سارق میلیاردی، آشنای خانوادگی بود

سارق میلیاردی، آشنای خانوادگی بود

در فرصتی مناسب اقدام به سرقت دسته‌کلید شاکی کردم و به همراه دو نفر از دوستانم با اطمینان از حضور‌نداشتن مال‌باخته، وارد منزل او شدیم و اموال را از گاوصندوق خارج کردیم و با خودروی پراید متعلق به احد متواری شدیم.

کد خبر : ۷۲۹۵۰
بازدید : ۱۱۷۰۳
سرقت میلیاردی از خانه دوست قدیمی
مردی که با کمک دو همدستش از خانه یکی از آشنایان خود سرقت میلیاردی انجام داده بود، دستگیر شد. فردی ساعت ۱۱:۳۰ روز دهم مرداد در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، از سرقت هفت میلیارد‌ریالی از خانه‌اش در منطقه نازی‌آباد خبر داد.
بلافاصله مأموران کلانتری به محل وقوع سرقت رفتند و با تأیید خبر اولیه، پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفت.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: من به اتفاق مادرم در طبقه اول یک ساختمان چهار طبقه زندگی می‌کنیم و روز حادثه در نبود ما سارق یا سارقان وارد منزل شدند و اقدام به سرقت اموال باارزش از قبیل: ۹۰۰ گرم طلا، ۴۸ قطعه سکه طلا، سه میلیون تومان وجه نقد و ۲۴ هزار دلار و چندین فقره اسناد ملکی کردند؛ اما من در‌این‌باره به کسی مظنون نیستم.
کارآگاهان به دنبال اظهارات مال‌باخته، راهی محل سرقت شدند. در بررسی اولیه محل سرقت آثاری از تخریب در ورودی مشاهده نشد و مشخص بود سارق یا سارقان با استفاده از کلید وارد ساختمان شده‌اند. بررسی صحنه سرقت و آثار به‌هم‌ریختگی هم از ساختگی‌بودن صحنه سرقت حکایت داشت.

با مشاهده تصاویر ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته مشخص شد سارقان سه نفر بودند و با یک دستگاه خودروی پراید سفید‌رنگ متواری شدند. با جمع‌بندی اطلاعات به‌دست‌آمده از سوی کارآگاهان، فرضیه سرقت منزل با برنامه‌ریزی قبلی قوت گرفت.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات و بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، به شخصی به نام سامان ۲۸‌ساله که از دوستان خانوادگی مال‌باخته بود و به محل سرقت رفت‌و‌آمد داشت، مظنون شدند.

سامان روز ۲۸ شهریور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل، اما در تحقیقات مقدماتی منکر هرگونه سرقت شد.

در نهایت با ارائه دلایل و مدارک انکار‌ناپذیر لب به اعتراف گشود و گفت: سرقت را به اتفاق دو نفر از همدستانش به نام‌های نادر و احد انجام داده است.

این دو نفر نیز یک روز بعد در مخفیگاه‌شان در محدوده خانی‌آباد دستگیر شدند و خودروی پراید مورد استفاده سارقان نیز کشف و توقیف شد.

سامان در بازجویی‌ها درباره نحوه انجام سرقت گفت: چند سالی است با مال‌باخته رفت‌وآمد خانوادگی دارم و با توجه به آگاهی از اینکه مال‌باخته مبلغ زیادی وجه نقد، طلا و ارز در منزل نگهداری می‌کند.

در فرصتی مناسب اقدام به سرقت دسته‌کلید شاکی کردم و به همراه دو نفر از دوستانم با اطمینان از حضور‌نداشتن مال‌باخته، وارد منزل او شدیم و اموال را از گاوصندوق خارج کردیم و با خودروی پراید متعلق به احد متواری شدیم.
اموال سرقتی را به فردی در غرب تهران به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان فروختیم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم و صرف خوش‌گذرانی کردیم.

کارآگاهان در ادامه با شناسایی مال‌خر اموال مسروقه، او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲۰۰ گرم طلای آب‌شده سرقتی کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد. سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری همه اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح مجرمان آن‌ها با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.
سرهنگ علیزاده در پایان به شهروندان توصیه کرد:
- در صورت نصب دوربین مداربسته از دوربین‌های با‌کیفیت استفاده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابه‌جا شده، در محل مناسبی در کوچه نصب شود.

- استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی همراه شما این شرایط را فراهم می‌آورد که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته باشید و در صورت مشاهده سارقان سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

- منزل شما محل سکونت شماست؛ نه گاوصندوق اشیای ذی‌قیمت؛ به‌همین‌دلیل توصیه می‌شود از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری و از صندوق امانات استفاده کنید.

- در صورت نگهداری اموال گران‌قیمت و وجه نقد در منزل به‌هیچ‌عنوان حتی در حضور نزدیک‌ترین اقوام و آشنایان نیز در‌این‌باره صحبت نکنید.

- از سپردن کلید به افراد غیر خودداری کنید.

- با توجه به اینکه سارقان برای سرقت اشیای قیمتی مستقیما به اتاق خواب مراجعه می‌کنند، برای نگهداری اموال با‌ارزش خود در منزل جاساز داشته باشید و از قراردادن آن‌ها در اتاق خواب یا رها‌سازی طلاجات در معرض دید خودداری کنید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید