رکورد نقاشی بنکسی؛ شامپانزه‌ها در مجلس

رکورد نقاشی بنکسی؛ شامپانزه‌ها در مجلس

هنر خیابانی او طعنه‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرته‌برداری ویژه‌ای خلق می‌شود.

کد خبر : ۷۳۲۷۲
بازدید : ۶۷۸۳
نقاشی طعنه‌آمیز بنکسی رکورد زد
یک نقاشی رنگ روغن با عنوان «پارلمان واگذارشده» اثر بنکسی که نشان‌دهنده شامپانزه‌ها در مجلس عوام انگلیس است در حراجی به قیمت ۹/ ۹ میلیون پوند به فروش رفت و رکورد قبلی فروش آثار این هنرمند که مربوط به سال ۲۰۰۸ بود، شکست.

این تابلو که شب پیش در ساتبیز لندن فروخته شد، مجلس عوام بریتانیا را که به تصرف شامپانزه‌ها درآمده تصویر کرده است. این تابلو بزرگ به عرض ۴ متر، ۱۳ دقیقه پس از آنکه زیر چکش رفت، فروخته شد. این در حالی بود که قیمت ۲ میلیون پوندی برای آن برآورد شده بود.
این تابلو پیش‌تر به عنوان بخشی از نمایشگاه بنکسی در موزه بریستول در سال ۲۰۰۹ به نمایش درآمده بود. حراجی یاد شده در همان جایی برگزار شد که «دختری با بادکنک» دیگر اثر بنکسی سال پیش برای فروش عرضه شد و پس از فروخته شدن به قیمت یک میلیون پوند از طریق فعال شدن یک دستگاه خردکن که در قاب آن جاسازی شده بود، رشته‌رشته شد.
«بی‌عیب نگه‌دار» بنکسی تاکنون گران‌ترین اثر این نقاش بوده که در حراجی سال ۲۰۰۸ نیویورک به قیمت ۴/ ۱ میلیون پوند فروخته شده بود. بنکسی، نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش بریتانیایی است که در دو، سه سال آخر شهرت جهانی پیدا کرده است.
هنر خیابانی او طعنه‌آمیز و هجویه‌هایش خرابکارانه است. هنر او آمیزه‌ای از طنز سیاه و گرافیتی است که با تکنیک گرته‌برداری ویژه‌ای خلق می‌شود. آثار هنری او با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها، و پل‌ها در شهر‌های مختلف دنیا به تصویر درآمده‌است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید