین بانک مرکزی چین نقش ویژه و اساسی را بازی خواهد کرد. پس از آنکه حجم ذخایر طلای بانک مرکزی چین در تمام سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی در سطح ۲۴/ ۵۹ میلیون اونس ثابت بود، میزان ذخایر چین در کوارتر ابتدای سال ۲۰۱۹ میلادی شروع به صعود کرد و در فوریه امسال از ۲۶/ ۶۰ میلیون اونس گذر کرد.
این گردش روند در میزان حجم ذخایر طلای چین، تحت تاثیر درگیری تجاری بین پکن و واشنگتن اتفاق افتاده و همسو با دلارزدایی سایر بازار‌های نوظهور قلمداد می‌شود. هرچند مقامات رسمی چین اشاره مستقیمی به این موضوع نکرده‌اند، اما شاید چین تازه در ابتدای راه افزایش و تنوع‌بخشی به ذخایر ارزی خود قرار دارد.
خوش‌بینی به صعود میان‌مدت طلا
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید