مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

آلوئه ورا حاوی دو ترکیب است که خاصیت دارویی بالایی دارند. ژل که از سلول‌های موجود در مرکز برگ حاصل می‌شود و ماده دیگر نوعی شیرابه یا شیره گیاه است که از سلول‌های موجود در زیر پوست آلوئه ورا به دست می‌آید.

کد خبر : ۷۰۳۲۷
بازدید : ۲۸۱۹
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست
از آلوئه ورا در طب سنتی هندوستان برای درمان یبوست، بیماری‌های پوستی، آلودگی بدن با کرم ها، عفونت‌ها و درمان کولیک استفاده می‌شود. در طب چینی آلوئه ورا برای درمان بیماری‌های قارچی توصیه می‌شود. محصولات در دنیای غرب به طور گسترده‌ای از جمله لوازم آرایشی، دارو‌ها و صنایع غذایی آلوئه ورا به دست می‌آید. در واقع صنایع مرتبط با استخراج عصاره آلوئه ورا از بزرگ‌ترین صنایع وابسته به گیاهان جهان است.

مزایا آلوئه ورا چیست؟
آلوئه ورا حاوی دو ترکیب است که خاصیت دارویی بالایی دارند. ژل که از سلول‌های موجود در مرکز برگ حاصل می‌شود و ماده دیگر نوعی شیرابه یا شیره گیاه است که از سلول‌های موجود در زیر پوست آلوئه ورا به دست می‌آید.

اکثر افراد از ژل آلوئه ورا برای درمان عارضه‌های پوستی مانند سوختگی، آفتاب سوختگی، سرما زدگی، پسوریازیس و تبخال استفاده می‌کنند، در حالی که خواص آلوئه ورا بسیار بیشتر از موارد نام برده شده است. ژل آلوئه ورا در درمان آرتروز، بیماری‌های روده، تب، خارش و التهاب نیز مؤثر است.

از ژل آلوئه ورا در کاهش علائم آسم، زخم معده، دیابت و کاهش عوارض جانبی پرتو درمانی نیز استفاده می‌شود. شیره گیاهی آلوئه ورا در درمان افسردگی، یبوست، آسم و دیابت مؤثر است.

حقایق تغذیه‌ای آلوئه ورا
آلوئه ورا یکی از ۴۲۰ گونه سرده آلوئه‌ها است. آلوئه ورا جزو گیاهان پایا، متعلق به خانواده (Liliaceae) است. برگ‌های آلوئه ورا شکل مثلثی، رنگ سبز، حالت گوشتی (آبدار) و لبه‌های دندانه دار دارند. به نظر می‌رسد منشا جغرافیایی آلوئه ورا کشور سودان باشد. بعد‌ها آلوئه ورا به منطقه مدیترانه، نقاط گرمسیری و قاره‌های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا گسترش یافت.

ژل آلوئه ورا شفاف بوده و در قسمت‌های داخلی برگ آلوئه ورا یافت می‌شود. شیره آلوئه ورا در زیر پوست این گیاه قرار دارد و زرد رنگ است. برخی از محصولات آلوئه ورا از له کردن کل برگ آلوئه ورا به دست می‌آید. در نتیجه آلوئه ورا حاوی دو جز ژل و شیره گیاه است.

آلوئه ورا بیشترین فعالیت بیولوژیکی را در بین گونه‌های دیگر دارد. در آلوئه ورا ۷۵به طور شگفت انگیزی ۷۵ جز فعال وجود دارد، این اجزا شامل ویتامین ها، مواد معدنی، ساکارید ها، آنتراکینون ها، اسید‌های آمینه، آنزیم ها، لیگنین، ساپونین‌ها و اسید سالیسیلیک‌ها هستند. آلوئه ورا ۲۰ تا از ۲۲ اسید آمینه مورد نیاز انسان و هر ۸ اسید آمینه ضروری برای بدن را شامل می‌شود.

آلوئه ورا حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است. این مواد برای رشد و عملکرد مناسب دستگاه‌های بدن ضروری هستند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی عبارتند از:

• ویتامین‌هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند نظیر ویتامین‌های C، A. و E. علاوه بر این، ویتامین‌های ب۱۲، اسید فولیک و کولین نیز در آلوئه ورا یافت می‌شوند.

• آلوئه ورا حاوی ۸ آنزیم آلیاز (aliiase)، آلکالین فسفا تاز (alkaline phosphatase)، آمیلاز (amylase)، برادی کیناز (bradykinase)، کربوکسی پپتیداز (carboxypeptidase)، کاتالاز (catalase)، سلولاز (cellulose)، لیپاز (lipase) و پروکسیداز (peroxidase) است.

• مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم، کروم، منگنز، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی نیز در آلوئه ورا وجود دارند.

• آلوئه ورا حاوی ۱۲ آنتراکینون است. این ترکیبات بیشتر به عنوان ملین و ضد یبوست شناخته می‌شوند. آلوئین و امودین با خاصیت تسکین دهندگی، ضد باکتری و ضد ویروسی در این دسته قرار می‌گیرند.

• چهار اسید چرب در آلوئه ورا وجود دارد که شامل کلسترول، کمپسترول، بتاسیتوسترول و لوپئول هستند.

• هورمون‌های اکسین (auxins) و جیبرلین (gibberellins) موجود در آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی دارند و در درمان زخم‌ها موثر هستند.

• انواع قند‌ها در آلوئه ورا وجود دارند. این قند‌ها شامل مونوساکارید‌ها (گلوکز و فروکتوز) و پلی ساکارید‌ها هستند.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

۹ مزیت ثابت شده آلوئه ورا

۱. تسکین راش و ناراحتی‌های پوستی
گزارش‌های متعددی درباره تاثیر گذاری استفاده موضعی آلوئه ورا جهت بهبود عارضه‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما، موکوزیت دهان، زخم پای دیابتی و درمان سوختگی‌ها انجام شده اند. نتایج اولین پژوهش بر روی خواص آلوئه ورا در سال ۱۹۳۵ بسیار تعجب بر انگیز بود. نتیجه این مطالعه نشان داد عصاره آلوئه ورا می‌تواند موجب بهبودی و ترمیم سریع خارش و سوختگی ناشی از درماتیت تشعشعی شود.

در سال ۱۹۹۶ گروه فیزیولوژی بالینی سوئد تحقیقی روی ۶۰ بیمار مبتلا به پسوریازیس مزمن انجام داد. گروهی از بیماران به کمک کرم دارونما (پلاسیبو) و گروهی دیگر به کمک کرم آلوئه ورا تحت درمان قرار گرفتند. در نهایت درصد درمان به کمک آلوئه ورا ۸۳ درصد و با کرم دارونما تنها ۷ درصد بود. همچنین در طی ۱۲ ماه بعد از درمان هیچ موردی از بازگشت این عارضه گزارش نشد.

در سال ۲۰۰۹ یک بررسی سازمان دهی شده و گسترده‌ای با هدف ارزیابی تأثیرات آلوئه ورا بر مشکلات پوستی صورت گرفت. نتیجه این پژوهش‌ها حاکی از آن بود که مصرف خوراکی آلوئه ورا در موش‌ها در بهبود زخم ها، کاهش اندازه پاپیلوما (تومور خوش خیم در بافت اپیتلیال) و کاهش ۹۰ درصدی انتشار تومور‌ها به کبد، طحال و مغز اسخوان مؤثر است. این تحقیقات نقش آلوئه ورا در درمان تبخال دستگاه تناسلی، پسوریازیس، اگزما، سرما زدگی، سوختگی و التهاب را نیز تحقق بخشید. همچنین از آلوئه ورا می‌توان به عنوان یک ماده ضد قارچی و ضد میکروبی بی خطر استفاده کرد.

۲. درمان سوختگی
ژل آلوئه ورا سبب محافظت پوست در مقابل تشعشعات می‌شود. با توجه به خطر تشعشعات تسلیحات هسته ای، دولت ایالات متحده تحقیقاتی را بر روی توانایی‌ها و تأثیرات آلوئه ورا در درمان سوختگی‌های دمایی و تشعشعاتی انجام داد. این تحقیقات نشان که استفاده از ژل آلوئه ورا در درمان سوختگی‌ای ناشی از تشعشعات بسیار موثر ومفید است.

در سال ۱۹۵۹ میلادی سازمان غذا و داروی ایالات متحده اثر بخشی پماد آلوئه ورا را در درمان سوختگی‌های پوستی تأیید کرد. هنگامی که ژل آلوئه ورا در ناحیه سوختگی با سرکوب تحریکات پرتو فرا بنفش اعمال می‌شد، سرعت بهبود سوختگی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یافت.

۳. درمان تبخال
هنگامی که تبخال بر روی بخشی از بدن تان نمایان می‌شود، روزی چند مرتبه ژل آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید. با این کار سبب افزایش سرعت روند بهبود تبخال می‌شود. از آن جایی که خوردن آلوئه ورا خطری ندارد، دیگر نیازی نیست که نگران خورده شدن آن هنگام اعمل آن به لب‌های تان باشید. آلوئه ورا خاصیت ضد ویروسی و ضد التهابی دارد و با مالیدن روی تبخال یا سایر زخم‌های دهان روند درمان سرعت داده می‌شود.

اسید‌های آمینه، ویتامین ب-۱، ب-۲، ب-۶ و ویتامین C. موجود در آلوئه ورا نیز در درمان تبخال مفید هستند. به عنوان نمونه ویتامین ب-۶ مانند یک مسکن طبیعی عمل کرده و سبب تولید پادتن‌هایی می‌شود که به دستگاه ایمنی کمک می‌کنند.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

۴. مرطوب کننده مو و پوست سر
آلوئه ورا درمانی طبیعی برای خشکی پوست سر و مو‌ها است. آلوئه ورا حاوی مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به سلامت و تقویت مو‌های سر کمک می‌کند. آلوئه ورا به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی که دارد در کاهش شوره سر نیز موثر است. همچنین آنزیم‌های موجود در ژل آلوئه ورا با از بین بردن سلول‌های مرده موجود در پوست سر، به رویش مجدد مو توسط فولیکول‌ها کمک می‌کند.

آلوئه ورا از خارش ناشی از شوره و خشکی پوست سر پیشگیری می‌کند. مصرف بیش از حد شامپو‌ها و نرم کننده‌ها ممکن است موجب آسیب رساندن به مو و التهاب و حساسیت در پوست سر شود. افزودن آلوئه ورا به این شامپو‌ها یک روش مناسب برای بر طرف کردن باکتری‌ها و کاهش ناراحتی‌های پوست سر است.

۵. درمان یبوست
تأثمیزان اثر بخشی شیره آلوئه ورا به عنوان ملین مورد آزمایش‌های دقیقی قرار گرفته است. آنتراکینون‌های موجود در شیره آلوئه ورا از یبوست جلوگیری می‌کنند. این مواد با افزایش آب روده و ترشح مخاط، حرکات روده‌ای را افزایش می‌دهند. در نتیجه این امر و این انقباضات شکسته شدن بیشتر مواد غذایی و مخلوط شدن بهتر آن با کیموس است.

در یک آزمایش ۲۸ بزرگسال سالم مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمون اثر آلوئه ورا با یک نمونه داروی قوی‌تر از فنل فتالئین مورد مقایسه قرار گرفت. در نتیجه مشاهده شد آلوئه ورا در درمان یبوست تاثیر گذاری بیشتری دارد.

۶. کمک به هضم
به دلیل وجود محتوای ضد التهابی و ضد یبوست، یکی دیگر از مزایای آلوئه ورا کمک به هضم غذا است. مصرف شیره آلوئه ورا در هضم غذا، تنظیم اسید و pH، کاهش تشکیل مخمر ها، تقویت باکتری‌های مفید و تنظیم حرکات روده‌ای تاثیر گذار است.

بنا بر نتایج تحقیقاتی که در یک مجله پژوهشی در زمینه علوم پزشکی منتشر شد، نشان داد میزان ناراحتی در ۳۳ بیمار مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر با مصرف آب آلوئه ورا در روز کاهش یافت. همچنین مصرف آلوئه ورا مشکلات مرتبط با نفخ در شرکت کنندگان را نیز کاهش داد، اما در سایر ویژگی‌های مدفوع تاثیری نداشت. اگر چه نتایج این مطالعه نشان داد آلوئه ورا برای سندروم روده تحریک پذیر مفید است، اما برای معرفی آن به عنوان یک درمان موثر همچنان نیازمند تحقیقات بیتری در این زمینه است.

مطالعه دیگری درباره آلوئه ورا بر روی گروهی از موش‌هایی که مشکلات معده و روده داشتند، مورد آزمایش قرار گرفت. میزان اسید معده در موش‌هایی که با آلوئه ورا تحت درمان قرار گرفته بودند، کاهش چشمگیری را نشان می‌داد.

آلوئه ورا با دارا بودن خواص ضد میکروبی و تسکین دهندگی طبیعی خود در بهبود درد‌های زخم معده موثر است و همچنین به باز سازی سلول‌های پوششی معده کمک می‌کند.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

۷. تقویت سیستم ایمنی
آنزیم‌های موجود در آلوئه ورا پروتئین‌های موجود در آن را شکسته و سپس آن‌ها را به اسید‌های آمینه تبدیل می‌کند و در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد. آنزیم برادی کیناز (bradykinase) موجود در آلوئه ورا به دستگاه ایمنی در نابودی عفونت‌ها کمک می‌کند. همچنین عنصر روی موجود در آلوئه ورا یکی دیگر از مزایای این گیاه شگفت انگیز است. بنا براین مصرف آلوئه ورا می‌تواند کمبود روی را جبران کند و دستگاه ایمنی را تقویت کند.

روی در بدن به بهبود بیماری ها، نابودی باکتری‌ها و محافظت غشای سلولی کمک می‌کند. روی بخشی از ساختمان گیرنده‌های هورمونی و پروتئین‌هایی است که در سلامتی، تنظیم حالت روحی (خلق و خو) و عملکرد سیستم ایمنی نقش دارند.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد مشخص شد آلوئه ورا به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. آلوئه ورا خاصیت ضد عفونی کنندگی، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارد و بدون بروز حساسیت و عوارض جانبی، عملکرد دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند.

۸. خواص آنتی اکسیدانی و کاهش التهابات
تقریبا همه ما می‌دانیم که التهابات ریشه بسیاری از بیماری‌ها است. آلوئه ورا با دارا بودن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون به کاهش التهاب و مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

به عنوان مثال، ویتامین A. در حفظ سلامت بینایی، دستگاه عصبی و پوست موثر است، زیرا با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد التهابات را کاهش می‌دهد. ویتامین C. بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات سلامتی قبل از تولد، بیماری‌های چشم و چین و چروک پوست محافظت می‌کند. ویتامین E. با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد، با التهابات مبارزه می‌کند و به طور طبیعی از سرعت پیر شدن سلول‌ها می‌کاهد.

این خواص آنتی اکسیدانی آلوئه ورا در کاهش مضرات دود سیگار و پرتو‌های فرا بنفش نور خورشید نیز مفید است - علاوه بر این از پوست در مقابل سرطان و التهابات ناشی از آفتاب سوختگی محافظت می‌کند. آلوئه ورا یک داروی طبیعی برای درمان آکنه و اگزما به حساب می‌آید. برادی کیناز (Bradykinase) موجود در آلوئه ورا با استفاده موضعی روی پوست، به کاهش التهابات کمک می‌کند.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

۹. درمان دیابت
برخی شواهد موجود در انسان‌ها و حیوانات نشان می‌دهد که آلوئه ورا قادر به کاهش هایپرگلیسمی مزمن و مشکلات ناشی از چربی بالا را که در بیماران مبتلا به دیابت است. این مشکلات در بیماران دیابتی بسیار شایع بوده و یکی از علل اصلی بروز مشکلات قلبی عروقی هستند. در نتیجه آلوئه ورا را می‌توان به عنوان داروی طبیعی دیابت به لیست فواید آلوئه ورا اضافه کرد.

در یک آزمایش بالینی در رابطه با خواص درمانی آلوئه ورا برای دیابت، ۷۲ زن مبتلا به دیابت شرکت داشتند. به گروهی از بیماران روزانه یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و به گروهی دیگر دارو به مدت ۶ هفته داده شد. قند خون و تری گلیسرید بیمارانی که آلوئه ورا مصرف کردند، به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. در آزمایش بعدی تاثیر آلوئه ورا و دارو به همراه داروی کاهش قند خون گلی بن کلامید مورد ارزیابی قرار گرفت. در این آزمایش نیز زمانی که آلوئه ورا به همراه گلی بن کلامید مورد استفاده قرار گرفت، میزان اثر گذاری بسیار بالاتری از مصرف دارو به همراه گلی بن کلامید نشان داد.

تاریخچه آلوئه ورا
آلوئه ورا از سال ۱۸۲۰ میلادی به طور رسمی در کتب داروشناسی ایالات متحده جزو دارو‌های ضد یبوست و محافظ کننده پوست ثبت شد. آلوئه ورا در دهه ۱۹۳۰ میلادی برای درمان سوختگی‌های ناشی از پرتو درمانی در پوست و غشای مخاطی مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۲۰۰۴ میلادی ارزش آلوئه ورا خام مصرفی در صنایع حدود ۱۲۵ میلیون دلار و ارزش محصولات تولیدی و عرضه شده به بازار حدود ۱۱۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود.

امروزه شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی شیره آلوئه ورا یا سایر مشتقات آن را در محصولات گوناگونی مانند لوازم آرایشی، صابون ها، کرم‌های ضد آفتاب، بخور، ژل اصلاح، شامپو، دستمال کاغذی و مرطوب کننده‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از آلوئه ورا در صنایع غذایی و تولید برخی محصولات نظیر نوشیدنی‌ها و دسر‌ها استفاده می‌شود. عصاره آلوئه ورا نیز می‌تواند به عنوان یک نگهدارنده مواد غذایی استفاده شود.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

آلوئه ورا در صنعت
فرآوری آلوئه ورا در صنعت می‌تواند روی خواص آن تاثیر بگذارد. در صنعت معمولا برگ کامل آلوئه ورا با فرآیند‌های نظیر له کردن، آسیاب کردن یا خرد کردن تبدیل به مایع می‌شود و سپس با عبور از صافی و پایدار کننده‌های عصاره آلوئه ورا حاصل می‌شود. اگر چه این روش فرآوری برای تولید کنندگان آسان است، اما این امکان وجود دارد که در برخی از این روش‌ها محصول نهایی دیگر خاصیت چندانی نداشته باشد و حاوی موااد تشکیل دهنده غیر فعالی باشد.

به نظر می‌رسد بعد از عصاره گیری به کمک حرارت و صافی‌ها محصولات نهایی به دست بیایند. تمام این مراحل می‌توانند فواید آلوئه ورا را به حداقل برسانند. به منظور جلوگیری در سو استفاده از مقدار و کیفیت آلوئه ورای موجود در محصولات صنعتی شورای بین المللی علوم آلوئه یک گواهینامه‌ای به محصولات مورد تایید این شورا اعطا می‌کند. بهتر است محصولاتی را خریداری کنید که برچسب گواهی این شورا بر روی آن‌ها درج شده است.

پیدا کردن محصولات حاوی آلوئه ورا کار ساده‌ای است - در اغلب فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی و داروخانه‌ها می‌توانید این محصولات را پیدا کنید. حتی خودتان هم می‌توانید آلوئه ورا را در خانه پرورش دهید. آن را در کنار پنجره یا هر جایی که در معرض نور خورشید باشد، قرار دهید. آلوئه ورا نور خورشید را دوست دارد. می‌توانید گلدان آلوئه ورا را در فصل تابستان بیرون از خانه نگهداری کنید.
مزایای آلوئه ورا: افزایش شفافیت و طراوت پوست

آلوئه ورا جزو گیاهان سرشار از آب است و مقدار زیادی آب در برگ‌های خود ذخیره می‌کند. با این وجود در ماه نیاز است حداقل ۲ یا ۳ بار آن را آبیاری کنید. در فصل زمستان گیاه آلوئه ورا به خواب می‌رود. در این مدت باید به آن بسیار کم آب بدهید. با پرورش آلوئه ورا در خامه خود می‌توانید با هزینه‌ای اندک از فواید فوق العاده این گیاه نهایت بهره را ببرید.

دوز توصیه شده
میزان آلوئه ورای موجود در محصولات را قبل از مصرف بخوانید. در صورتی که با مصرف آلوئه ورا عوارض جانبی مشاهده کردید با پزشک تان مشورت کنید. دوز مناسب برای مصرف عبارت است از:

• برای درمان یبوست، مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم در روز مناسب است.

• برای بهبود زخم ها، پسوریازیس و عفونت‌های پوستی کرم حاوی عصاره آلوئه ورا ۰.۵ درصد را ۳ مرتبه در روز مصرف کنید.

• برای پلاک دندان و بیماری‌های لثه به مدت ۲۴ هفته از خمیر دندان حاوی آلوئه ورا و یا مقداری آلوئه ورا را بر روی مسواک خود بریزید و سپس استفاده کنید.

• برای کلسترول بالا، روزی ۲ عدد کپسول ۳۰۰ میلی گرم آلوئه ورا را به مدت ۲ ماه مصرف کنید.

• برای درمان التهابات روده‌ای روزی ۱۰۰ میلی گرم آلوئه ورا را به مدت ۴ هفته مصرف کنید.

• برای درمان سوختگی‌های پوستی ژل ۹۷.۵ درصد آلوئه ورا را روی محل مورد نظر بمالید و تا زمان بهبود سوختگی، این کار را ادامه دهید.

• برای درمان شوره سر، ۱ قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا را به شامپوی خود اضافه کنید.

• برای محافظت از پوست خود در برابر عفونت‌ها و باکتری ها، یک قاشق چای خوری از ژل آلوئه ورا را به لوسیون خانگی خود اضافه کنید.

عوارض جانبی و تداخل دارویی
شیره آلوئه ورا نباید به مقدار زیاد مصرف شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی که سبب درد معده یا گرفتگی عضلات می‌شود را به همراه داشته باشد. مصرف بیش از حد و طولانی مدت شیره آلوئه ورا می‌تواند موجب بروز اسهال، مشکلات کلیوی، وجود خون در ادرار، کاهش پتاسیم، ضعف عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی شود.

در صورتی که باردار هستید یا نوزاد خود را شیر می‌دهید، از مصرف ژل یا شیره آلوئه ورا اجتناب کنید، زیرا گزارش‌هایی مرتبط بر سقط جنین و نقص‌های مادر زادی نوزاد در اثر مصرف آلوئه ورا ارائه شده است. ممکن است کودکان زیر ۱۲ سال با مصرف آلوئه ورا دچار درد شکم، گرفتگی عضلات و اسهال شوند. بنابر این مصرف آلوئه ورا برای این دسته از افراد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود.

• مصرف آلوئه ورا در بیماران دیابتی سبب کاهش قند خون می‌شود. در نتیجه اگر مبتلا به دیابت هستید، در صورت مصرف خوراکی آلوئه ورا، به دقت قند خون خود را کنترل کنید.

• در صورتی که مبتلا به بیماری‌های روده از قبیل: کرون، کولیت زخمی یا گرفتگی و انسداد روده هستید، از مصرف شیره آلوئه ورا بپرهیزید، زیرا شیره آلوئه ورا می‌تواند سبب تحریک روده شود.

• در صورتی که مشکل هموروئید (بواسیر) دارید، از مصرف شیره آلوئه ورا اجتناب کنید، زیرا می‌تواند شرایط شما را بد‌تر کند.

• مصرف مقادیر بالای شیره آلوئه ورا می‌تواند سبب نارسایی، اختلالات کلیوی و مشکلات جدی شود؛ بنابراین ادر صورتی که مشکلات کلیوی دارید، از مصرف شیره آلوئه ورا بپرهیزید.

• آلوئه ورا با تاثیر بر قند خون می‌تواند قبل و بعد از عمل جراحی، در روند کنترل قند خون دخالت کند. در نتیجه، از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف آلوئه ورا را کنار کنید.

• اگر دیگوکسین (digoxin) مصرف می‌کنید، از استفاده شیره آلوئه ورا خود داری نمایید. آلوئه ورا خاصیت ضد یبوست دارد و سبب کاهش پتاسیم خون می‌شود. کاهش پتاسیم خون می‌تواند عوارض جانبی دیگوکسین را افزایش دهد و به شیوه‌ای آن را تشدید کند.

در صورتی که از دارو‌های زیر استفاده می‌کنید، قبل از مصرف آلوئه ورا با پزشک خود مشورت کنید:

• دارو‌های دیابت

• سووفلوران

• دارو‌های ملین

• وارفارین (کمادین)

• دارو‌های ادرار آور.

منبع: draxe
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید