مریخ را آلوده کنید تا برای زندگی آماده شود!

مریخ را آلوده کنید تا برای زندگی آماده شود!

به گفته محققان، میکروارگانیسم‌ها همان چیزی هستند که سیاره ما را قابل سکونت کردند. همانطور که می‌دانیم بدون میکروارگانیسم‌های مفید، زندگی نمی‌تواند وجود داشته باشد

کد خبر : ۷۳۰۸۳
بازدید : ۱۳۹۲۰
مریخ را آلوده کنید تا برای زندگی آماده شود!
برخی محققان معتقدند ارسال میکروب‌های زمین به مریخ می‌تواند مفید باشد، زیرا با انجام این کار ممکن است محیط مریخ به محیطی برای سکونت انسان تبدیل شود.

سازمان‌های فضایی اقدامات احتیاط آمیز زیادی در مورد آلوده نکردن اجرام آسمانی با میکروب‌های زمینی انجام می‌دهند. اما مطالعه اخیر پژوهشگران نشان داده است انتشار میکروب‌های زمین می‌تواند آغازگر روند تغییر ساختار سیاره سرخ و ایجاد محیطی باشد که انسان‌ها می‌توانند در آن زندگی کنند.

دانشمندان در این مطالعه فرآیندی ارائه داده‌اند که شامل غربالگری میکروب‌های نوید بخش و رها کردن مهمترین آن‌ها در مریخ است. مقاله جدید محققان نشان داده است که آزاد کردن میکروب‌های انسان آغازگر روند تغییر ساختار سیاره سرخ و ایجاد محیطی است که بشر می‌تواند در آن سکونت داشته باشد.

استدلال عمده محققان این است که پیشگیری از آلودگی تقریباً غیرممکن است، اما با انجام برخی کار‌ها مانند ارسال میکروب انسانی به آنجا می‌توان این کار را انجام داد.

به گفته محققان، میکروارگانیسم‌ها همان چیزی هستند که سیاره ما را قابل سکونت کردند. همانطور که می‌دانیم بدون میکروارگانیسم‌های مفید، زندگی نمی‌تواند وجود داشته باشد. بیش از چهار میلیارد سال پیش زمین مکانی برای سکونت نبود، اما زندگی میکروبی بوجود آمد و با گذشت زمان تکامل یافت.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید