یارانه جدید برای خانوار‌ها

یارانه جدید برای خانوار‌ها

می‌دانیم مردم از لحاظ زندگی در سال ۹۷ و امسال در فشار هستند و درآمد و مخارج زندگی مردم به ویژه حقوق‌بگیران ثابت در سختی بوده است، گفت: در روز‌های آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم.

کد خبر : ۷۴۱۱۷
بازدید : ۱۰۵۵۹
یارانه جدید برای خانوار‌ها
حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیروز از طرح دولت برای اختصاص یارانه‌های جدید به ۱۸ میلیون خانوار نیازمند خبر داد و اضافه کرد که جزئیات این طرح، طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد. رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که این یارانه جدید از ماه آینده به خانوار‌های مشمول تعلق بگیرد.
علی ربیعی، سخنگوی دولت هم در این باره گفت که اجرای این طرح آثار تورمی برای کشور نخواهد داشت یا آثار تورمی آن حداقلی خواهد بود. گفته‌می‌شود قرار است منابع این طرح، از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تامین شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور از ارائه طرحی برای خانواده‌های طرح فشار اقتصادی طی روز‌های آینده خبر داد.
روحانی که روز گذشته درادامه سفر‌های استانی‌اش پس از یزد، وارد استان کرمان شد، درجمع مردم رفسنجان با اشاره به اینکه می‌دانیم مردم از لحاظ زندگی در سال ۹۷ و امسال در فشار هستند و درآمد و مخارج زندگی مردم به ویژه حقوق‌بگیران ثابت در سختی بوده است، گفت: در روز‌های آتی طرحی برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام می‌کنیم.
از ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار ایرانی عده‌ای زندگی مناسبی دارند، اما اکثریت ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند و امیدواریم از ماه آینده به هر خانوار حمایتی ماهانه داشته باشیم. روحانی با بیان اینکه «این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روز‌ها و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام خواهد شد»، گفت: این گامی از سوی دولت برای حمایت از مردم است تا ان‌شاء‌الله بتوانیم با کمک هم از این مرحله تحریم و مشکلات عبور کنیم و راه بزرگان و شهیدانمان را ادامه دهیم.
پیش از این خبر‌ها حاکی از آن بود که منابع این طرح قرار است از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی تامین شود. علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز روزگذشته جزئیات این طرح معیشتی را تشریح کرد.
سخنگوی دولت درجریان بازدید از روستای زلزله‌زده «ورنکش» میانه، درتوضیح این طرح با بیان اینکه طرح اجتماعی و معیشتی با ضریب ۲/ ۳ درصد بخش اعظم دهک‌های جامعه را دربرمی‌گیرد، گفت: ۱۸ میلیون نفر از مردم کشور از مزیت‌های این طرح برخوردار می‌شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وی افزود: اجرای این طرح از چند ماه پیش پیگیری شده و امیدواریم بتوانیم به‌طور هدفمند آن را اجرا کنیم. وی اظهار کرد: اجرای طرح حمایت اجتماعی و معیشتی، آثار تورمی نخواهد داشت یا آثار تورمی آن حداقلی خواهد بود؛ اما اگر اجرا نشود، آثار تورمی ناشی از افزایش نقدینگی در جامعه بیشتر خواهد شد.
وی یادآوری کرد: این طرح در چند دوره قبلی که اجرا شده، در برخی موارد حتی آثار تورمی منفی هم داشته است. سخنگوی دولت ادامه داد: تعیین خانوار‌های مشمول این طرح و چگونگی اجرای آن در وزارت تعاون با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام می‌شود.
وی یادآوری کرد: طرح حمایت اجتماعی و معیشتی با رویکرد گروه‌های هدف با کمترین مشکل در ۶ سال گذشته اجرا شد و از این به بعد هم طوری خواهد بود که مردم بدون مشکل از مزایای آن برخوردار شوند. همچنین به به گزارش خبرگزاری صداو‌سیما ربیعی افزود: زیر ساخت این طرح آماده و حساب‌های بانکی افراد موجود است و وزارت رفاه هم روش اجرای آن را که در قالب خرید کالا و واریز وجه اجرا خواهد شد، اعلام می‌کند. وی گفت: وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه مسوولیت تعیین خانوار‌ها و برنامه‌ریزی درمورد اقدام را برعهده دارد.

تندرو‌ها ما را با مشکل روبه‌رو می‌کنند
روحانی روز گذشته پس از پایان سفرش به استان یزد به منظور سفری دو روزه به استان کرمان سفر کرد. او در بدو ورود در جمع مردم شهرستان رفسنجان سخنرانی کرد. رئیس‌جمهور در نخستین روز از سفر خود به استان کرمان همچنین به شهرستان‌های بافت، سیرجان و کرمان هم سفر و از چند طرح بهره‌برداری کرد.
او روز گذشته در ادامه سخنانش درجمع مردم رفسنجان، با بیان اینکه مرحوم رفسنجانی درس مهمی در مسیر سیاسی کشور به همه یاد داد و آن میانه‌روی و اعتدال بود، افزود: در جامعه ما افکار و سلیقه‌های مختلف وجود دارد و همه مانند یکدیگر نمی‌اندیشند و اینکه چه راهی انتخاب کنید و کدام مسیر ما را زودتر به مقصد می‌رساند، همیشه مورد اختلاف بوده است.
به گزارش «ایسنا» وی افزود: در یک جمعیت هشتاد و خرده‌ای میلیونی اختلاف‌نظر وجود دارد. در این میان تندرو‌ها ما را با مشکل رو‌به‌رو می‌کنند. آن راه میانه‌ای که قرآن به ما دستور می‌دهد این است که ما شما را امت میانه‌رو قرار داده‌ایم. اعتدال‌گرایی و معتدل بودن در عین اهمیت به آرمان‌ها باید در نظر گرفته شود.

روحانی سپس تاکید کرد: هاشمی نمرده است، هاشمی برای همیشه زنده است. نام، راه، سیاست و خدمات هاشمی رفسنجانی، برای همیشه در تاریخ کشور ما جاودان خواهد ماند.

پاسخ به مواضع آمریکا درمورد برجام
روحانی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: با همه توان در برابر دشمنان می‌ایستیم، چرا که ما اقدام خلافی نکردیم، طبق قانون عمل کردیم و حاضر نیستیم در برابر دستورات شما سر فرود بیاوریم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: اعتراض می‌کنید که چرا غنی‌سازی هسته‌ای، فردو و آب سنگین اراک در ایران انجام می‌شود، اما آیا شما به تعهدات خود عمل کردید؟
هر زمان که شما به تعهدات خود بازگشتید ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم چرا که نمی‌شود ما یکجانبه به تعهد پایبند بمانیم و شما تماشاچی باشید. روحانی با بیان به اینکه آن آقا در کاخ سفید می‌گوید در برجام بر سر ما کلاه رفته است، آیا شما وزیر خارجه و حقوقدان نداشتید، ادامه داد: این چه سری است که هر لحظه کلاه می‌رود، به فکر سر خود باشید چرا که ما دو سال مذاکره کردیم، چانه زدیم، نوشتیم و حتی دوباره نوشتیم و در نهایت به توافق رسیدیم. حال بعد دو سال از توافق اعلام می‌کنید که سر ما کلاه رفته است؟

لزوم آتش بس ۴ساله بعد از انتخابات
روحانی یکشنبه شب پیش از ترک استان یزد در جلسه شورای اداری و توسعه این استان، به موضوع انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات فرآیند خود را طی می‌کند و از روز ثبت‌نام تا روز رأی‌گیری و انتخاب پیش می‌رود، اما انتخابات که تمام شد، باید همه چیز تمام شود، نباید آن را تا انتخاب بعدی کش بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، وی افزود: فرد منتخب در انتخابات اعم از انتخابات مجلس، شورا، ریاست جمهوری یا هر انتخابات دیگری فقط منتخب رأی دهندگانش نیست، بلکه منتخب کل ملت است و همه باید با هر عقیده و نگرشی با فرد انتخاب شده کار کنند تا زمان انتخابات بعدی فرا برسد. همه باید در مدت ۴ سال در کنار و همراه فرد منتخب باشند.
همه با هم باشیم و در کنار هم متفق باشیم و اگر نظر دیگری داریم تا انتخابات بعدی صبر کنیم تا فرد مورد نظر خود را انتخاب کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از انتخابات ۴ سال باید آتش‌بس اعلام شود، گفت: در زمان جاهلیت هم که همه با هم جنگ و درگیری داشتند، ۴ ماه، ماه حرام بود و جنگ تعطیل می‌شد، اما گویا در کشور ما، ماه حرام هم نداریم.

سخت‌ترین سال‌های اقتصادی
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سخت‌ترین سال‌های بعد از انقلاب از نظر اقتصادی برای کشور سال‌های ۹۷ و ۹۸ بوده است، گفت: در مسوولیت‌های مختلفی که در کشور بعد از پیروزی انقلاب برعهده داشته‌ام، شرایط اقتصادی کشور حتی در زمان جنگ نیز تا به این حد مشکل نبوده است به‌طوری که امروز با مشکلات فروش نفت، همکاری‌های بانکی، بیمه و انواع مشکلات اقتصادی مواجه هستیم، اما به لطف خدا بعد از پشت سر گذاشتن یک سال سخت، توانستیم راه را باز کنیم. امروز شرایط از سال گذشته بهتر است و امید مردم بیشتر شده است هر چند که هنوز مردم با مشکلاتی در زندگی مواجه هستند.

برای حل مشکلات صحبت می‌کنم
رئیس‌جمهور در بخش پایانی سخنان خود در جلسه شورای اداری و توسعه استان یزد در جمع مدیران این استان تاکید کرد: هر جا بتوانیم از طریق مذاکره مشکل شما مردم را حل کنیم یا آن را کاهش دهیم من به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب شما یک ثانیه صبر نخواهم کرد با اینکه می‌دانم کار بسیار سختی است.
روحانی اضافه کرد: همین الان هم در تماس هستیم و برای حل مشکلات صحبت می‌کنم، اما هیچ‌گاه دنبال ذلت نخواهیم رفت ما به دنبال راه‌حل با عزت هستیم. با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و آموزه‌های اسلام، همه در کنار هم هستیم و ان‌شاء‌الله پیروز خواهیم شد.

رئیس‌جمهور همچنین روز گذشته در مراسم افتتاح کارخانه احیای مستقیم و شروع عملیات اجرایی طرح توسعه فولاد بافت تاکید کرد:ما سر هر میز مذاکره‌ای که برای منافع ملت ضرورت داشته باشد، می‌نشینیم و گفتگو می‌کنیم. روحانی با تاکید بر اینکه ایستادگی، مقاومت، صبر، تحمل، سختکوشی و در کنار آن‌ها تعامل با دنیا با یکدیگر منافات ندارد، گفت: برخی تصور می‌کنند، اگر مقاومت کنیم با دنیا قهر هستیم و این در حالی است که ما اهل قهر نیستیم برخی تصور می‌کنند که اگر با دنیا گفتگو کنیم به معنای سستی و از بین رفتن کار‌ها است.
اما نمی‌دانند که عدم گفتگو با دیگران در حقیقت همان منزوی شدن است. رئیس‌جمهور افزود: مگر می‌شود کشوری در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و منزوی باشد. آن‌هایی که می‌گویند تعامل نکنیم در حقیقت در راستای خواسته دشمنان سخن می‌گویند چرا که این کار به معنای منزوی شدن است.

شعار ما را به جایی نمی‌رساند
به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور همچنین گفت: اینکه می‌گوییم عزت ملی را باید حفظ کرده و در برابر ابرقدرت‌های دنیا بایستیم، تنها در عمل امکانپذیر است، شعار ما را به جایی نمی‌رساند. اساس کار تلاش عملی و توانمندی را به ظهور رساندن است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید