نظریه «ولایت فقیه» مشکل سینما را حل می‌کند

رییس سازمان سینمایی کشور معتقد است که نظریه «ولایت فقیه» مشکل تفسیر های مختلف و متفاوت از فیلم ها را رفع می کند.

کد خبر : ۷۱
بازدید : ۱۰۶۹

فرادید- رییس سازمان سینمایی کشور معتقد است که نظریه «ولایت فقیه» مشکل تفسیر های مختلف و متفاوت از فیلم ها را رفع می کند.

به گزارش فرادید، حجت الله ایوبی در گفت و گویی درباره برداشت های مختلف از فیلم های سینمایی ساخته شده در کشور و واکنش ها به این فیلم ها گفت: «ما امروز گرفتار تنوع تاویلها در باره یک فیلم هستیم. فیلمی ساخته می شود و نویسنده و کارگردان ناگهان خود را با انبوهی از تاویلهای گاه عجیب و غریب رو به رو می بیند. برخی از این تفسیرها برای بسیج عده ای است که اساسا فیلم نمی بینند ولی خود را در مسندی می بینند که باید برای سینما و فیلم تصمیم بگیرند.»

ایوبی با طرح این سوال که به عنوان سازمان سینمایی به کدام روایت باید عمل کنیم؟" گفت: «به نظرم نظریه ولایت فقیه این مشکل را حل کرده. ولی چون عده ای التزام شعاری به ولایت فقیه دارند و التزام عملی به ولایت فقیه ندارند زیر بار نمی روند.»

ایوبی در توضیح این مطلب مهمترین چالش نظریه حکومت اسلامی چه در نظریه های اهل تسنن و چه در نظریه تشییع را "مسئله اطاعت سیاسی دانست و گفت نظریه ولایت فقیه نظریه ولایت فقیه این چالش تاریخی را به خوبی حل کرده و در امور عمومی تفسیر حکومت مبتنی بر ولایت را دارای وجه شرعی و قانونی می داند.

به گفته ایوبی؛ "ما در شوراهای پروانه ساخت و نمایش هم با همین مشکل روبه رو هستیم. از یک فیلم می توان تفسیرهای گوناگون کرد. ما به کدام تفسیر وروایت عمل کنیم؟ تفسیر کمیسیون فرهنگی مجلس؟ منتقدان دولت؟. پاسخ روش است تنها یک تفسیر قابل قبول است و آن شورای پروانه ساخت و نمایش که در درون حکومت اسلامی طراحی شده است."

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: «از این هم که بگذریم پذیرش تفسیر شورای پروانه نمایش هم حجیت عقلی دارد و هم حجیت شرعی. زیرا عقلای این رشته و افرادی که دین داری و پای بندی خود به نظام جمهوری اسلامی را اثبات کرده اند در این شورا حضور دارند.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید