سقوط مرگبار جرثقیل در اتوبان بسیج

سقوط مرگبار جرثقیل در اتوبان بسیج

این جرثقیل به دلایلی که همچنان مشخص نیست، واژگون می‌شود و روی یک دستگاه تاکسی و چند نفر سقوط می‌کند که پس از واژگون‌شدن این جرثقیل، دو نفر در لحظات اولیه جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر : ۷۳۲۵۹
بازدید : ۱۱۸۴۵
سقوط مرگبار جرثقیل در اتوبان بسیج
بررسی‌ها درباره علت سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج که به مرگ ۳ نفر منجر شد آغاز و پیمانکار پروژه بازداشت شد. سید‌جلال ملکی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۲:۱۹ روز گذشته یک مورد حادثه سقوط جرثقیل به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.
او افزود: بلافاصله نیرو‌های امدادی به محل حادثه واقع در اتوبان بسیج، انتهای محلاتی اعزام شدند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره دیگر جزئیات این حادثه اظهار کرد: پس از اعلام این حادثه به سازمان آتش‌نشانی، چهار ایستگاه به همراه دو دستگاه جرثقیل سنگین و یک دستگاه جرثقیل سبک سازمانی به محل حادثه اعزام شدند.
او با بیان اینکه این جرثقیل ۱۶۰ تن که متعلق به بخش خصوصی بود در داخل شهربازی اطراف این محل در حال کار بود، گفت: این جرثقیل به دلایلی که همچنان مشخص نیست، واژگون می‌شود و روی یک دستگاه تاکسی و چند نفر سقوط می‌کند که پس از واژگون‌شدن این جرثقیل، دو نفر در لحظات اولیه جان خود را از دست می‌دهند.
ملکی افزود: پس از سقوط جرثقیل روی تاکسی نیز مردی حدود ۵۰‌ساله در آنجا حضور داشت که با تلاش نیرو‌های آتش‌نشانی رها‌سازی و به عوامل اورژانس تحویل داده شد. وی در وضعیت بسیار خطرناکی گرفتار شده بود. همچنین شهردار منطقه ۱۴ از بازداشت پیمانکار پارک بسیج خبر داد.
عباسی گفت: پیمانکار پارک بسیج طبق قراردادی که با سازمان مشارکت‌های شهرداری داشت، مسئولیت صفر تا صد نصب و اجرای تجهیزات را داشته است. عباسی با بیان اینکه پیمانکار واحد ایمنی داشت و اقدامات لازم را درباره حفظ ایمنی تجهیزات سنگین رعایت می‌کرد، گفت: با حکم قضائی پیمانکار بازداشت شده است.
در همین حال دادسرای جنایی تهران تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد این در حالی است که بعد از ظهر دیروز یکی دیگر از مصدومان نیز با وجود اقدامات درمانی فوت شد و تعداد کشته‌شدگان به ۳ نفر رسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید